با تغذیه صحیح از ابتلا به کرونا پیشگیری کنید

به گزارش مالزی ارزان، تهران (پانا) - به گفته یک کارشناس با تغذیه صحیح و تقویت سیستم ایمنی بدن می توان از ابتلا به کرونا پیشگیری کرد.

با تغذیه صحیح از ابتلا به کرونا پیشگیری کنید

به گزارش ایسنا، پریوش بهادری بیان نمود: سیستم ایمنی مهم ترین عامل برای در امان ماندن از ابتلا به کرونا است، اما مصرف زیاد قند و نمک و چربی می تواند سیستم ایمنی شما را روزبه روز ضعیف تر کند و احتمال ابتلای شما به کرونا را افزایش دهد.

وی اضافه کرد: خانه نشینی اجباری این روزهای کرونایی، یکی از عواملی است که مصرف تنقلات و فست فودها را افزایش داده است و مواد غذایی که پرنمک، شیرین و پرچرب هستند، زمینه ساز اضافه وزن و چاقی و به تبع آن افزایش احتمال ابتلا به کرونا، دیابت، پرفشاری خون، چربی خون بالا، کبد چرب و... می شوند و این بیماری ها خطر ابتلا و مرگ ناشی از کووید 19 را افزایش می دهد.

این کارشناس با بیان اینکه تغذیه صحیح و تقویت سیستم ایمنی بدن می تواند در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا نقش مؤثری داشته باشد، گفت: تغذیه صحیح به معنای مصرف مواد غذایی گران قیمت نیست و با استفاده از جایگزین های مواد غذایی می توان تغذیه ای صحیح و متناسب با اقتصاد خانواده داشت.

بهادری تأکید کرد: برای تقویت سیستم ایمنی بدن به اندازه کافی از منابع پروتئینی و ریزمغذی ها بهره ببرید و بهترین منبع پروتئینی ارزان تر، حبوبات است که همراه با غلات، ارزش غذایی معادل گوشت خواهد داشت.

برای پیشگیری از کرونا، مکمل های مولتی ویتامین را خودسرانه مصرف نکنید

کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان دشتستان با بیان اینکه برای پیشگیری از کرونا، مکمل های مولتی ویتامین را خودسرانه مصرف نکنید، گفت: به جای مصرف مکمل های مولتی ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی، از سبزی ها و میوه های فصل بهره ببرید و با مصرف روزانه حداقل 5 واحد سبزی و میوه (2 عدد میوه و سه وعده سبزی) ویتامین C موردنیاز بدن تأمین می گردد.

وی توصیه کرد: برای پیشگیری از کرونا در کنار هر وعده غذایی از سالاد و یا سبزی خوردن بهره ببرید و اگر به دلیل مسائل گوارشی قادر به مصرف سبزیجات به صورت خام نیستید، آنها را به شکل بخارپز مصرف کنید.

پریوش بهادری بیان نمود: افراد بالای 12 سال برای تقویت سیستم ایمنی بدن، ماهانه یک مکمل ویتامین دی 50 هزار واحدی مصرف نمایند و در بچه ها 2 تا 12 سال، مصرف هر دو ماه یک عدد مکمل 50 هزار واحدی ویتامین D به تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از کرونا یاری می نماید.

این کارشناس بیان نمود: شهروندان اطلاعات مربوط به سلامت را از سایت های مورد تأیید وزارت بهداشت دریافت نمایند و در این زمینه به اطلاعات هر کانال و گروه مجازی اعتماد ننمایند و به همین دلیل سایت دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت به آدرس Https://Nut.Behdasht.Gov.Ir/ یک منبع اطلاعاتی معتبر در زمینه آموزش تغذیه است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 617

به "با تغذیه صحیح از ابتلا به کرونا پیشگیری کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تغذیه صحیح از ابتلا به کرونا پیشگیری کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید