واکنش صداوسیما به حکم دادگاه مالک آپارات

به گزارش مالزی ارزان، در مطلب منتشرشده توسط ساترا (سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر صداوسیما) آمده است:

واکنش صداوسیما به حکم دادگاه مالک آپارات

از اصول پذیرفته شده تنظیم گری در غالب کشور های دنیا، اصل مهم مسئولیت ویرایشی - Editorial Responsibility -پلتفرم و رسانه در قبال محتوای منتشر شده است که به عنوان مبنای نظام توزیع مسئولیت در بارگذاری و انتشار محتوای صوت و تصویر در رسانه های کاربر محور و ناشر محور مطرح می گردد.

هر چند این مسئولیت در رسانه های کاربر محور با رسانه های ناشر محور، تفاوت دارد و طبعاً تکالیف متفاوتی را بر آن ها بار می نماید.

در کشور ما هم اصل مزبور همیشه مورد تاکید ساترا بوده تحت قالب مقررات عمومی رسانه های صوت و تصویر تشریح و ابلاغ شده است.

در وضعیتی که رسانه های کاربرمحور خارجی بدون قبول مسئولیت و عدم پاسخگویی در قبال قوانین و الزامات ملی و فرهنگی به راحتی فعالیت می نمایند، ساترا وظیفه خود را حمایت بدون تبعیض از رسانه های داخلی در برابر رسانه های خارجی می داند و این مسأله در سال جهش فراوری به طور جدی دنبال می گردد.

رسانه های بومی که با کوشش کارآفرینان داخلی شکل گرفته اند جزو سرمایه های ملی هستند و اطمینان داریم موفقیت آن ها در مقابل سلطه و مونوپلی رسانه ای موجود در دنیا، قطعا در راستای تامین منافع ملی و برطرف دغدغه های فرهنگی خواهد بود.

در خرداد ماه 1399 همزمان با طرح موضوع در دادگاه، با درخواست مکتوب مدیرعامل رسانه آپارات، آنالیز و کارشناسی نسبت به موضوع انجام شد و بر اساس اصل توزیع مسئولیت بین بارگذار و مدیر پلتفرم، جلساتی با مدیر رسانه و سطوحی از مقامات محترم قضایی برگزار گردید.

بر اساس بازدید های دور های گروه ارزیابی و نظارت ساترا که از رسانه ها از جمله رسانه آپارات انجام شد و در تاریخ 27 خرداد 99 نتیجه آن به اطلاع عموم رسید، معین شد این رسانه به تناسب حجم بالای محتوای بارگذاری شده، کوشش جدی و موثری در راستای اصلاح فرآیند های نظارتی خود انجام داده است.

با توجه به بدوی بودن رأی صادره و ارجاع پرونده به شعب تجدید نظر، ساترا، گزارش و نظر کارشناسی خود را به دادگاه ارائه می نماید که با حسن نظر دستگاه قضایی به رسانه های بومی و در عین حال توجه به دغدغه های بحق فرهنگی، امید است مؤلفه های حکمرانی و تنظیم گری رسانه مورد نظر قرار گیرد.

منبع: فرارو
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 465

به "واکنش صداوسیما به حکم دادگاه مالک آپارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش صداوسیما به حکم دادگاه مالک آپارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید