وام 200 میلیونی مسکن به کارکنان و هیات علمی دانشگاه آزاد پرداخت می گردد

به گزارش مالزی ارزان، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد از رایزنی با بعضی بانک ها برای پرداخت وام 200 میلیونی مسکن و یک وام ضروری 70 میلیون تومانی در قالب مرابحه به کارکنان و هیات علمی دانشگاه اطلاع داد.

وام 200 میلیونی مسکن به کارکنان و هیات علمی دانشگاه آزاد پرداخت می گردد

جهت دریافت خدمات نحوه ساخت آلاچیق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از دانشگاه آزاد، مجید مشکینی با اشاره به مصوبات جلسه هیأت رئیسه دانشگاه، گفت: با توجه به تاکید اعضای هیأت امنا و هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی، موضوع حذف سود وام های خارج از عقود اسلامی کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه به عنوان یکی از اولویت های این معاونت در دستور کار نهاده شد و ضمن آنالیز موضوع، قوانین و مقررات لازم برای حذف این سود ها تهیه و تدوین شد.

وی ادامه داد: از دهه شصت چند نوع تسهیلات اعتباری در قالب وام های ضروری، مسکن، خودرو و تعمیر مسکن از محل منابع داخلی دانشگاه آزاد اسلامی به کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه پرداخت و از این وام ها سود دریافت می شد که خارج از عقود اسلامی و بخشنامه های دانشگاه بود و با موازین شرعی مخالفت داشت.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: حدود یک سال است که در این معاونت به دنبال اصلاح وام های خارج از عقود اسلامی دانشگاه بودیم که خوشبختانه در جلسه امروز هیأت رئیسه دانشگاه و همزمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) موضوع حذف سود وام های خارج از عقود اسلامی در دانشگاه به تأیید رئیس و اعضای هیأت رئیسه دانشگاه رسید.

مشکینی تشریح کرد: براساس بند یک این بخشنامه، کلیه تسهیلات اعطایی از محل منابع داخلی دانشگاه، از ابتدای خردادماه سال 1399 در قالب قرض الحسنه بوده و کارمزد تمامی آن ها صرفاً براساس نحوه محاسبه کارمزد وام صندوق پس انداز دانشگاه، مندرج در بخشنامه شماره 56/402991 مورخ 1391/11/18 محاسبه و دریافت می گردد و مابقی شرایط تابع مقررات مندرج در بخشنامه و دستورالعمل های قبلی است.

عضو هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: همچنین براساس تبصره این بخشنامه، مانده بدهی وام های تسویه نشده، پس از کسر مانده سود در تاریخ یک خردادماه می بایست به عنوان تسهیلات جدید تلقی و کارمزد آن براساس کارمزد مندرج در بند یک محاسبه و به مانده اصل تسهیلات اضافه و طبق مانده تعداد اقساط قبل از تاریخ یک خردادماه مجدداً تقسیط و از دریافت کنندگان تسهیلات دریافت و اعمال حساب گردد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی توضیح داد: خلاف آنچه از سوی بعضی جریان ها گفته می شد، ما به هیچ وجه تغییری در وام ها نداشتیم و مقابل ارائه تسهیلات را نگرفتیم، بلکه تنها به دنبال حذف سود خارج از عقود اسلامی بودیم، چرا که معتقدیم تمامی ضوابط و مقررات دانشگاه آزاد اسلامی باید مطابق با موازین اسلامی باشد.

مشکینی از رایزنی و مقدمات انعقاد قرارداد با بعضی از بانک ها برای ارائه تسهیلات به کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اطلاع داد و گفت: با توجه به شرایط مالی کشور همه کوشش ما برطرف نگرانی معیشتی کارکنان و اعضای هیأت علمی است. با توجه به این موضوع، صحبت های اولیه برای دریافت وام 200 میلیون تومانی مسکن و وام ضروری 70 میلیونی در قالب مرابحه صورت گرفته که به زودی نتایج آن اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 144

به "وام 200 میلیونی مسکن به کارکنان و هیات علمی دانشگاه آزاد پرداخت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وام 200 میلیونی مسکن به کارکنان و هیات علمی دانشگاه آزاد پرداخت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید