پرواز خطرناک پهپاد DJI در ارتفاع 3400 متری

به گزارش مالزی ارزان، این روزها که داشتن و پرواز دادن پهپادها بیشتر بین مردم عادی رایج شده است، کشورهای مختلف قوانینی را برای محدود کردن این نوع پروازها تصویب نموده اند. در ویدیویی که در ادامه می آید پرواز خطرناک یکی از این پهپادها در ارتفاع غیرمجاز 3400 متری را خواهیم دید. با خبرنگاران همراه باشید.

پرواز خطرناک پهپاد DJI در ارتفاع 3400 متری

در هر دو قاره آمریکا و اروپا، قانونی وجود دارد که اجازه نمی دهد افراد پهپادهای خود را تا ارتفاع بیش از 5000 فوت (1524 متر) پرواز دهند. اما در روزهای گذشته، فردی هلندی تصمیم گرفت که این قانون را زیر پا بگذارد و دوربینش را تا ارتفاع 11000 فوتی (3353 متر) بالا ببرد.

صاحب ناشناس این پهپاد ویدئویی را که به وسیله هواپیمایش ضبط نموده بود، در یوتیوب گذاشته و اعلام نموده که قصد داشته است با پهپاد فانتوم 2 DJI رکورد جهانی را بشکند. این ویدئو فوراً از سایت برداشته شد، اما قبل از آن در اینترنت و سایت ویدمی پخش شده بود. شما هم می توانید این ویدئو را اینجا دیدن کنید.

این ویدئوی 4 دقیقه ای نشان می دهد که پهپاد تا ارتفاع 3.4 کلیومتری سطح زمین معادل با 2.11 مایل (11155 فوت) ارتفاع می گیرد. در این ارتفاع، پهپاد بالای ابرهای قرار گرفته است. در حالی که تنها 27٪ از باتری آن به جای مانده، اپراتور تصمیم می گیرد که به سمت زمین حرکت کند. هنگامی که پهپاد به زمین می نشیند تنها 4٪ شارژ داشته است.

نیازی به گفتن نیست که این کار، یک شیرین کاری خطرناک و غیرقانونی است و در بیشتر مقالات خبری، اپراتو این پهپاد، احمق و ابله خطاب شده است. پهپادی که در این ارتفاع پرواز می نماید، ممکن است با یک هواپیمای مسافری برخورد کند، یا اگر در ارتفاعات بالا شارژ باتری اش تمام گردد، با شدت به زمین سقوط کند و خسارات فراوانی به جای بگذارد.

پس اگر نمی خواهید که جان مردم را به خطر بیندازید، یا با جریمه های جدی از سمت دولت خود روبرو شوید، هرگز این کار را انجام ندهید.

منبع: کجارو / petapixel.com
انتشار: 28 دی 1400 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1120

به "پرواز خطرناک پهپاد DJI در ارتفاع 3400 متری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز خطرناک پهپاد DJI در ارتفاع 3400 متری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید