وزیر ارتباطات: اگر اینترنت پرسرعت ثابت خانگی می خواهید؛ زودتر در این سامانه ثبت نام کنید

به گزارش مالزی ارزان، وزیر ارتباطات از واگذاری سریع یک میلیون پورت اینترنت خانگی پرسرعت یا اصطلاحا باندپهن خبر داد و از متقاضیان خواست زودتر در سامانه xdslplus ثبت نام کنند.

وزیر ارتباطات: اگر اینترنت پرسرعت ثابت خانگی می خواهید؛ زودتر در این سامانه ثبت نام کنید

داستان از اینجا آغاز شد که چند روز پیش، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در حساب کاربری اینستاگرام خود یک نظرسنجی برگزار کرد و از کاربران خواست رای بدهند.

در این نظرسنجی از مردم سوال شده بود قیمت اینترنت خانگی مناسب تر است یا قیمت اینترنت 4G. بیش از 75 درصد مردم به اینترنت خانگی رای دادند.

وزیر ارتباطات هم در پست اینستاگرامی که برای اعلام رای ها منتشر کرد؛ به درخواست مردم برای عرضه اینترنت خانگی و کاهش قیمت آن اشاره کرد. به همین دلیل، سامانه xdslplus راه اندازی شده و در فاز اول قرار است یک میلیون اشتراک اینترنت پرسرعت باندپهن شامل اینترنت ADSl و VDSL و FTTH به ثبت نام کنندگان واگذار شود.

در واقع، سامانه xdslplus یک واسط برای لینک دادن شرکت های سرویس دهنده خدمات اینترنت در مناطق روستایی و شهری به افرادی است که هنوز اینترنت خانگی ثابت ندارند.

به گفته وزیر ارتباطات، حداکثر 48 ساعت پس از ثبت نام، اینترنت متقاضیان وصل خواهد شد. اولویت با افرادی است که زودتر ثبت نام کردند.

آذری جهرمی عنوان کردند قطعا یک میلیون اشتراک اینترنت کافی نیست و در شهریورماه فاز بعدی این پروژه با اتصال پورت های بیشتر انجام خواهد شد. در این میان، اولویت 4 برابر شدن سرعت برای کسانی است که اینترنت خانگی داشتند.

وزیر ارتباطات همچنین وعده داد که به زودی خدمات رایگانی برای مشترکین خانگی ارائه خواهد شد.

با مراجعه به سایت xdslplus این توضیحات را می بینیم:

سامانه ثبت نام خدمات دسترسی پهن باند ثابت به منظور تسهیل در دسترسی مشترکان تلفن ثابت به فهرست دارندگان پروانه ارایه خدمات پهن باند ثابت راه اندازی شده است. مشترکین تلفن ثابتی که از خدمات پهن باند ثابت (ADSL, VDSL, FTTx) بر روی خط تلفن ثابت خود استفاده نمی کنند می توانند فهرست دارندگان پروانه ای که در محدوده محل زندگی آن ها امکان ارایه خدمت درخواستی را دارند مشاهده و در فرایندی منظم و شفاف، درخواست خود را ارایه و پیگیری کنند.

برای ثبت نام در این سامانه باید ابتدا شماره تلفن ثابت خود را وارد کنید و کلید جست وجو را بزنید تا مشخص شود روی خط تلفن ثابت شما سرویس اینترنت خانگی ثابت برقرار هست یا خیر و فهرست ارائه دهنده های خدمات به شما نشان داده شود.

کره جنوبی همیشه سریع ترین اینترنت دنیا را داشته و جدیدترین رکوردها را به نام خودش ثبت کرده است. در حالی که تصور می شد اینترنت در…

یکی از روش های دسترسی به پهنای باند و اینترنت پر سرعت چند ده مگابیتی در خانه ها یا دفاتر اداری؛ استفاده از کابل های فیبرنوری است. اما کابل کشی…

انتقال اطلاعات روی کابل برق ایده تازه ای نیست و هم اکنون دستگاه های پاورلاین برهمین مبنا کار می کنند ولی ایده استفاده از خطوط برق فشار قوی و…

منبع: شبکه چی
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 229

به "وزیر ارتباطات: اگر اینترنت پرسرعت ثابت خانگی می خواهید؛ زودتر در این سامانه ثبت نام کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر ارتباطات: اگر اینترنت پرسرعت ثابت خانگی می خواهید؛ زودتر در این سامانه ثبت نام کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید