نجات مرد 62 ساله سقوط نموده از کوه سیاه لنده پس از 12.5 ساعت

به گزارش مالزی ارزان، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد رئیس فوریتهای پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرد 62 ساله که از ارتفاعات کوه سیاه لنده سقوط نموده بود، با کوشش 12 ساعت و 30 دقیقه نیروهای اورژانس 115 استان نجات پیدا کرد.

نجات مرد 62 ساله سقوط نموده از کوه سیاه لنده پس از 12.5 ساعت

محسن جلیل در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، اضافه کرد: این مرد بر اثر سقوط از پرتگاه به دره با ضربه به ناحیه سر و دارای خونریزی سر و جراحات به بدن و با افت فشار خون روبرو شده بود.

وی اظهارکرد: ساعت 13 و 43 دقیقه طی تماس مردمی از این حادثه اطلاع پیدا نموده ایم و با توجه به شرایط منطقه جغرافیایی و توپوگرافی منطقه که دارای شرایط جوی خاص بوده و استعلام هوایی توسط پایگاه های اورژانس هوایی از اداره هواشناسی استان امکان امداد هوایی اورژانس مقدور نشد.

رئیس فوریتهای پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: این ماموریت توسط پایگاه شهرستان لنده انجام گرفته که از زمان دریافت ماموریت و حرکت آمبولانس تا محلی که راه برای حرکت آمبولانس بود سه ساعت طول کشیده و بعد از پیاده شدن تکنسین ها حدود پنج ساعت پیاده روری که به محل حادثه و مصدوم در کوه سیاه رسیدند.

جلیل توضیح داد: پس از رسیدن به محل و آنالیز شرایط مصدوم، معین شد که مصدم دارای خونریزی از ناحیه سر و جراحات بدن و افت فشار خون است بنابراین در محل حادثه اقدامات درمانی از جملات کنترل خون ریزی سر، فیکس کردن اندام بدن از جمله ها پاها و فیکس کردن گردن با آتل و سرم تراپی و انتقال با لاین بک بورد انجام گرفت.

وی با بیان اینکه انتقال مصدوم در مجموع 12 ساعت و 30 دقیقه به طول انجامید اعلام کرد: ساعت 13 و 43 دقیقه برای انتقال مصدوم اقدام شد که تا کنار آمبولانس با پنج ساعت پیاده روی و رعایت نکات ایمنی پزشکی انجام گرفت حدود سه ساعت طول کشید تا اینکه مصدم ساعت یک و 30 دقیقه بامداد به درمانگاه لنده برای سایر اقدامات درمانی منتقل شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 220

به "نجات مرد 62 ساله سقوط نموده از کوه سیاه لنده پس از 12.5 ساعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نجات مرد 62 ساله سقوط نموده از کوه سیاه لنده پس از 12.5 ساعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید