اعلام آمادگی فرانسه برای حمایت مالی از اقلیم کردستان عراق

به گزارش مالزی ارزان، ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه عصر آدینه در ملاقات با خشنود بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق گفت که پاریس آماده یاری و پشتیبانی مالی از اقلیم است.

اعلام آمادگی فرانسه برای حمایت مالی از اقلیم کردستان عراق

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

لودریان که به اربیل سفر نموده است، اضافه نمود که سفر وی برای تجدید حمایت فرانسه از اقلیم کردستان به ویژه در اوضاع سخت کنونی است.

وی اظهار کرد که فرانسه آماده پشتیبانی در زمینه برطرف بحران کنونی مالی از جمله یاری های کارشناسی به بخش کشاورزی اقلیم کردستان عراق است.

وزیر خارجه فرانسه در این نشست همچنین دعوت نامه امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه برای سفر و دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق از پاریس را به بارزانی تحویل داد.

خرسند بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق نیز در این دیدار با قدردانی از یاری ها و حمایت های پاریس گفت که جامعه جهانی به ویژه فرانسه می تواند در نزدیک کردن دیدگاه دولت منطقه ای و دولت فدرال برای حل مسائل بغداد - اربیل نقش موثری داشته باشد.

وی اضافه نمود: اقلیم کردستان خواسته ای مغایر با قانون اساسی عراق از دولت مرکزی این کشور طلب نخواهد کرد.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی دولت اقلیم کردستان عراق، در این نشست که قباد طالبانی، معاون نخست وزیر نیز حضور داشت، علاوه بر بحث در خصوص راه های تقویت روابط تاریخی اقلیم کردستان و فرانسه، در خصوص آخرین تحولات عراق و منطقه گفت و گو و گفتگو شد.

وزیر امور خارجه فرانسه شامگاه پنجشنبه در سرانجام دیدار از بغداد و گفت و گو با فواد حسین، همتای خود، برهم صالح، رئیس جمهوری و مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق وارد اربیل شد.

لودریان پیش از دیدار خرسند بارزانی با نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان و مسعود بارزانی، رهبر حزب دموکرات کردستان عراق دیدار و گفت و گو کرد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 303

به "اعلام آمادگی فرانسه برای حمایت مالی از اقلیم کردستان عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی فرانسه برای حمایت مالی از اقلیم کردستان عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید