کرونا ، ترکیه 2 هزار مبتلا و 38 فوتی جدید گزارش کرد

به گزارش مالزی ارزان، مسئولان درمانی ترکیه با اعلام آمار جدیدی از تعداد کل مبتلایان ویروس کرونا در این کشور، اعلام کردند حدود دو هزار نفر در یک روز به این بیماری مبتلا شدند.

کرونا ، ترکیه 2 هزار مبتلا و 38 فوتی جدید گزارش کرد

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فرایند افزایشی تعداد مبتلایان ویروس کووید19 در ترکیه بعد از اعمال تدابیر سختگیرانه دولت این کشور برای مقابله با شیوع این بیماری، متوقف شده و سیر نزولی به خود گرفته است.

فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه شامگاه شنبه با صدور بیانیه ای گزارش داد طی بیست وچهار ساعت گذشته 1983 مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده که نسبت به دیروز کاهش داشته است.

به نوشته وبگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ترکیه، در همین بازه زمانی همچنین 78 بیمار مبتلا به این ویروس در ترکیه جان خود را از دست دادند.

بدین ترتیب، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در ترکیه به 124375 نفر و تعداد قربانیان آن نیز به 3336 تن افزایش یافت.

وزیر بهداشت ترکیه با بیان اینکه تا کنون نزدیک به 1.1 میلیون و سی وسه هزار مورد تست ابتلا به ویروس کرونا در این کشور صورت گرفته، گفت از تعداد کل بیماران، 58 هزار نفر بهبود یافته اند.

چندی پیش منابع آگاه خبر دادند دولت ترکیه در پاسخ به درخواست یاری رئیس جمهور آمریکا برای مقابله با ویروس کرونا، اولین محموله شامل تجهیزات درمانی و قطعات مورد احتیاج برای ساخت دستگاه تنفس مصنوعی را به این کشور ارسال می نماید. (جزئیات بیشتر)

هفته قبل نیز رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت از روز آدینه آینده تا 3 روز در 31 شهر عظیم این کشور قوانین منع آمد و شد اجرا خواهد شد.

برآوردهای وبگاه وُرلداُمتر نشان می دهد تعداد کسانی که در دنیا به ویروس کووید19 مبتلا شده اند از مرز 3 میلیون و چهارصد هزار نفر فراتر رفته است. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 202

به "کرونا ، ترکیه 2 هزار مبتلا و 38 فوتی جدید گزارش کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا ، ترکیه 2 هزار مبتلا و 38 فوتی جدید گزارش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید