جلوگیری از ابتلا به کرونا با اسپری بینی

به گزارش مالزی ارزان، یک پروفسور آلمانی نیز با این تیم همکاری می نماید. کارشناسان تیم یوسی سان فرانسیسکو در پژوهشی که نتایج آن در پلاتفرم علمی bioRxiv منتشر شده، اسپری بینی جدیدی را معرفی نموده اند که به گفته آن ها می تواند مانع از ابتلا به ویروس کرونا گردد.

جلوگیری از ابتلا به کرونا با اسپری بینی

گروهی از کارشناسان آمریکایی اسپری بینی را ارائه کردند که به گفته آنان می تواند از ورود ویروس کرونا به دستگاه تنفسی بدن جلوگیری کند. اثر این دارو برای 24 ساعت است.

یک پروفسور آلمانی نیز با این تیم همکاری می نماید. کارشناسان تیم یوسی سان فرانسیسکو در پژوهشی که نتایج آن در پلاتفرم علمی bioRxiv منتشر شده، اسپری بینی جدیدی را معرفی نموده اند که به گفته آن ها می تواند مانع از ابتلا به ویروس کرونا گردد.

به گزارش رسانه های آلمان، پتر والتر، بیوشیمیست آلمانی ساکن برلین، نیز در این تیم تحقیقاتی حضور دارد.

پروفسور والتر در این باره می گوید: ما داروی جدید AeroNabs را معرفی کردیم. او در مصاحبه ای با شبکه اول تلویزیون آلمان ARD در باره این دارو چنین شرح می دهد: این نام را ما برای داروی جدید انتخاب کردیم، زیرا ما مولکول های این دارو را به آئروسل (ذرات معلق در هوا) تبدیل کردیم و توانستیم از این طریق غبار ابر مانندی را فراوری کنیم که در صورت استنشاق می تواند به طور عمیق وارد ریه ها گردد. در آنجا مولکول های این دارو می توانند پیش از نفوذ ویروس به سلول های بدن، به آن حمله نمایند و آن را از بین ببرند.

پروفسور والتر که تا کنون بار ها نامزد دریافت جایزه نوبل در زمینه پزشکی شده است، امیدوار است که استفاده از این دارو بتواند 24 ساعت از بدن در مقابل ویروس محافظت کند.

تیم علمی والتر مولکول های پروتئین مصنوعی را در آزمایشگاه فراورینموده اند که شبیه به سلول های به اصطلاح نانو هستند. آن ها می توانند عوامل بیماری زا را به نوعی گول بزنند. این نوع سلول های نانو در بدن بعضی از شتر ها و لاما ها نیز دیده می شوند. کوشش کارشناسان این است که این مولکول ها را روی سطح تاج مانند ویروس کرونا مستقر و از این طریق آن را غیر فعال نمایند.

والتر می گوید: این مولکول ها دارای نقاط اتصالی هستند که به وسیله آن ها می توانند به ویروس بچسپند. او می افزاید که پس از منفعل شدن ویروس، این مولکول ها آن ها رها نمی نمایند و از این طریق ویروس به طور کامل غیرفعال می گردد.

برای روشن شدن اثربخشی نتایج این تحقیق پروفسور والتر به مراحل تکثیر ویروس کرونا در بدن در دوره ابتلا به بیماری کووید19 اشاره می نماید و می گوید که این ویروس به وسیله حفره های بینی وارد بدن می گردد. در آنجا به سلول های بدن انسان حمله و سپس به اعماق ریه ها نفوذ می نماید و در آنجا آغاز به تکثیر می نماید.

این پروفسور تاکید می نماید: تا زمانی که بتوانیم ویروس را در حفره بینی متوقف کنیم، این دارو (AeroNabs) خوب عمل خواهد نمود. این دست کم آن چیزی است که ما به آن امیدواریم و در جهت عملی کردن آن برنامه ریزی می کنیم.

تشابه با فراوری انسولین

تیم تحقیقاتی پروفسور والتر امیدوار است که این دارو تا زمانی که واکسن مقابله با ویروس کرونا در دسترس باشد، بتواند به طور قابل توجهی از بدن انسان در مقابل حمله ویروس کرونا محافظت کند. والتر می گوید: تهیه و فراوری این مولکول ها در مقادیر زیاد آسان است و در صورت عدم وجود عوارض جانبی بالینی، این اسپری به خوبی می تواند کاربرد وسیعی را داشته باشد.

یکی دیگر از مزایای این دارو از دید والتر در نحوه فراوری آن است. او می گوید که فراوری این دارو شبیه به انسولین است. به گفته این کارشناس اگر AeroNabs در آزمایش های بالینی تاثیر خود را نشان دهد، ممکن است که ظرف چند ماه آینده به بازار عرضه گردد. پروفسور والتر می گوید: ما در حال صحبت با فراورینمایندگان هستیم.

منبع: دویچه وله

منبع: فرادید
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 365

به "جلوگیری از ابتلا به کرونا با اسپری بینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوگیری از ابتلا به کرونا با اسپری بینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید