مشاور امنیت ملی افغانستان: به نظامیان آمریکایی نیازی نداریم

به گزارش مالزی ارزان، مشاور امنیت ملی افغانستان اظهارداشت که این کشور احتیاجی به حضور نظامیان آمریکایی ندارد اما برای حفظ نیروهای امنیتی و دفاعی افغان به یاری های اقتصادی احتیاج دارد.

مشاور امنیت ملی افغانستان: به نظامیان آمریکایی نیازی نداریم

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان در اندیشکده هادسون در واشنگتن تاکید نمود که نیروهای امنیتی و دفاعی افغان توانایی لازم برای دفاع از این کشور و حفظ اراضی تحت کنترل دولت را دارند و خروج نظامیان آمریکایی مسئله ای در این زمینه بوجود نمی آورد.

محب گفت: ما دیگر مسئله ای در زمینه قابلیت نداریم، اکنون مشکل ما اقتصادی است؛ آنچه که ضروری است تضمین گردد این است که می توانیم نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان را حفظ کنیم. آیا دولت افغانستان می تواند با منابع خودش این کار را انجام بدهد؟ خیر.

وی اضافه کرد که دولت افغانستان از دولت بایدن می خواهد تا به یاری های اقتصادی آمریکا به نیروهای امنیتی افغان برای مدت بیشتری ادامه دهد.

مشاور امنیت ملی افغانستان تاکید نمود که اگر آمریکا بجای حفظ نیروهای خود در افغانستان، به تضمین حمایت اقتصادی از نیروهای امنیتی افغان توجه کند، هر دو طرف از آن سود خواهند برد.

محب پیش از این به نشریه تایمز نیز گفته بود: انتظار داریم که در دو سال آینده حتی اگر با طالبان هم به صلح نرسیم کاملاً خودکفا شده و بطور مستقل قادر به انجام مسئولیت های امنیتی خود باشیم.

وی همچنین اضافه کرد: ما قصد داریم دستاوردهای 20 سال گذشته را بطور کامل حفظ کنیم، بزرگترین مشکل ما اقتصادی است نه نیروی نظامی و توانایی های جنگی.

لازم به ذکر است که آمریکا باوجود تعهدش برای خروج از افغانستان در اول ماه می، هنوز درباره زمان خروج از این کشور تصمیم نگرفته اما گزارش ها از احتمال تمدید 6 ماهه مهلت خروج نیروها توسط بایدن خبر می دهد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 747

به "مشاور امنیت ملی افغانستان: به نظامیان آمریکایی نیازی نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاور امنیت ملی افغانستان: به نظامیان آمریکایی نیازی نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید