معرفی بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت (10 کشور برتر)

به گزارش مالزی ارزان، از گذشته تا به امروز مردم همواره در حال مهاجرت به مناطق مختلفی بودند تا شاید بتوانند زندگی رویایی خود را در کشوری دیگر رقم بزنند. امروز ما 10 کشور مهم دنیا که بهترین شرایط مهاجرت را دارند به شما معرفی می کنیم.

معرفی بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت (10 کشور برتر)

مهاجرت، واژه ای که از اول پیدایش بشر تا به امروز به شکل های گوناگونی درباره افرادی که به دنبال هدفی خاص، یا امید به زندگی بهتر وطن خود را ترک می نمایند و راهی سرزمین رویاهایشان می شوند. در دهه اخیر عملکرد ضعیف بعضی حکومت ها، جنگ های داخلی و فقرهای گستره بیشترین دلیل مهاجرت مردیمی را شامل می گردد که حتی در بعضی موارد حاظر هستند با به خطر انداختن جان خود و خانوادشان به صورت غیر قانونی مسیری سخت را طی نموده تا به کشور جدیدی برسند.

نقشه مهاجرتی در دنیا کشورهای قرمز رنگ خروج مهاجر و کشورهای سبز رنگ ورود مهاجر را دارند

در این بین بعضی تصمیمات سیاسی نیز روی مهاجرت تأثیر فراوانی دارد، مثلاً جدا شدن انگلستان از اتحادیه اروپا و یا تصمیمات ضد مهاجرتی ترامپ مردم را به شدت نگران نموده؛ اما با این حال مردم دنیا از مهاجرت حمایت می نمایند. در یک نظرسنجی که سال گذشته درباره مهاجرت انجام شد حدود 60% از افراد معتقد بودند که باید مرزهای کشورها به کلی برداشته گردد و مردم به راحتی به هر کشوری که دوست دارند برای زندگی مهاجرت نمایند.

اما باید گفت که چه مهاجرت از روی ناچاری یا فقر باشد و چه شما بخاطر استعداد و توانایی هایتان قصد دارید به کشوری دیگر بروید تا بتوانید بهتر پیشرفت کنید باید گفت که انتخاب کشور مناسب با موقعیت شما بسیار مفید است. در این بین ما در ادامه مطلب فهرستی از کشورهایی را به شما ارائه خواهیم داد که طبق رده بندی دنیای بهترین موقعیت را برای مهاجرت دارند.

1-سوئد

سوئد عظیمترین و پر جمعیت ترین کشور اسکاندیناوی است و قرار گرفتنان در اروپا باعث شده تا انتخاب خیل عظیمی از کسانی باشد که قصد مهاجرت دارند. شرایط حقوق بشر، خدمات عمومی، تقسیم ثروت و رفاع اجتماعی در بالاترین سطح ممکن قرار گرفته است و در سالهای اخیر پذیرش مهاجر در این کشور به شدت افزایش یافته است. امروزه حدود 10 درصد از جمعیت 10 میلیون نفری سوئد را مهاجران تشکیل می دهند.

  • مهم ترین جاذبه های گردشگری سوئد

2-کانادا

کانادا بعد از روسیه عظیمترین کشور دنیا است و به شهرت دنیای بین مهاجران دست یافته است. نخست وزیر این کشور به تازگی اعلام نموده که مهاجران و پناهندگان که از اقوام مختلف هستند باعث تقویت کشور ما می شوند. اگر شرایط فعلی قبول مهاجرت در کانادا ادامه پیداکند پیش بینی می گردد تا سال 2036 نصف جمعیت این کشور را مهاجران تشکیل دهند.

  • جاذبه های گردشگری تورنتو؛ پرجمعیت ترین شهر کانادا

3-سویس

سویس قدرت مالی مهم اروپا است که نرخ بیکاری بسیار پایین و دارای درآمد بسیار بالایی است. سطح امکانات رفاهی در این کشور بی نظیر است و رتبه اول پذیرش مهاجران را به خود اختصاص داده است.

4-استرالیا

بیشترین مهاجران به استرالیا را شهروندان آسیایی تشکیل می دهد. اینجا بهشت افراد دارای مهارت است که به آنها اسکیل ورکر می گویند. کسانی که یک مهارت فنی دارند به سادگی می توانند به استرالیا مهاجرت نمایند. با این حال سیاست های این کشور در رابطه با پناهندگان تا حد فراوانی تغییر نموده و به راحتی هر کسی را به عنوان پناهنده نمی پذیرند.

  • معرفی جاذبه های گردشگری سیدنی استرالیا

5-آلمان

آلمان یکی از قطب های مالی دنیا و سرزمین فرصت ها است. صدراعظم آلمان ابتدا قول داده بود که مرزهای این کشور را برای مهاجران باز نگه دارد اما کم کم این کار با محدودیت هایی همراه شد. هر چند گروه های تندرو ضد مهاجران در آلمان وجود دارد اما نظر سنجی ها نشان می دهد هنوز 80% مردم آلمان از مهاجران استقبال می نمایند.

  • معرفی جاذبه های گردشگری زوریخ آلمان

6-نروژ

نروژ نیز یکی دیگر از کشورهای اسکاندیناویی است که سطح رفاه بالایی دارد و رفاه اجتماعی قابل قبولی در آن وجود دارد. بر اساس آمار 16% جمعیت این کشور را مهاجران تشکیل می دهند که بیشترین آنها از لیتوانی و لهستان هستند.

7-آمریکا

درحالی که دونالد ترامپ فرمان های سخت گیرانه ضد مهاجرتری را تصویب نموده اما این کشور عظیم و ثروتمند که یکی از ابر قدرتهای مالی دنیا به شمار می رود یکی از جذاب ترین مقاصد مهاجرتی است. آمریکا آمار بسیار بالایی در پذیرش مهاجران دارد و شانس اینکه یک آدم تحصیل نموده بتواند در آنجا به زندگی بسیار خوبی دست پیداکند بسیار فراوان است.

  • سردترین شهرهای کشور آمریکا در تابستان

8-هلند

این کشور که در غرب اروپا قرار گرفته است و به داشتن اقتصاد سالم و پویای خود بسیار مشهور است . سطح رفاه اجتماعی در هلند باعث شده تا مقصد بسیاری از مهاجران باشد.

9-دانمارک

این کشور برپایه خدمات خوب، امنیت اجتماعیی و احترام به حقوق شهروندی بنا شده است و جز 10 کشور برتر مهاجر پذیر دنیا محصوب می گردد و در 3 دهه اخیر میزان پذیرش مهاجران را همیشه بالابرده است.

  • گردشگری در کپنهاگ دانمارک (شهر بندر خرید)

10- لوکزامبورگ

لوکزامبورک کوچک و فوق العاده از نظر سطح استانداردهای زندگی است که بعد از قطر دومین کشور ثروتمند دنیا نامیده می گردد، علاوه بر ثبات مالی و رفاه اجتماعی ، مناظر بی نظیر این کشور باعث می گردد تا افراد زیادی این کشور را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب نمایند.

درپایان باید گفت اگر قصد زندگی در کشور دیگری را دارید بداند بدترین راه روش پناهندگی است زیرا ممکن است شما را برای سالها در کمپ ها نگاه دارند و یا به کشورهای کمتر توسعه یافته دیپورت نمایند. اگر شما کشور مقصد خود را خوب بشناسید و احتیاج آن را بدانید با فراهم کردن مدارک و مهارت های مورد احتیاج آن کشور می توانید به راحتی به عنوان یک مهاجر در آنجا پذیرفته شوید و از تمامی خدمات رفاهی اجتماعی بیمه و حمایت دولتی کشور مقصد بهره مند شوید.

منبع:theculturetrip

گروه گردشگری خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 591

به "معرفی بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت (10 کشور برتر)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت (10 کشور برتر)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید