خبرنگاران کرونا با مراعات توصیه های بهداشتی تا آخر فروردین مهار می گردد

به گزارش مالزی ارزان، تهران- خبرنگاران- معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با مراعات توصیه ها از جمله در خانه ماندن، سفر نکردن و عدم حضور در مکان های شلوغ و رعایت اصول بهداشتی، بیماری کرونا تا اواخر فروردین ماه مهار خواهد شد.

خبرنگاران کرونا با مراعات توصیه های بهداشتی تا آخر فروردین مهار می گردد

رضا ملک زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی خبرنگاران از مردم خواست برای خاوش کردن بیماری کرونا حتما به توصیه های وزارت بهداشت و پزشکان را مراعات نمایند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بر لزوم ماندن مردم در خانه تاکید نمود و گفت: مردم این موضوع را به دقت رعایت نمایند و از تردد درون و برون شهری غیر ضروری به شدت خودداری نمایند تا از انتشار بیماری جلوگیری گردد.

وی توضیح داد: اگر مردم رعایت نمایند اوج پیک بیماری کاهش پیدا می نماید.

مردم رعایت ننمایند احتمالا بیماری تا تابستان ادامه می یابد

ملک زاده بیان داشت: اگر مردم مراعات ننمایند، ممکن است بیماری کرونا تا تابستان ادامه پیدا کند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان نمود: اگر مردم به توصیه های مسئولان گوش ندهند هم تعداد مبتلایان و هم تعداد مرگ و میر افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: در صورتی که مردم همراهی ننمایند، جمعیت فراوانی احتیاج به بستری در بیمارستان ها پیدا می نمایند، این کار علاوه بر عوارض قبلی، هم سبب خستگی کاردرمانی و هم اضافه شدن بار بیماری خواهد شد.

انتقال کرونا 10 برابر آنفلوانزا است

ملک زاده با اشاره به اینکه انتقال بیماری کرونا 10 برابر آنفلوانزا است، گفت: سرعت انتشار بیماری خیلی از محققان، پزشکان و سیستم بهداشتی جهان را غافل نموده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در حال افزایش است، گفت: با کوشش کادر پزشک، تعداد مداواشدگان هم در حال افزایش است.

به گزارش خبرنگاران، جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور از زمان شیوع این بیماری تا دوم فروردین را 20 هزار و 610 نفر خاطرنشان کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 92

به "خبرنگاران کرونا با مراعات توصیه های بهداشتی تا آخر فروردین مهار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا با مراعات توصیه های بهداشتی تا آخر فروردین مهار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید