پاداش معافیت های مالیاتی برای فروشگاه های آنلاین عظیم بخاطر مبارزه با قاچاق

به گزارش مالزی ارزان، عضو کمیسیون مالی گفت: باید برای فروشگاه های آنلاین عظیم مثل دیجیکالا معافیت های مالیاتی در نظر گرفت یا تخفیف هایی برای حامل های انرژی آنها پیش بینی کرد با تحقق این مهم نه تنها می توان زمینه فعالیت آنها را گسترش داد بلکه انگیزه فروشندگان سنتی برای فروش کالاهای قاچاق هم کاهش می یابد.

پاداش معافیت های مالیاتی برای فروشگاه های آنلاین عظیم بخاطر مبارزه با قاچاق

محسن علیزاده با اشاره به ظرفیت فروشگاه های آنلاین عظیم و فانونی مثل دیجیکالا و ... در مبارزه با قاچاق، گفت: نه تنها در شرایط فعلی ابزارهای نظارتی مناسبی برای برخورد با فروشندگانی که مجوز نداشته و کالای قاچاق در مغازه ها می فروشند، به کار گرفته نمی گردد بلکه این ابزار بیشتر برای فروشگاه ها و فروشندگان آنلاینی که دارای مجوز بوده و کالاهای خود را از مبادی رسمی وارد می نمایند، استفاده می گردد.

وی افزود: از آنجا که در شرایط کنونی به دلیل گستردگی بازارهای سنتی، نظارت دقیق بر آنها زمانبر بوده و مشکل است بسیاری از فروشندگان فعال در این بازار کالاهای قاچاق را در مغازه های خود می فروشند، حال آنکه فروشگاه های آنلاین عظیم و رسمی کالاها را از مبادی رسمی وارد کشور نموده و ناچار به دلیل پرداخت عوارض گمرکی و... هستند در نتیجه ناچارند بعضی کالاها را گرانتر از بازارهای سنتی دارای کالای قاچاق بفروشند.

عضو کمیسیون مالی با بیان اینکه در بعضی موارد کالاها در فروشگاه های آنلاین به دلیل پرداخت مالیات، عوارض ورودی و... از بازار گرانتر است این مضوع را با بیان مثالی شرح داد: به طور مثال از تاکسی های درون شهری مالیات، هزینه تمدید مجوز و.. دریافت می گردد اما افرادی که فاقد مجوز هستند از آنجا که هزینه های مذکور را پرداخت نمی نمایند، درآمد بیشتری دارند.

علیزاده توضیح داد: اگر مشوق های مناسبی برای افرادی که با مجوز فعالیت نموده یا در بستر فضای مجازی که در حال حاضر یکی از ظرفیت های مهم جهان است، پیش بینی گردد، متخلفان نیز درصدد فعالیت مجاز بر می آیند.

وی ادامه داد: باید برای فروشگاه های آنلاین عظیم مثل دیجیکالا معافیت های مالیاتی در نظر گرفت یا تخفیف هایی برای حامل های انرژی آنها پیش بینی کرد با تحقق این مهم نه تنها می توان زمینه فعالیت آنها را گسترش داد بلکه انگیزه فروشندگان سنتی برای فروش کالاهای قاچاق هم کاهش می یابد.

عضو کمیسیون مالی مجلس با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف باید با پیش بینی تمهیدات لازم از فروش کالای قاچاق در بازار جلوگیری نمایند، اضافه نمود: سازمان تعزیرات حکومتی نیز باید با جدیت به این موضوع ورود کند.

منبع: فرارو
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 858

به "پاداش معافیت های مالیاتی برای فروشگاه های آنلاین عظیم بخاطر مبارزه با قاچاق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاداش معافیت های مالیاتی برای فروشگاه های آنلاین عظیم بخاطر مبارزه با قاچاق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید