شمار رکوردشکنی از زنان رنگین پوست آمریکا برای کنگره رقابت می نمایند

به گزارش مالزی ارزان، از میان آن نامزدها، 117 زن رنگین پوست نامزد هستند که این تعداد به نسبت دو سال پیش که انتخابات میان دوره آمریکا بود و چهره های سرشناسی از جمله الکساندریا اوکاسیو-کورتس در نیویورک و ایلهان عمر از مینه سوتا انتخاب شدند، بالاتر است.

شمار رکوردشکنی از زنان رنگین پوست آمریکا برای کنگره رقابت می نمایند

شمار بی سابقه ای از زنان، از جمله شمار رکوردشکنی از زنان رنگین پوست، در انتخابات امروز آمریکا احتمالا وارد کنگره خواهند شد. این فرایند می تواند گام دیگری به سوی تشکیل دولتی در آمریکا باشد که نماینده گروه بزرگی از این ملت باشد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، تعداد بی سابقه 318 زن که نماینده دموکرات یا جمهوری خواه هستند، برای کرسی های مجلس نمایندگان آمریکا و سنا رقابت می نمایند که از رکورد پیشین در سال 2018 که 257 تن بود، بالاتر است.

از میان آن نامزدها، 117 زن رنگین پوست نامزد هستند که این تعداد به نسبت دو سال پیش که انتخابات میان دوره آمریکا بود و چهره های سرشناسی از جمله الکساندریا اوکاسیو-کورتس در نیویورک و ایلهان عمر از مینه سوتا انتخاب شدند، بالاتر است.

در ایالت میسوری، کوری بوش که از چهره های شناخته شده اعتراضات سال 2014 در فرگوسن علیه خشونت پلیس آمریکا بود، احتمالا راهی مجلس نمایندگان آمریکا می گردد. پیروزی او می تواند حزب دموکرات را تقویت کند.

کوری بوش اولین زن سیاه پوست است که نماینده میسوری در کنگره آمریکا می گردد. همچنین انتظار می رود ترسا لگر فرناندز در نیومکزیکو به پیروزی برسد. چنانچه او انتخاب گردد، به دب هالند، از زنان بومی آمریکا ملحق خواهد شد که سال 2018 راهی مجلس نمایندگان آمریکا شد.

امروز سوم نوامبر، علاوه بر آنکه روز سرنوشت سازی در تعیین رهبر بعدی کاخ سفید است، روز انتخاب قانونگذاران در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا هم به شمار می رود. این دو مجلس، کنگره آمریکا را تشکیل می دهند.

در حال حاضر کنترل مجلس نمایندگان آمریکا با 47 نماینده بیشتر در اختیار دموکرات هاست و سنا هم با 53 نماینده در چنگ جمهوری خواستار قرار گرفته است. امروز تمام 435 کرسی مجلس نمایندگان آمریکا و 35 کرسی از 100 کرسی سنا به رای گذاشته می شوند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 483

به "شمار رکوردشکنی از زنان رنگین پوست آمریکا برای کنگره رقابت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار رکوردشکنی از زنان رنگین پوست آمریکا برای کنگره رقابت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید