کاندیداها و هوادارانشان اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند

به گزارش مالزی ارزان، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان فرماندار دلگان سیستان و بلوچستان گفت: کاندیداها و هوادارانشان در موعد تبلیغات و رقابت انتخاباتی باید با اخلاق به پیش بروند و از تخریب همدیگر اجتناب کنند.

کاندیداها و هوادارانشان اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند

مجتبی شجاعی در گفت و گو با خبرنگاران بیان نمود: انتخابات مظهر تجلی حضور مردم در نظام اسلامی و بستری است که در آن رقابت سیاسی با هدف خدمت به مردم و در چارچوب قانون و در پرتو اخلاق اسلامی معنا و مشروعیت می یابد.

وی ادامه داد: توجه به اینکه نامزدهای انتخاباتی بازیگر اصلی عرصه انتخابات هستند در این میان، پرهیز از بداخلاقی، تخریب و هتک حرمت جریانات، اقوام و مذاهب و کاندیداهای نمایندگی مجلس، از جریانات و سلایق مختلف می تواند سلامتی کامل انتخابات را در پی داشته باشد.

فرماندار دلگان گفت: با توجه به شروع فعالیت های تبلیغی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتظار می رود نامزدها و هوادارانشان در فعالیت های تبلیغی خودشان، به مفاد قانون انتخابات بالاخص فصل ششم این قانون که شامل ماده 56 الی 65 هست و مختص تبلیغات انتخاباتی است توجه داشته باشند.

شجاعی شرح داد: قطعاً فعالیت های تبلیغی نامزدها در هیئت اجرایی و هیات های نظارت و بازرسی مورد رصد قرار می گیرد و اگر خدای ناکرده تخلف صورت گیرد، برابر قوانین و مقررات اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

رئیس هیئت اجرایی انتخابات در شهرستان دلگان گفت: امیدوار هستیم که با رعایت اخلاق مداری و قانونمداری از سوی نامزدهای انتخاباتی، مجریان، ناظران و همه افرادی که به نوعی دست اندرکار انتخابات هستند، بتوانیم انتخابات پرشور و پرنشاطی در دوم اسفندماه داشته باشیم.

شجاعی گفت: نامزدها در تبلیغات خود مطلقا خدمات نظام و مسایل امنیتی و دفاعی کشور و مسایل قومیتی، اعتقادی و دینی استان و کشور را زیر سئوال نبرند و از دادن وعده های غیر ممکن پرهیز نمایند.

فرماندار دلگان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در همین زمینه فرمودند:آنچه در انتخابات لازم است، رقابت سالم است؛ رقابت بدون تهمت زنی و بدگوئی به یکدیگر است. بنابراین همه نامزدها باید با رقابت سالم، مراقب ایجاد فضای خصومت و تهمت زنی باشند و اجازه سوءاستفاده به فرصت طلبان را ندهند.

شجاعی اضافه کرد: انتخابات های مهمی را در پیش رو داریم و از مدت ها قبل دشمنان با برنامه ریزی به دنبال عدم حضور گسترده مردم در این عرصه مهم هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 25

به "کاندیداها و هوادارانشان اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاندیداها و هوادارانشان اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید