گوگل کروم طبق آزمایش های اپل سریع ترین مرورگر شناخته شد

به گزارش مالزی ارزان، طبق آنالیز ها و آزمایش های اجرا شده به وسیله اپل، مرورگر گوگل کروم پیروز شد عنوان سریع ترین مرورگر را در بین بیش از 300 مرورگر دیگر مال خود کند.

گوگل کروم طبق آزمایش های اپل سریع ترین مرورگر شناخته شد

در حال حاضر مرورگرهای زیادی وجود دارند که کاربران متناسب با سلیقه خود می توانند از آن ها در گشت و گذار روزانه در وب استفاده نمایند اما همواره این موضوع مطرح بوده که کدام مرورگر از سایر مرورگرها بهتر است؟ قطعا کسی که چندین سال تجربه کار با یک مرورگر را داشته باشد، صرف نظر از حقیقت های موجود، اپلیکیشن دلخواه خود را به عنوان برترین نمونه موجود در نظر می گیرد که تا حدودی هم حق دارد. مرورگر از آنجایی که در استفاده روزانه خیلی کاربرد دارد، کاملا با عادت های کاربران اجین می گردد و به سادگی نمی توان حتی از نمونه های معمولی آن هم گذشت.

آمار و ارقام چه می گویند؟ طبق آنالیز هایی که بارها و بارها صورت گرفت، گوگل کروم پیروز شد در مجموع برترین مرورگر لقب بگیرد و در حال حاضر هم بیشترین کاربر را در سراسر جهان در مقایسه با سایر مرورگرها به خود اختصاص داده است. به خصوص کاربران کامپیوترهای شخصی و حتی مک های اپل که از سافاری به عنوان مرورگر پیش فرض بهره می برند. این طور که به نظر می رسد، با آپدیتی هم که گوگل به تازگی عرضه نموده، شرایط مرورگر کروک بهتر هم شده است.

طبق تست بنچمارک Speedometer اپل که برای آنالیز سرعت مرورگرها در نظر گرفته می گردد، کروم توانست روی مک، سریع ترین مرورگر شناخته گردد و حتی سافاری را هم از میان بردارد که البته چنین چیزی پیش بینی هم می شد. در تست بنچمارک، اپل 300 مرورگر مختلف را در زمینه های مختلف آنالیز و ارزیابی کند و برای آن ها یک امتیاز هم در نظر گرفت که در نهایت مرورگر کروم در نسخه 99 آپدیت خود که سیستم اولویت بندی آن به لطف ThinLTO ارتقای محسوسی داشته است، توانست بهتر از سایرین ظاهر گردد.

کروم به لطف این الگوریتم نو، 7٪ از مرورگر سافاری نمایش بهتری در بارگذاری صفحات مختلف وب داشته است. در کامپیوترهای مک مجهز به تراشه M1، کروم نه 7٪ بلکه 43٪ از سافاری عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشته که این آمار عجیب و البته در عین حال عالی هستند.

البته کاربران مرورگر گوگل کروم در سیستم عامل اندروید را هم نباید فراموش کرد چرا که آپدیت نو برای آن ها هم اتفاقات خوبی را رقم زده است. طبق آنالیز های انجام شده، مرورگر محبوب گوگل در سیستم عامل اندروید در بارگذاری صفحات وب 15٪ عملکرد بهتری از قبل دارد. این ارتقای سرعت را می توان دنباله ای بر آن آپدیت فوق العاده مهم گوگل کروم دانست که باعث افزایش 13٪ سرعت آغاز به کار و بهبود مدیریت استفاده از حافظه رم شده بود. به صورت کلی، به نسبت دو نسخه قبل، گوگل کروم اکنون سریع تر، هوشمندتر، بهینه تر و کاربردی تر شده است و تجربه فوق العاده لذت بخش تری را در مقایسه با سایر مرورگرها برای کاربران هر سیستم عامل و پلتفرمی به ارمغان می آورد.

گوگل کروم علاوه بر بهره مندی از قابلیت های نرم افزاری خوب، در بخش امنیت و حریم خصوصی هم یکی از برترین و شاید بتوان گفت برترین مرورگر پراستفاده در جهان به شمار میرود. گوگل به طور مرتب آپدیت هایی را برای تمام نسخه های کروم در دستگاه های مختلف عرضه می نماید تا از لحاظ امنیتی، مسئله ای برای کاربران بوجود نیاید.

گفتنی است این تست ها را اپل انجام داده است بنابراین نمی توانیم آن را یک حقه تبلیغاتی یا چیزی مشابه از سوی گوگل بدانیم که فقط برای جذب مخاطب صورت می گیرد. هرچند بعضی از شرکت ها خیلی هم از عملکرد خوب کروم راضی نیستند که از جمله سرشناس ترین آن ها می توان به مایکروسافت اشاره نمود که چند ماه پیش بخشی را به مرورگر اج اضافه نموده بود که هنگام دانلود کروم به وسیله آن، این مرورگر را به سخره می گرفت. کار نه چندان جالب از سوی مایکروسافت که با واکنش تند کاربران هم همراه بود. اما در نهایت می بینیم که نه تنها از محبوبیت کروم کاسته نشده بلکه این مرورگر توانسته عنوان سریع ترین مرورگر را هم از بین 300 نمونه دیگر مال خود کند.

مرورگر محبوب شما در پلتفرم های مختلف چیست؟ آیا شما هم مثل اپل فکر می کنید گوگل کروم برترین و سریع ترین مرورگر کنونی است؟

منبع: Android Central

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1401 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1229

به "گوگل کروم طبق آزمایش های اپل سریع ترین مرورگر شناخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل کروم طبق آزمایش های اپل سریع ترین مرورگر شناخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید