خبرنگاران استاندار اردبیل: بخش خصوصی برای حضور پررنگ در صنعت استان حمایت می گردد

به گزارش مالزی ارزان، اردبیل - خبرنگاران - استاندار اردبیل با بیان اینکه در سال جهش فراوری اقدامات زیادی در بخش صنعت و حضور پررنگ بخش خصوصی صورت گرفته است،گفت: بخش خصوصی در جبهه مقدم جنگ مالی قرار گرفته است و مسوولان برای مسائل و موانع سرمایه گذاران باید نهایت کوشش خود را بکار گیرند.

خبرنگاران استاندار اردبیل: بخش خصوصی برای حضور پررنگ در صنعت استان حمایت می گردد

به گزارش خبرنگاران، اکبر بهنامجو روز سه شنبه در بازدید از شهرک صنعتی 2 اردبیل و آنالیز مسائل واحدهای این شهرک اظهارداشت: با همراهی ارگان های ذیربط احتیاجهای زیرساختی بخش خصوصی در شهرک صنعتی تامین شده و دیگر موانع و مسائل واحدهای فراوری نیز برطرف می گردد.

وی با بیان اینکه عملیات زیرسازی و بهسازی خیابان های شهرک صنعتی2 اردبیل با تامین اعتبار مناسب شروع شده ، بیان کرد: فاز اول پروژه در شرف اتمام است و عملیات آسفالت ریزی نیز در آینده نزدیک شروع می گردد.

وی بیان کرد: علاوه بر بهسازی شبکه های معابر شهرک صنعتی، اعتبار عملیات اجرایی توسعه تصفیه خانه فاضلاب این شهرک نیز تامین شده و پیمانکار آن تعیین شده است.

استاندار اردبیل افزود: در بازدید از چند واحد فراوریی در حوزه های مختلف مسائل و موانع آنها آنالیز که برخی از مسائل در محل فراوری پیگیری و حل و برخی نیز برای تسهیل به ستاد تسهیل و برطرف موانع ارجاع داده شد.

وی از حل موانع تسهیلات کارخانه نساجی اردبیل خبرداد و گفت: با مدیر بانک ملی برای حمایت از خط فراوری این واحد توافق شد که 2فقره وام50 میلیارد تومانی برای این بخش اعطا کند تا ضمن احیای این واحد فراوریی راکد با راه اندازی خط فراوری فاز دوم بیش از 150 نفر صاحب شغل پایدار شوند.

بهنامجو همچنین در رابطه با تکمیل واحد فراوریی سموم کشاورزی در شهرک صنعتی اردبیل تشریح کرد: سموم دفع آفات بذور و علف کش با قیمت گزاف به دست کشاورز می رسد ولی با راه اندازی این بخش فراوریی قیمت تمام شده یک پنجم بهای تمام شده در بازار آزاد به دست مصرف کننده در استان می رسد.

به گفته وی، این محصول فراوریی از لحاظ کیفی و کمی قابل مقایسه با محصولات موجود وارداتی در بازار گزارش شده و ضمن پیگیری و حل مشکل برق این واحد 100 نفر بصورت مستقیم در این بخش شاغل می شوند.

او در رابطه با احیای خط فراوری پوشاک جباری نیز بیان کرد: این واحد به جهت مسائل شخصی از سال 93 راکد بوده که با احیا و بهسازی دوباره به مدار فراوری برگشته و بیش از 100 نفر در آن شاغل خواهند شد.

استاندار اردبیل ادامه داد: در ارتباط با واحد بسته بندی حبوبات و چای که چند سال بصورت راکد رها شده بود توسط سرمایه گذار خریداری شده و در شرف راه اندازی است و کسری اعتبار چهار میلیارد تومان این سرمایه گذار نیز بصورت تسهیلات با بانک عامل هماهنگی شد و تا دهه فجر این خط فراوری با اشتغال زایی مناسب افتتاح می گردد.

بهنامجو در رابطه با کارخانه فراوری باتری خودرو نیز اظهارداشت: مدیریت واحد فراوریی اشجع باتری از اهلیت خوبی برخوردار است و در مدت سه سال میزان فراوری خود را در فاز اول به 500 هزار قطعه رسانده است.

وی افزود: این واحد برای راه اندازی فاز دوم در تامین آب مشکل داشت که این مشکل نیز با هماهنگی و پیگیری های لازم با دستگاه های اجرایی مرتفع می گردد.

استاندار اردبیل پیشرفت و جهش این مجموعه را حاصل تدبیر و پشت کار این سرمایه گذار برشمرد و افزود: با راه اندازی فاز دوم که در طرح توسعه قرار گرفته است میزان فراوری باتری به یک میلیون قطعه خواهد رسید و 90 نفر اشتغال زایی می گردد.

وی ادامه داد: در برنامه ریزی این واحد فراوریی 2 میلیون دلار صادرات پیش بینی شده که در صورت افزایش فراوری، این میزان افزایش می یابد و این در حالی است که در استان و کشور به این محصولات احتیاج اساسی وجود دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 453

به "خبرنگاران استاندار اردبیل: بخش خصوصی برای حضور پررنگ در صنعت استان حمایت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار اردبیل: بخش خصوصی برای حضور پررنگ در صنعت استان حمایت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید