شروع واکسیناسیون کرونا در ترکیه از 2 هفته دیگر

به گزارش مالزی ارزان، ترکیه قرارداد خرید 50 میلیون دوز واکسن چینی سینوواک را منعقد نموده و با شرکت آلمانی بایوتک نیز برای خرید 25 میلیون دوز واکسن در حال مذاکره است.

شروع واکسیناسیون کرونا در ترکیه از 2 هفته دیگر

وزیر بهداشت ترکیه از شروع واکسیناسیون کرونا در کشورش از 2 هفته دیگر اطلاع داد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه امروز(سه شنبه) گفت فاز نخست واکسیناسیون سراسری ترکیه از تاریخ 14 دسامبر (2 هفته دیگر) با واکسیناسیون کادر درمان این کشور شروع می گردد.

وزیر بهداشت ترکیه با اشاره به اینکه طی 3 ماه آینده (دسامبر، ژانویه و فوریه) 50 میلیون دوز واکسن خریداری شده از شرکت سینوواک چین وارد ترکیه خواهد شد، اضافه نمود در ماه دسامبر نیز 1 میلیون دوز واکسن بایوتک آلمانی خریداری شده قرار است وارد ترکیه گردد و مذاکرات برای خرید 25 میلیون دوز دیگر از این واکسن با شرکت آلمانی در جریان است. قرار است واکسیناسیون کادر درمانی ترکیه با واکسن آلمانی شروع گردد.

وزیر بهداشت ترکیه گفته است در مجموع قرار است در سال آینده میلادی 75 میلیون دوز واکسن چینی و آلمانی وارد ترکیه گردد و برای واکسیناسیون عمومی و بر اساس اولویت بندی افراد دارای ریسک بالا و دیگر شهفرایندان مورد استفاده قرار بگیرد.

وزیر بهداشت ترکیه همچنین گفته طبق برنامه ریزی های وزارت بهداشت، فراوری انبوه واکسن فراوری داخل ترکیه نیز از ماه آوریل سال 2021 شروع خواهد شد و این واکسن نیز در فرایند واکسیناسیون عمومی شهفرایندان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

دولت ترکیه اعلام نموده واکسیناسیون کووید19 در این کشور رایگان خواهد بود.

همچنین بنابراعلام وزیر بهداشت ترکیه 16 پروژه فراوری واکسن با پشتیبانی وزارت بهداشت این کشور در دست مطالعه و طی مراحل آزمایش های بالینی است که بعضی از این واکسن ها پیشرفت های خوبی داشته اند.

متخصصان بر این باورند که حتی با واکسیناسیون 10 درصد از افراد دارای ریسک بالا در جوامع و رعایت اصول بهداشتی شامل فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک می گردد فرایند رو به رشد پاندمی کرونا را متوقف و آمار مرگ و میرها را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

بر اساس نظر متخصصان، همه گیری کرونا زمانی متوقف خواهد شد که دستکم 60 درصد از افراد جامعه با واکسیناسیون نسبت به این بیماری ایمن شوند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 11 دی 1399 بروزرسانی: 11 دی 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 548

به "شروع واکسیناسیون کرونا در ترکیه از 2 هفته دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع واکسیناسیون کرونا در ترکیه از 2 هفته دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید