کوهنورد نپالی، رکورد صعود به اورست را شکست

به گزارش مالزی ارزان، کوهنورد 49 ساله نپالی پیروز شد برای بیست و چهارمین بار به قله اورست صعود کند و رکورد قبلی که به خود او تعلق داشت را بشکند.

کوهنورد نپالی، رکورد صعود به اورست را شکست

کوهنوردی نپالی در صعود به اورست، رکورد خود را شکست و پیروز شد برای بیست و چهارمین بار به این قله صعود کند. جالب اینجا است که او دو مورد آخر فتح اورست را فقط در طول یک هفته انجام داد. کامی ریتا شرپا، 49 ساله، ساعت 6:38 صبح روز سه شنبه به قله رسید که کمتر از یک هفته پس از آخرین صعودش به بلندترین قله دنیا برای بیست و سومین بار در 15 مه 2019 بود. طبق اعلام سورندا تاپا، سخن گوی اداره گردشگری نپال، کامی به عنوان راهنمای ارشد کوهنوردی مشغول راهنمایی تیمی از پلیس های هندی بود که رکورد پیشین خود را به ثبت رساند. کامی می گوید:

من قوی هستم و قصد دارم برای بیست و پنجمین بار مجدداً به ارتفاع 8,848 هزار متری ساگارماتا (نام نپالی اورست) صعود کنم.

قبل از سه صعود اخیر این راهنمای کوهنوردی، رکورد فتح اورست به صورت مشترک در اختیار آپا شرپا و پورپا تاشی شرپا بود که هر دو از کوهنوردان نپالی هستند. مدیرکل گردشگری نپال می گوید که کشور نپال در این فصل از کوهنوردی به 381 کوهنورد از 44 تیم برای صعود به اورست مجوز داده است.

باتوجه به کوشش های زیادی که برای پاکسازی هزاران تن زباله از کوه اورست انجام می گردد، نگرانی ها نسبت به تأثیر افزایش کوهنوردان بیشتر شده است. اوایل سال جاری بود که چین به منظور کاهش زباله، تعداد کوهنوردان را محدود و حضور غیرکوهنوردان را در محدوده مربوط به خود ممنوع نمود؛ اما نپال هنوز چنین تصمیمی اتخاذ نکرده است.

منبع: کجارو / edition.cnn.com
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1202

به "کوهنورد نپالی، رکورد صعود به اورست را شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوهنورد نپالی، رکورد صعود به اورست را شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید