واکنش بخش مهندسی پورشه به فراوری خودروهای اسپرت برقی

به گزارش مالزی ارزان، خودروهای اسپرت ذات مشخصی دارند. آن ها سبک، قوی و سریع هستند. نهایت دقت در مونتاژ آن ها صرف می گردد تا تحت فشار دچار مشکل نشوند. خودروهای اسپرت به طور معمول از مواد سبک نظیر فیبرکربن و سایر پلیمرها ساخته می شوند و کمتر شاهد استفاده از فلزات در ساخت خودروهای اسپرت هستیم، چرا که وزن این گونه از خودروها باید بسیار اندک باشد. حال با ترویج ساخت خودروهای الکتریکی، خودروسازان دچار مسائل عدیده ای در توسعه خودروهای اسپرت الکتریکی شده اند.

واکنش بخش مهندسی پورشه به فراوری خودروهای اسپرت برقی

یکی از این خودروسازان پورشه است. تمام محصولات پورشه شامل خودروهای اسپرت و سوپراسپرت هستند و این شرکت برای عرضه نسخه های تمام الکتریکی از خودروهای خود شدیدا تحت فشار است. باتری هایی که در حال حاضر در صنعت خودرو مورد استفاده قرار می گیرند، بسیار سنگین بوده و مناسب به کار گیری در پورشه کیمن و پورشه باکستر نیستند. این مساله موجب شده تا پورشه از فکر ساختن نسخه الکتریکی کیمن و باکستر خارج گردد.

دکتر مایکل استاینر رئیس بخش تحقیق و توسعه پورشه در این مورد می گوید:

ما تا به امروز چند نسخه آزمایشی از پورشه باکستر تمام الکتریکی ساخته ایم تا در مورد نحوه عملکرد اسپرت های الکتریکی اطلاعات بیشتری بدست آوریم. با این حال تصمیم نهایی در مورد ساخت این خودرو اتخاذ نشده و همچنان این برنامه در مرحله آزمون واقع شده است. خودروهای سنگین تری همچون پورشه تایکان وجود دارند که با وزن زیاد باتری های لیتیوم یونی سازگار هستند و دچار مشکل نمی شوند اما وجود وزن اضافه زیاد در یک خودرو اسپرت غیرقابل قبول است.

بنابر پیش بینی های پورشه، فرآیند ساخت باتری های لیتیوم یونی هرساله 2 الی 3 درصد پیشرفت می نماید که حاصل آن فراوری باتری های سبک تر و قوی تر است. با این حال پورشه از وزن فعلی باتری ها راضی نیست و آن ها را مناسب استفاده در خودروهای اسپرت نمی داند. به همین دلیل شرکت آلمانی تصمیم دارد کوشش های خود را معطوف به ساخت شاسی بلند الکتریکی کند.

دکتر استاینر در بخش دیگری از سخنانش به پورشه ماکان 2021 پرداخت. به گفته او این خودرو در بعضی از کشورها با قوای فنی تمام الکتریکی عرضه خواهد شد. خودروسازان مطرح جهانی به شدت در حال کار بر روی برقی کردن خودروهای اسپرت و سوپراسپرت هستند اما به نظر می رسد راستا دشواری تا رسیدن به هدف برای آن ها باقی مانده است. پیشرفت در زمینه فراوری باتری های لیتیوم یونی به کندی صورت می گیرد و بیشتر خودروسازان هنوز منتظرند تا وزن این باتری ها کاهش قابل توجهی داشته باشد. پورشه در حال کار بر روی فناوری هایی است که به این شرکت اجازه می دهد برد خودروهای اسپرت الکتریکی را افزایش دهد و وظیفه توسعه باتری ها را به دیگران سپرده است. به نظر نمی رسد نسخه های الکتریکی پورشه کیمن و پورشه باکستر در آینده نزدیک عرضه شوند.

منبع: motor1

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 68

به "واکنش بخش مهندسی پورشه به فراوری خودروهای اسپرت برقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش بخش مهندسی پورشه به فراوری خودروهای اسپرت برقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید