خبرنگاران 96 درصد مردم استان مرکزی طرح ممنوعیت تردد را رعایت کردند

به گزارش مالزی ارزان، اراک - خبرنگاران - استاندار مرکزی گفت: 96 درصد مردم این استان در راستای اجرای طرح ملی فاصله گذاری اجتماعی و رعایت موازین منع تردد در روز طبیعت با مسئولان همراهی داشتند که قابل تقدیر است.

خبرنگاران 96 درصد مردم استان مرکزی طرح ممنوعیت تردد را رعایت کردند

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری مرکزی، سیدعلی آقازاده اضافه نمود: مردم استان در سایه آگاهی و مشارکت در پویش خانه نشینی یاری بزرگی را برای مدیریت و کنترل ویروس کرونا داشتند.

وی شرح داد: عوامل اجرایی و انتظامی و کادر درمانی استان کوشش مستمر و مسئولانه ای را در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی داشتند که ارزشمند است.

استاندار مرکزی گفت: در تداوم مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا از روز پنجشنبه محدودیت ترافیکی و تردد در شهرها برای مسافران و خودروهای غیربومی است و در نشست کارگروه پدافند غیرعامل که فردا برگزار می گردد در مورد نحوه فعالیت بعضی واحدهای تولیدی و صنوف از ابتدای هفته آینده تصمیم سازی می گردد.

آقازاده اضافه نمود: تمامی واحدهای عرضه کالای اساسی در استان فعال هستند و نیازهای اساسی مردم استان نیز درحدکافی ذخیره شده و هیچ مسئله ای برای تامین و توزیع مایحتاج مردم وجود ندارد.

وی گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استان مرکزی درزمینه کووید 19 فرایند کاهشی دارد و امید است که مردم با تداوم همراهی خود بازه زمانی مهار بیماری را کوتاه تر نمایند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه خیران استان همراهی ارزشمندی را در تامین نیازهای کادر درمان در جریان شیوع کرونا دارند اعلام کرد: یکی از نیازهای مهم استان تامین دستگاه ونتیلاتور برای بیماران بدحال تنفسی است که امید است هر چه سریعتر با تامین آن بتوان شمار تخت های ویژه را افزایش داد.

کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می شد، اما از سال 2002 این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید 19 نشان داده که با دوره نهفتگی 2 تا 14 روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه،تنگی نفس، سردرد و گاهی با اسهال و استفراغ همراه است.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 121

به "خبرنگاران 96 درصد مردم استان مرکزی طرح ممنوعیت تردد را رعایت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 96 درصد مردم استان مرکزی طرح ممنوعیت تردد را رعایت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید