بشار جعفری: غرب مسئول رنج های ملت سوریه در 9 سال گذشته است

به گزارش مالزی ارزان، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت: شکی نیست که دولت های غربی مسئول مستقیم رنج های سوری ها از حدود 9 سال قبل هستند، چراکه مستقیماً وارد جنگ تروریستی، سیاسی، اقتصادی و اقتصادی علیه سوریه شدند.

بشار جعفری: غرب مسئول رنج های ملت سوریه در 9 سال گذشته است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، به نقل از سانا، بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل بیان کرد که سوریه باردیگر تاکید می نماید که از سلاح های شیمیایی استفاده ننموده و نخواهد کرد و اساساً این سلاح ها را در اختیار ندارد.

وی گفت: سوریه همچنان به همکاری با سازمان منع سلاح های شیمیایی جهت حل و فصل تمامی مسائل باقی مانده به منظور بستن کامل این پرونده و خارج کردن آن از دامنه بازی های سیاسی و گمراه سازی های رسانه ای پایبند است.

الجعفری در سخنرانی در جلسه شورای امنیت که به وسیله ویدئو کنفرانس برگزار گردید، اضافه نمود: سوریه به کارگیری از سلاح های شیمیایی و دیگر سلاح های کشتار جمعی را محکوم نموده و بر لزوم حفظ رویکرد فنی و صداقت و حرفه ای بودن سازمان منع سلاح های شیمیایی تاکید دارد.

وی تاکید نمود: یادآور می شوم با وجود شرایط سخت امنیتی سوریه در سال های گذشته و برغم چالش های گسترده فراروی سوریه به سبب اقدامات گروه های تروریستی، تروریست های فرامرزی و حامیان آنها، سوریه توانست با سازمان ملل و سازمان منع تسلیحات شیمیایی همکاری کند و به معاهده منع سلاح شیمیایی سال 2013 پیوست. همان طور که می دانید این همکاری ها به خلاص شدن از همه ذخایر مواد شیمیایی در سوریه و منهدم کردن مراکز فراوری ذی ربط منجر شد.

الجعفری گفت: شکی نیست که دولت های غربی مسئول مستقیم رنج های سوری ها از حدود 9 سال قبل هستند، چراکه مستقیماً وارد جنگ تروریستی، سیاسی، اقتصادی و اقتصادی علیه سوریه شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 504

به "بشار جعفری: غرب مسئول رنج های ملت سوریه در 9 سال گذشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بشار جعفری: غرب مسئول رنج های ملت سوریه در 9 سال گذشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید