خبرنگاران کرونا درآمد شهرداری ساوه را 430 میلیارد ریال کاهش داد

به گزارش مالزی ارزان، ساوه- خبرنگاران- شهردار ساوه گفت: شیوع ویروس کرونا سبب کاهش 430 میلیارد ریالی درآمدهای این نهاد مدیریت شهری شد.

خبرنگاران کرونا درآمد شهرداری ساوه را 430 میلیارد ریال کاهش داد

سیدمهدی حسینی روز یکشنبه در جلسه پدافند غیرعامل شهرداری ساوه گفت: شیوع ویروس کرونا موجب شد تا یک بحران جدی را در مدیریت شهری تجربه کنیم.

شهردار ساوه اضافه کرد: همزمان با شیوع ویروس کرونا، شهرداری و شورای اسلامی شهر در این عرصه حضور داشتند و تلاش های موثری برای مقابله و پیشگیری از شیوع هرچه بیشتر این بیماری اجرا شده است.

حسینی گفت: طبق ارزیابی های انجام شده، کرونا به طور مستقیم به درآمد شهرداری حدود 430 میلیارد ریال خسارت وارد کرد و درآمدها در اسفند 1398 نسبت به مدت مشابه سال قبل محقق نشد و برخی از فعالیت ها نیز تعطیل شد.

وی شرح داد: همچنین برخی هزینه های تحمیل شده به شهرداری ساوه برای انجام اقدامات پیشگیرانه که در بودجه نیز پیش بینی نشده بود بار سنگینی بر این نهاد تحمیل کرد.

شهردار ساوه گفت: با توجه به وجود زیرساخت های پیش بینی شده، زمینه برای ارائه خدمات به صورت غیرحضوری از ابتدای تیر امسال فراهم شده و به زودی از آن رونمایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: ویروس کرونا هنوز مهار نشده و خطر شیوع آن در صورت بی توجهی به مسایل بهداشتی و پروتکل ها همچنان وجود دارد؛ از این رو باید با جدی انگاشتن خطر و فعالیت های آگاهی بخش و آموزش های شهروندی مردم را متوجه شرایط کنیم.

حسینی گفت: ماسک و تجهیزات ایمنی برای کارکنان شهرداری به ویژه کارگران سازمان پسماند و فضای سبز در این مدت تامین شد تا آسیبی متوجه کارکنان نشود.

وی اضافه کرد: اقدامات پدافند غیرعامل در راستای مصون سازی شهر و شهروندان و حفاظت از دارایی های عمومی در بخش های کالبدی، زیرساختی و نیروی انسانی ساکن در شهر است.

حسینی اظهار کرد: به دلیل اهمیت پدافند غیرعامل، شهرداری ساوه نسبت به تهیه طرح جامع در این خصوص اقدام نموده تا نقشه راهی برای ایمن سازی شهر از تهدیدات احتمالی و پیشگیری در مواقع بحرانی تهیه شود.

شهر ساوه با 230 هزار نفر جمعیت دارای 2 منطقه شهرداری و افزون بر 20 منطقه حاشیه نشین است.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 255

به "خبرنگاران کرونا درآمد شهرداری ساوه را 430 میلیارد ریال کاهش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا درآمد شهرداری ساوه را 430 میلیارد ریال کاهش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید