کدخدایی: ثبت نام خانم ها در انتخابات ریاست جمهوری بلامانع است

به گزارش مالزی ارزان، سخنگوی شورای نگهبان گفت: ثبت نام خانم ها در انتخابات ریاست جمهوری بلامانع است و بحث های دیگر آن هم باید به تدریج حل گردد.

کدخدایی: ثبت نام خانم ها در انتخابات ریاست جمهوری بلامانع است

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، عباسعلی کدخدایی روز شنبه در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری به انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 خواهد رسید؟ گفت: به دلیل این که این طرح هنوز به دست ما نرسیده نمی توانیم در خصوص آن اظهار نظر کنیم باید این مصوبه بیاید و ما ایرادات آن را آنالیز خواهیم کرد.

وی اضافه نمود:اگر ایرادات قابل برطرف باشد در این فرصت کم طبیعتا به انتخابات 1400 می رسد ولی اگر اشکالات جدی داشته باشه و مجلس نتواند در زمان مناسب آن را به شورای نگهبان ارائه کند، باقی خواهد ماند.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: شورای نگهبان مثل همه ادوار تجربه و نظرات مشورتی خود را به وسیله مرکز پژوهشکده شورای نگهبان و همچنین با حضور در جلسات ارائه می نماید. البته نظرات اعضای شورا در جلسات نظرات شخصی و مشورتی است و نظر نهایی زمانی است که مصوبه به صورت رسمی برای شورا ارسال گردد و ما درباره آن اعلام نظر کنیم.

کدخدایی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا طرح اصلاح قانون انتخابات از سوی مرکز پژوهش های شورای نگهبان به مجلس ارائه شده است، گفت: ما به صورت مشورتی نظرمان را در اختیار همه نمایندگان مجلس ادوار قرار دادیم باز هم قرار می دهیم، طرح مسئولیتش با خود نمایندگان است. اگر لایحه باشد از سوی دولت باید تقدیم گردد اما نظرات مشورتی قطعاً داده خواهد شد و مسئولیت آن هم با خود نمایندگان است.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط کرونایی انتخابات به صورت الکترونیکی را برگزار می نماید، گفت: البته ممکن است در شرایط کار تاثیرگذار باشد کما اینکه در انتخابات مرحله دوم این شرایط رخ داد و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا نسبت به تبلیغات اعمال شد و تبلیغات از شکل عمومی و فیزیکی بیشتر به صدا و سیما و در اختیار فضای مجازی قرار داده شد.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: مذاکراتی را با دوستانمان در وزارت کشور شروع کردیم و باید ببینیم تا چه مرحله پیش می رویم.

کدخدایی اضافه نمود: لایحه دوفوریتی افزایش سرمایه شرکت های پذیرفته شده در بورس تهران یا فرابورس ایران به وسیله صرف سهام با سلب حق تقدم و طرح اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری مغایر با قانون و شرع شناخته نشد.

وی گفت: همچنین لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در مؤسسه بین المللی تحلیل سامانه های کاربردی و لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان مغایر با قانون و شرع شناخته نشد.

وی تاکید نمود: طرح اصلاح قانون مالیات های مستقیم یا خانه های خالی در شورای نگهبان با ایراد روبرو شد.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی مبنی بر این که طرح اصلاح قانون انتخابات هنوز در کمیسیون شوراهای مجلس به طور کامل مورد آنالیز قرار نگرفته و بعضی افراد هجمه هایی را علیه شورای نگهبان شروع کردند؟ گفت: اختیارات شورای نگهبان در قانون اساسی خیلی روشن و شفاف بیان شده است. بعد از اینکه مصوبه را دریافت کردیم درباره آن اعلام نظر می کنیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 459

به "کدخدایی: ثبت نام خانم ها در انتخابات ریاست جمهوری بلامانع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدخدایی: ثبت نام خانم ها در انتخابات ریاست جمهوری بلامانع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید