رئیس کمیته ملی المپیک به فدراسیون وزنه برداری رفت

به گزارش مالزی ارزان، به گزارش خبرنگاران، سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران، علی دادگر و مجید شایسته اعضای هیأت اجرایی، طاهره طاهریان نایب رئیس کمیته ملی المپیک به همراه بهداد سلیمی صبح امروز یکشنبه از فدراسیون وزنه برداری بازدید به عمل آوردند.

رئیس کمیته ملی المپیک به فدراسیون وزنه برداری رفت

در حاشیه این بازدید صالحی امیری از وزنه برداری به عنوان یکی از امیدهای ایران در المپیک یاد کرد و گفت: مردم ایران از وزنه برداری توقع دارند تا در المپیک توکیو افتخارآفرینی کند. وزنه برداری هم باید به شرایط طبیعی خود بعد از کرونا بازشود و برای المپیک آماده شود. ضمن اینکه ما با علی مرادی رئیس فدراسیون توافق کردیم حدود 50 هزار دلار تجهیزات وارد کنیم که متأسفانه فدراسیون جهانی همکاری لازم را انجام نداد. ولی همچنان آماده هستیم که کمک ارزی کنیم تا بخشی از این تجهیزات خریداری شود.

صالحی امیری به بحث وزنه برداری بانوان هم اشاره و تاکید کرد: انگیزه این قشر از ورزشکاران بسیار بالاست که البته با رعایت چارچوب های اخلاقی، مشکل لباس و پوشش بانوان در وزنه برداری حل شد که ما هم به سهم خود از این ورزشکاران حمایت خواهیم کرد.

رئیس کمیته ملی المپیک به حمایت های مالی هم اشاره کرد و گفت: در بخش اول 560 میلیون تومان به وزنه برداری واریز کردیم که البته بخش دوم را هم به زودی واریز می کنیم. ضمن اینکه علاوه بر بودجه مصوب، بودجه ویژه برای المپیکی ها نیز وجود دارد. گویا ورزشکاران نسبت به تجهیزات و فضای تمرین کمی گلایه داشتند که باید این مشکل برطرف شود که ما نیز باید متعهد باشیم و قطعاً تا حد کمک خواهیم کرد.

علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری هم در ادامه گفت: نزدیک به شش سال در فدراسیون وزنه برداری حضور دارم و باید اعلام کنم بحث مبارزه با دوپینگ را با جدیت پیگیری کردم. طبیعتاً نیاز به آزمایشات بیشتر داریم و ستاد ملی مبارزه با دوپینگ باید سهمیه بیشتری برای کنترل دوپینگ به ما بدهد، چراکه وزنه برداری واقعاً آسیب پذیر است. متأسفانه بسکمک از کشورهای مدعی و صاحب نام درگیر این موضوع شدند که اگر کوتاهی صورت گیرد فاجعه ای در این رشته بوجود خواهد آمد. در شش سال اخیر تنها دو مورد در بحث بین المللی بوجود آمد که دو ورزشکار بچه بودند که بیرون از اردو مرتکب اشتباه شده بودند. البته باید کاری کنیم که همین دو مورد هم وجود نداشته باشد. ضمن اینکه ما در تأمین اعتبار برای مکمل ها هم خیلی مشکل داریم و نمی دانیم تست های فرستاده شده به کشور قطر هم چه سرانجامی دارد. در واقع ستاد مبارزه با دوپینگ نباید خودش را کنار بکشد.

مرادی در مورد شرایط تمرینی وزنه برداران هم گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا فعلاً اردوها تعطیل است ولی برخی وزنه برداران مانند سهراب مرادی و علی هاشمی به صورت موقت تمرین می کنند.

محسن بیرانوند دبیر فدراسیون وزنه برداری هم در مورد سهمیه های المپیک گفت: سهراب و کیانوش در دسته 96 کیلوگرم، علی هاشمی در 109 کیلوگرم و علی داودی در فوق سنگین از گزینه های ما هستند که اگر در 96 کیلوگرم سهمیه بگیریم قطعاً شانس مدال خواهم داشت. ولی به هر حال دو رقیب توانمند از چین و قطر در این رشته حضور دارند. علی هاشمی هم در دسته 109 کیلوگرم سه رقیب توانمند دارد ولی او هم کم امید نیست و بسیار باانگیزه است. علی داودی هم غیر از تالاخادزه تمامی رقبای خود را در یک سطح پیش رو دارد که تعویق المپیک فرصت خوبی برای پیشرفت بیشتر اوست. خوشبختانه سهراب مرادی هم شرایط خوبی دارد و پزشکان هم از شرایط او بسیار راضی هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 296

به "رئیس کمیته ملی المپیک به فدراسیون وزنه برداری رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس کمیته ملی المپیک به فدراسیون وزنه برداری رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید