ترامپ نژادپرست است، او شانسی در انتخابات 2020 ندارد

به گزارش مالزی ارزان، خبرنگاران - گروه بین الملل: اعتراضات به مرگ جورج فلوید از شهر مینیاپولیس در 26 مه 2020 آغاز شد و به سایر نقاط ایالات متحده آمریکا تسری یافت. این اعتراضات در برخی مناطق به صورت صلح آمیز انجام شد و در برخی دیگر به شکل شورش، غارت و آسیب به اموال عمومی بود.

ترامپ نژادپرست است، او شانسی در انتخابات 2020 ندارد

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

اعتراضات به مرگ جرج فلوید و وحشیگری پلیس، تا 30 مه به حداقل 30 شهر دیگر ایالات متحده آمریکا گسترش یافت. حداقل در 12 شهر بزرگ ایالت متحده تا 30 مه قوانین منع رفت آمد به اجرا درآمد.

سازمان ملل نحوه مرگ جرج فلوید را فاجعه بار خواند و همچنین کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل از دولت آمریکا درخواست کرد تدابیری اتخاذ کند تا دیگر شهروندان این کشور شاهد مرگ بی دلیل آمریکایی های آفریقایی تبار نباشند.

نحوهٔ واکنش ترامپ به اعتراضات، باعث انتقاد بسکمک از فعالان اجتماعی و همچنین سیاست مداران آمریکایی شده است. ترامپ معترضان را اراذل و اوباش خواند و تهدید کرد که با سگ های وحشی و سلاح های تهدیدآمیز با آشوب گران برخورد خواهد کرد.

در این راستا خبرنگاران گفتگویی با آلفونسو لینگیس فیلسوف، نویسنده و استاد دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا تنظیم کرده که در ادامه می آید.

*متعاقب کشته شدن یک مرد سیاهپوست در مینیاپولیس این شهر صحنه اعتراضات به این اقدام پلیس شده است. دلایل این برخوردهای پلیس آمریکا با رنگین پوستان و به ویژه سیاهپوستان چیست؟

قتل جرج فلوید در واقع قتل دیگری از مجموعه قتل های مردان سیاه پوست غیر مسلح که توسط پلیس کشته می شوند است. افراد سیاه پوست غیر مسلح نسبت به افراد سفید پوست غیر مسلح سه و نیم برابر بیشتر احتمال دارد که توسط پلیس کشته شوند.

*ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا هم با توئیتی که متعاقب این حادثه منتشر کرد معترضان را بیشتر عصبانی کرد تا جایی که توئیتر ناگزیر شد توئیت او را پنهان کند. دلیل رویکرد نژادپرستانه ترامپ چیست؟

مطبوعات، تاریخ طولانی نژادپرستی علیه آمریکایی آفریقایی تبار را در معاملات املاک و مستغلات و زندگی اجتماعی دونالد ترامپ ثبت کرده است. او به حقانیت ریاست جمهوری باراک اوباما حمله کرد و به طور بی اساسی ادعا کرد اوباما در آفریقا به دنیا آمده است.

*با توجه به اینکه برای ترامپ سبد رأی برای انتخابات مهم است به نظر می رسد او احساس می کند با اظهارات نژادپرستانه می تواند سفیدپوستانی که رویکردهای نژادی هم دارند را بیشتر جذب خود کند. ارزیابی شما چیست؟

بخش بزرگی از هواداران ترامپ افرادی هستند که شغل های خوب در تولید را در نتیجه دنیای شدن از دست داده اند. ترامپ در انتخابات سال 2016 مکزیکی ها و چینی هایی را به عنوان کسانی که مشاغل آمریکایی را سرقت می کردند، مقصر دانست. او مکزیکی ها را بی قانونی و بدون اخلاق معرفی می کرد.

اکنون او چینی ها را متهم می کند که به طور عمدی ویروس کرونا را ایجاد کرده اند و یا به هر حال اجازه می دهند این ویروس گسترش یابد تا اقتصاد آمریکا را نابود کند. او آمریکایی-آفریقایی تبارها - کسانی که به ظلم پلیس اعتراض می کنند - را به علت از بین بردن ساختمانها و املاک مورد سرزنش قرار می دهد.

آیا افراد کافی این توجیه ترامپ را برای اطمینان از انتخاب مجدد او خواهند پذیرفت؟ از هم اکنون به نظر می رسد انتخاب مجدد او مشکل است. نظرسنجی رویترز / ایپسوس نشان داد که 64 درصد آمریکایی ها با افرادی که در حال حاضر معترض هستند، ابراز همدردی می کنند، 27 درصد احساس همدردی نمی کنند و 9 درصد پاسخ خنثی داده اند.

*یکی از خطراتی که متوجه آمریکاست، چند فرهنگ گرایی حاکم بر این کشور است که لیبرالیسم نتوانسته راه حلی برای آن بیاید. چرا این کشور نتوانسته راهی برای این چندفرهنگ گرایی بیابد و مهاجران و اقلیت های زبانی، نژادی و مذهبی را جذب فرهنگ مسلط آمریکایی کند؟

این سوال، سؤالی بسیار پیچیده که نیاز به بحث طولانی دارد. از زمان های بسیار قدیم شهرهای بزرگ چند فرهنگی بودند - بابل، رم، تخت جمشید، پالمیرا و استانبول. شهرهای مدرن نیز چند فرهنگی هستند - آمستردام، لس آنجلس، نیویورک، پاریس، سائوپائولو، سان فرانسیسکو و سنگاپور. 140 زبان در تورنتو، 200 زبان در لندن، 250 زبان در سیدنی صحبت می شود.

این شهرها پایدار، مبتکر و پیروز هستند و تنش هایی که بین گروه ها ایجاد می شود باید بصورت محلی برطرف شود. شهر من، بالتیمور، بخش بزرگی از صنایع تولیدی خود و به تبع آن جمعیت خود را از دست داده است. امروزه جمعیت آن از 950 هزار نفر جمعیت در سال 1950 به 660 هزار نفر جمعیت رسیده است و 18000 ساختمان خالی در سطح شهر وجود دارد.

در مراسم تحلیف استفانی راولولز-بلیک، شهرداراین شهر سیاستی را برای اسکان 20 هزار خانواده در این شهر در چهار سال آینده اعلام کرده است. وی از پناهندگان و مهاجران آمریکای مرکزی، آفریقا، خاورمیانه، نپال، استقبال نمود و مجموعه ای از سازمان ها را با پول برای کمک به آنها در یافتن مسکن و کار، یادگیری زبان انگلیسی و محاسبات، مراقبت های پزشکی ایجاد کرد. وی بر همه چیزهایی که آنها به شهر ما خواهند آورد تاکید کرد: رستوران هایی با غذاهای متنوع از سرزمین های مختلف، روش های جدید تفکر، زبان ها و مذاهب بیشتر، موسیقی و جشن های جدید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 246

به "ترامپ نژادپرست است، او شانسی در انتخابات 2020 ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ نژادپرست است، او شانسی در انتخابات 2020 ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید