تور استرالیا: آشنایی با انواع ویزای موقت استرالیا

به گزارش مالزی ارزان، استرالیا برای صدور ویزای موقت گزینه های زیادی را در نظر گرفته است که در این مقاله با آن ها آشنا می شوید.

تور استرالیا: آشنایی با انواع ویزای موقت استرالیا

با تور استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

اقامت در استرالیا ابتدا با یاری ویزای موقت انجام می گردد و بعد می توانید برای اقامت دائم اقدام کنید. شما با هر نیتی که بخواهید به استرالیا مهاجرت کنید (سرمایه گذاری، کارآفرینی، ادامه تحصیل، کار و...) ابتدا باید ویزای موقت دریافت کنید. استرالیا برای صدور ویزای موقت گزینه های زیادی را در نظر گرفته است. دریافت ویزای موقت درواقع می تواند به دریافت ویزای دائم و شهروندی استرالیا که برترین راه اقامت در استرالیا است، منجر گردد. به طوری که سالانه بیش از 80 هزار نفر به وسیله دریافت این ویزا وارد استرالیا می شوند. در ادامه، به معرفی هر یک از انواع این ویزاهای موقت می پردازیم.

دریافت ویزای موقت کار استرالیا

یکی از انواع ویزا موقت استرالیا، برای اشتغال و کسب موقعیت شغلی است. این کشور تحت شرایط خاصی این ویزا را به دو صورت صادر می نماید که عبارت است از:

اقامت موقت با حقوق کار

طبق این ویزا شما می توانید به مدت 4 سال در استرالیا بمانید و کار کنید. البته شرط اصلی آن حمایت اقتصادی کارفرما از شماست که باید قبل از اقامت آن را برای دولت استرالیا اثبات کنید.

کار موقت در استرالیا

اگر قصد سفر تفریحی به استرالیا را دارید و در کنار آن می خواهید به صورت پاره وقت در این کشور عایدی کسب کنید، این نوع ویزا به شما داده می گردد. البته باید سن شما بین 18 تا 26 سال باشید. این ویزا تنها برای شهروندان هلند، انگلستان، کره، ژاپن، کانادا و ایرلند در دسترس است.

انواع ویزای ورود موقت به استرالیا

نوع دیگری از ویزای موقت استرالیا به شما این اجازه را می دهد که برای اشتغال وارد این کشور شوید. البته باید از سوی یکی از کارفرمایان استرالیا نامه تأیید دریافت کنید. بعلاوه بدون اجازه کارفرمای قبلی قادر به دریافت این نوع از ویزا نیستید. شما بعد از دریافت ویزای موقت کار می توانید خود را برای استخدام در استرالیا آماده کنید.

ویزای موقت کار در استرالیا شامل چندین نوع است که عبارتند از:

ویزای موقت 442

این ویزا برای کارآموزان شغلی در استرالیا صادر می گردد. در صورتی که احتیاج به آموزش شغلی داشته باشید، می توانید این ویزا را دریافت کنید. یکی از شرایط آن، داشتن سابقه کار مرتبط با دوره آموزشی است. بعلاوه برای استخدام در استرالیا باید متناسب با دوره آموزشی شغل خود را انتخاب کنید.

ویزای موقت 428

یکی دیگر از انواع ویزای موقت استرالیا، مربوط به کارگران برای مکان های مذهبی است. البته باید به وسیله مسئولان مذهبی در این کشور پذیرش شوید. سپس با ارائه تعهد کتبی و داشتن حمایت اقتصادی می توانید برای دریافت این ویزا اقدام کنید.

ویزای موقت 427

این ویزا برای مشاغل خانگی است و به دارندگان ویزای زیر کلاس 457 داده می گردد. ویزای 427 تنها در شرایط خاص اعطا می گردد که فرد مدتی را در استرالیا زندگی نموده باشد و بتواند ثابت کند که می تواند وظایف خود را به درستی انجام دهد. با دریافت این ویزا فرد تحت حمایت کارفرما واقع شده است. در صورتی که کارفرما استرالیا را ترک کند، ویزای متقاضی نیز باطل می گردد.

ویزای موقت 426

یکی دیگر از انواع ویزای موقت استرالیا برای استخدام در استرالیا مربوط به کارگران داخلی است. البته باید بین کشور متقاضی با دولت استرالیا توافق نامه امضاء شده باشد. بعلاوه نامه پذیرش باید به وسیله کنسولی و دیپلمات های استرالیایی به تایید برسد. بعد از ورود حق تغییر کارفرما را ندارید و طبق ویزا حق کار در این کشور به شما داده می گردد.

ویزای موقت 424

یکی دیگر از انواع ویزای موقت استرالیا با کلاس 424 تعیین شده است. این ویزا به مدرسان عمومی اختصاص دارد. هر استاد حرفه ای که قصد تدریس در استرالیا را دارد، باید این نوع ویزا را دریافت کند. در این صورت به مدت بیش از سه ماه به شما اجازه اقامت در این کشور داده می گردد. شما باید توانایی پرداخت هزینه های زندگی در استرالیا را داشته باشید و از سوی یک کارفرما نیز پذیرش شوید. از سوی دیگر برای تغییر کارفرما باید از اداره مهاجرت اجازه قبلی دریافت کنید.

ویزای موقت 423

این ویزا به کارمندان رسانه های خبری و خبرنگاران داده می گردد. شما باید به وسیله سازمان های خبری به تایید رسیده باشد. سپس یک فیلم تلویزیونی، عکاسی و یا تبلیغات و فیلم مستند خود را به عنوان نمونه کار برای دولت استرالیا ارسال کنید. این ویزا به مدت 3 ماه اعتبار دارد. بعد از این مدت به حمایت اقتصادی احتیاج دارید. برای تغییر کارفرما هم باید از اداره مهاجرت اجازه دریافت کنید.

ویزای موقت 421

یکی دیگر از انواع ویزا موقت استرالیا، 421 برای ورزشکاران حرفه ای و آماتور است. البته این افراد باید در یکی از مسابقات ورزشی جهانی رتبه کسب نموده باشند و یا قصد شرکت در مسابقات با شهروندان استرالیایی را داشته باشند. بعلاوه باید ثابت نمایند که هدف آنها ارتقا استانداردهای عمومی ورزش در استرالیا است. برای این کار به یک اسپانسر استرالیایی و دعوتنامه هم احتیاج دارند. مدت اعتبار این ویزا به فعالیت ورزشی بستگی دارد.

ویزای موقت 420

یکی دیگر از انواع ویزاهای موقت استرالیا برای کسانی است که در طیف وسیعی از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی حضور دارند. با توجه به احتیاج استرالیا به بخش فعالیت های اجتماعی و فرهنگی، برای بعضی از مهاجران ویزای موقت 420 صادر می گردد. در این ویزا باید با یکی از نهادها و مراکز فرهنگی اجتماعی استرالیا به توافق رسیده باشید. اعتبار ویزا نیز برحسب مدت زمان انجام فعالیت است. در زمان حضور در استرالیا حق تغییر کارفرمای خود بدون اجازه قبلی از اداره مهاجرت وجود ندارد.

ویزای موقت 419

یکی دیگر از انواع ویزای موقت به منظور اقامت موقت علمی مهاجران در استرالیا انجام می گردد. برای دریافت ویزای 419 به کسی حق کار در استرالیا داده نمی گردد. بعلاوه فرد باید از یک مؤسسه مرتبط در استرالیا دعوتنامه دریافت کند. موسسه میزبان در استرالیا مجاز به پرداخت حقوق نیست و این اقامت تنها برای انجام فعالیت علمی است.

ویزای موقت 418 استرالیا

یکی دیگر از ویزاهای موقت برای کار در استرالیا، تنها برای کارکنان موسسات تحقیقاتی، آموزشی و یا سازمان ها و دانشگاه ها است. این ویزا تنها برای مدت 3 ماه اعتبار دارد. بعلاوه باید در کشور خود سابقه چنین فعالیت هایی را داشته باشید.

ویزای موقت 417

اگر قصد دارید تعطیلات خود را در استرالیا بگذرانید، این کشور برای شما ویزای 417 را صادر می کنید. جالب است بدانید این ویزا از زمان صدور، به مدت 12 ماه اعتبار دارد. حتی در این مدت می توانید به مدت 3 ماه کار نیمه وقت هم انجام دهید. این ویزا قابل تمدید نیست و بعد از سررسید تاریخ باید به کشور خود بازگردید.

منبع: کجارو
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1155

به "تور استرالیا: آشنایی با انواع ویزای موقت استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا: آشنایی با انواع ویزای موقت استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید