آسمان ابری تا نیمه ابری در غالب نقاط خراسان رضوی

به گزارش مالزی ارزان، کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی از آسمان نیمه ابری تا ابری در غالب نقاط استان و در بعضی منطقه ها از وجود مه با کاهش دید، خبرداد.

آسمان ابری تا نیمه ابری در غالب نقاط خراسان رضوی

خبرنگاران مشهد - آذر رضایی پور گفت: بر اساس نقشه های هواشناسی، در حال حاضر آسمان خراسان رضوی در غالب نقاط نیمه ابری تا ابری است و در بعضی از ایستگاه ها نیز، مه با کاهش دید گزارش شده است.

به گفته او، طی 24 ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین یک درجه سانتیگراد زیر صفر تا 11 درجه سلسیوس در نوسان بود و بیشینه دمای هوای امروز مشهد به هشت درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای آن به حدود 2 درجه سانتیگراد زیر صفر می رسد؛ قوچان با کمینه دمای هوای هشت درجه زیر صفر و بردسکن با بیشینه دمای هوای 13 درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم ترین شهر های خراسان رضوی طی 24 ساعت گذشته بوده اند؛ بیشترین شدت وزش باد طی 24 ساعت گذشته در بجستان با سرعت 61 کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

او گفت: خراسان رضوی طی 2 روز گذشته تحت تاثیر سامانه ای ناپایدار و بارش زا بود که موجب بارش های به نسبت خوبی در استان طی این مدت شد به طوری که بیشترین بارش باران از ایستگاه فرودگاهی مشهد با 11.8 میلیمتر و بیشترین بارش برف با ارتفاع هشت سانتیمتر از کلات ثبت شده است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر اساس نقشه های هواشناسی انتظار می رود از امروز از حجم و گستره بارش ها در خراسان رضوی کاسته گردد گرچه بارش ها به صورت متناوب و پراکنده تا اوایل فردا ادامه خواهد داشت.

رضایی پور گفت: بعلاوه در ساعات بعدازظهر امروز در این استان به ویژه در نواحی شمالی آن، بارش های پراکنده برف و باران پیش بینی می گردد.

او گقت: این سامانه ناپایدار بارشی فردا سه شنبه 19 بهمن ماه 1400 از نوار شرقی خراسان رضوی خارج و جوی پایدار در استان حاکم و فرایند افزایش دمای هوا نیز از فردا شروع می گردد.

/ت. ز

خبرنگاران خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1228

به "آسمان ابری تا نیمه ابری در غالب نقاط خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسمان ابری تا نیمه ابری در غالب نقاط خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید