خبرنگاران استاندار خراسان رضوی بر حمایت حداکثری از سرمایه گذاران تاکید نمود

به گزارش مالزی ارزان، مشهد- خبرنگاران- استاندار خراسان رضوی گفت: باید جهت را برای سرمایه گذاران تعیین و از آنها حمایت کنیم، سرمایه گذاران باید بتوانند با ریسک پذیری کمتر کار خود را انجام دهند و کوشش ما حمایت حداکثری از آنها است.

خبرنگاران استاندار خراسان رضوی بر حمایت حداکثری از سرمایه گذاران تاکید نمود

محمدصادق معتمدیان روز پنجشنبه در جمع فعالان مالی تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مشهد اضافه کرد: به زودی شاهد حضور تعدادی از مسوولان کشوری خواهیم بود تا در جذب منابع برای سرمایه گذاری در حوزه های مالی و تکمیل پروژه ها تفاهم هایی داشته باشیم.

وی ادامه داد: باید سرمایه گذاری و ریل گذاریهای درستی انجام گیرد و تکمیل زنجیره های فراوری براساس مزیتهای منطقه انجام گردد تا فرآوری محصولات در کشاورزی، معادن و دیگر بخشها انجام گردد.

استاندار خراسان رضوی گفت: در این راه احتیاجمند تقویت زیرساختها هستیم که از جمله آنها، راه و برق به عنوان ملزومات اصلی است و برنامه هایی در این خصوص مصوب شده تا کارها با سرعت بیشتری انجام گردد. دستورالعملی نیز تهیه شده تا بعضی موانع توسعه را برطرف و سرعت خدمت رسانی به سرمایه گذاران را افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: در زمینه گرشگری و معادن، احتیاج به تمرکز داریم. در موضوع مطالعات سیستماتیک در بخش معادن احتیاج به انسجام و توجه ملی و حضور شرکتهای توسعه گرای دولتی داریم تا یاری نمایند اشراف بیشتر و مطالعات سیستماتیک به شکل جدی تر بخصوص در مناطق جنوبی استان صورت گیرد.

معتمدیان ادامه داد: منطقه تربت حیدریه، بیش از 50 درصد اشتغال بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده و در حوزه فراوری زعفران به عنوان قطب جهانی این محصول است. در فراوری نخ ابریشم، معادن و گردشگری نیز ظرفیت خوبی به صورت بالقوه دارد که با برنامه ریزی باید از این ظرفیت استفاده گردد و کوشش ما این است زمینه سرمایه گذاری در این منطقه را فراهم کنیم.

وی گفت: اگر مشکل آب به ویژه در مناطق جنوبی استان را حل نکنیم در حوزه کشاورزی و توسعه صنعت و دیگر بخشها چالشهای جدی خواهیم داشت.

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: یکی از اقدامات خوب در دولت دوازدهم، تدوین سندسازگاری با شرایط کم آبی است که با ابتکار وزارت نیرو در مناطق کم آب و اقلیم خشک تدوین شده و تکلیف و وظایف همه متولیان معین شده است.

وی ادامه داد: برنامه های اجرایی که باید در راستای اجرای این سند انجام گردد صرفه جویی و بهره وری آب، تغییر الگوی کشت و توسعه کشت گلخانه است که در این راستا ایجاد هزار هکتار گلخانه در اولویت واقع شده است که دو و نیم برابر گلخانه های موجود استان است. همچنین در روزهای پایانی سال جاری شاهد شروع عملیات اجرایی خط انتقال آب از خلیج فارس خواهیم بود که از پروژه های بسیار بزرگی است که با همت بخش خصوصی انجام می گردد.

معتمدیان گفت: همچنین در زمینه انتقال آب از دریای عمان هم پیگیریهایی صورت گرفته و به عنوان پروژه های بعدی و بلند مدت مطرح است.

وی با اشاره به سلب صلاحیت مالکان معادن راکد در استان و اعلام فراخوان برای واگذاری آنها اضافه کرد: فراخوانهای جدید از سوی سرمایه گذارانی که سرمایه، دانش، تکنیک و انگیزه برای فعال کردن معادن دارند با استقبال خوبی روبرو شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 725

به "خبرنگاران استاندار خراسان رضوی بر حمایت حداکثری از سرمایه گذاران تاکید نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار خراسان رضوی بر حمایت حداکثری از سرمایه گذاران تاکید نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید