احتکار ده ها هزار ماسک در پاکستان توسط چینی ها

به گزارش مالزی ارزان، به دنبال گسترش بیماری کرونا در پاکستان و افزایش تقاضا برای خرید ماسک 4 تبعه چینی بیش از 190 هزار ماسک را احتکار کردند.

احتکار ده ها هزار ماسک در پاکستان توسط چینی ها

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از اکسپرس نیوز، نیروهای امنیتی پاکستان از کشف و ضبط بیش از 190 هزار ماسک طبی در شهر اسلام آباد خبر دادند.

گزارش ها حاکی است 4 تبعه چینی این ماسک ها را به صورت غیرقانونی انبار کرده بودند تا پس از گران شدن ماسک آن را در بازار سیاه به قیمتی گزاف بفروشند.

ارزش این ماسک ها ده ها میلیون روپیه برآورد شده است که پس از کم شدن تعداد آن در بازار می توانست به کالایی ارزشمند و گرانقیمت تبدیل شود.

در زمان حاضر اتباع چینی بازداشت و برای تحقیقات بیشتر به مراکز مربوطه منتقل شده اند ولی افزایش تعداد چینی ها در پاکستان باعث افزایش نرخ جرائم خاص شده است.

پیش از این اتباع چینی متهم به انتقال دختران پاکستانی به کشورشان شدند که پس از ورود وزارت خارجه پاکستان به این مسئله، دولت های دو کشور مدعی شدند چنین اتهامی از پایه بی اساس است.

همچنین برخی از اتباع چینی ساکن شهر کراچی نیز به جرم کلاهبرداری و دزدی توسط نیروهای امنیتی پاکستان دستگیر شده بودند.

پس از آغاز کریدور اقتصادی چین و پاکستان هزاران تبعه چینی به پاکستان سفر کردند تا از بازار این کشور به سود خود استفاده کنند.

اسلام آباد به منظور گسترش روابط فرهنگی با چین در برخی مدارس خود آموزش زبان چینی را آغاز کرده است و بالعکس در برخی مدارس چین نیز زبان اردو تدریس می شود.

.+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 82

به "احتکار ده ها هزار ماسک در پاکستان توسط چینی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتکار ده ها هزار ماسک در پاکستان توسط چینی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید