چین تحریم های آمریکا علیه شرکت های کشورش را محکوم کرد

به گزارش مالزی ارزان، پکن ضمن بی اساس خواندن تحریم های آمریکا، اقدام واشنگتن مبنی بر تحریم شرکت های چینی را به شدت محکوم کرد.

چین تحریم های آمریکا علیه شرکت های کشورش را محکوم کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، شو جوتینگ، سخنگوی وزارت بازرگانی چین امروز (پنجشنبه) گفت: چین به شدت با تحریم های آمریکا علیه شرکت های چینی مخالف است و چنین تحریم هایی را بی اساس می داند.

جوتینگ گفت: دولت آمریکا روز چهارشنبه ده ها شرکت چینی را به علت نگرانی های امنیت ملی و سیاست خارجی در لیست سیاه تجاری خود قرار داد و به یاری آن ها در توسعه کوشش های محاسباتی کوانتومی ارتش چین اشاره نمود.

پیشتر رسانه های خبری اعلام نمودند دولت آمریکا روز چهارشنبه به علت آنچه نگرانی های امنیت ملی و سیاست خارجی واشنگتن خوانده شده، شماری از شرکت های چینی را در لیست سیاه تجاری خود قرار داد.

دولت آمریکا بعلاوه اعلام نمود چندین نهاد و افراد از کشور های چین و پاکستان در مورد یاری به برنامه موشکی بالستیک یا فعالیت های هسته ای پاکستان به لیست وزارت بازرگانی آمریکا افزوده شدند.

این اقدام تازه آمریکا در مورد شرکت های چینی در بحبوحه تشدید تنش های بین پکن و واشنگتن بر سر تایوان و مسائل تجاری اجرا شده است. مجموعا 27 نهاد تازه به این لیست از کشور های چین، ژاپن، پاکستان و سنگاپور افزوده شدند.

جینا رایمودو وزیر بازرگانی آمریکا با انتشار بیانیه ای مدعی شد این لیست های تازه یاری خواهد نمود تا از حمایت فن آوری آمریکا از توسعه ارتش روسیه و چین و فعالیت های مربوط به منع اشاعه برنامه موشکی بالستیک و فعالیت های هسته ای بدون پادمان پاکستان جلوگیری گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 بهمن 1400 بروزرسانی: 14 بهمن 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1137

به "چین تحریم های آمریکا علیه شرکت های کشورش را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین تحریم های آمریکا علیه شرکت های کشورش را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید