تور هلند ارزان: راهنمای سفر به آمستردام

به گزارش مالزی ارزان، راهنمای مسافرتی به آمستردام | Travel Guide To Amsterdam

آمستردام یکی از محبوب ترین مقاصد توریستی در کشور هلند و اروپا است، که آمار توریست بیش از چهار میلیون این قضیه را ثابت می نماید. بخش مرکزی آمستردام بافت فشرده و زیبای قدیمی خود را به خوبی حفظ نموده است و مانند یک موزه روباز می باشد، از مجذوب کننده ترین جاذبه های توریستی در شهر آمستردام، قایق سواری در کانال های داخل شهر است که از مقابل بسیاری از ساختمان های زیبای شهر می گذرد. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از دنیا داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و بعلاوه چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. خبرنگاران در راهنمای سفر به آمستردام سعی نموده تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به شهر آمستردام در کشور هلند همراهی کنید.

تور هلند ارزان: راهنمای سفر به آمستردام

با تور هلند ارزان از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

موقعیت جغرافیایی آمستردام

آمستردام شهری هلندی است و از لحاظ جغرافیایی آمستردام از شرق به دریاچه اَیسل مِیر وصل می شود و از غرب به وسیله یک کانال کشتیرانی رانی به دریای شمال و آبهای آزاد آن نیز راه دارد. مساحت شهر آمستردام در کشور هلند 219 کیلومترمربع است و مطابق با آمار سرشماری که در سال 2017 اجرا شده، حدود 851573 نفر در این شهر هلندی زندگی می نمایند.

مختصری از تاریخ آمستردام

بخش اصلی این شهر تاریخی در قرون وسطا بوجود آمد و در قرن شانزدهم توسعه نیز آمستردام یافت و تبدیل به مهم ترین بندر تجاری اروپا شد. در قرون هفدهم و هجدهم که دوران شکوفایی اقتصاد استعماری هلند بود، خانه های اعیان نشین بسیاری در حاشیهٔ کانالهای بیرونی ساخته شدند که بسیاری از آنها هنوز هم پابرجا هستند.

اطلاعات کلی شهر آمستردام

زبان رسمی: هلندی، انگلیسی و آلمانی

واحد پول رسمی: یورو

کد کشور: +31

شماره های اضطراری:

پلیس، آمبولانس و آتش نشانی: 112

اختلاف ساعت با تهران: 2 ساعت و نیم آمستردام عقب تر از تهران است.

فرودگاه: (Amsterdam Airport Schiphol (AMS

آب و هوای آمستردام

آب و هوا در شهر آمستردام به نسبت معتدل بوده و مقدار برف و هوای گرم در این شهر آنچنان آزار دهنده نیست. اما با این وجود امکان این وجود دارد که در طول سال هوا ابری و همراه با نم نم بارون باشد، بنابراین حتما لباس مناسب همراه خودتان داشته باشید. در زمستان وزش باد در این شهر زیاد است و در تابستان هم با موج عظیمی از جمعیت روبرو خواهد شد زیرا شرایط آب و هوایی بسیار مساعد بوده و برای گردشگری و سرگرمی بسیار مناسب می شود. به همین منظور در این فصل (تابستان) حتما باید از قبل برای رزرو هتل خود در آژانس های گردشگری معتبر اقدام کنید، تا با مشکل نبود هتل برای اقامت در طول سفرتان روبرو نشوید.

هزینه اقامت در آمستردام

تنوع و تعدد هتل ها در شهر آمستردام به مقدار ای بالاست که با هر بودجه و سلیقه ای که دارید می توانید هتل مورد نظرتان را رزرو کنید. استاندارد هتل ها در این شهر بسیار بالاست پس خیالتان بابت اقامت از همه لحاظ راحت باشد؛ بسیاری بر این باور هستند که برای اقامت در کشورهای خارجی هاستل ها گزینه های بهتری نسبت به هتل ها هستند، شاید این این باور از نظر هزینه درست باشد، اما خوب امکانات و امنیتی که هتل می تواند در اختیار مسافران در کشور غریب قرار دهد با هاستل اصلا قابل مقایسه نیست. در ادامه راهنمای سفر به آمستردام به چند هتل خوب در این شهر اشاره خواهیم کرد.

هتل های پیشنهادی در آمستردام

  • هتل رنسانس | Renaissance Amsterdam Hotel

اولین هتلی که در راهنمای سفر به آمستردام می خواهیم از آن نام ببریم، هتل 5 ستاره رنسانس است. این هتل دسترسی راحتی به تراموا دارد و در نزدیکی اماکن تماشای و سرگرمیی شهر آمستردام واقع شده است، البته با توجه به سیستم حمل و نقلی که در این شهر وجود دارد اشکالی هم ندارد که در حاشیه این شهر هتل بگیرید. اتاق های آروم بی نظیر و بعلاوه سرویس فوق العاده ای که در این هتل وجود دارد می تواند اقامت عالی را برای شما رقم بزند.

شماره تلفن: 0031206212223

وب سایت: www.renaissanceamsterdam.nl

آدرس: هلند - آمستردام Kattengat 1، 1012 SZ Amsterdam، Netherlands

  • هتل هیلتون | Hilton Hotel Amsterdam

از مجموعه های هیلتون که در سراسر دنیا شعبه دارد، در شهر آمستردام هلند هم یک هتل 4 ستاره نیز دارد. از جمله امکاناتی که در این هتل وجود دارد، اتاق های راحت، منوی کامل صبحونه، سالن ورزش و سرویس دهی خوب را می توان نام برد.

شماره تلفن: 0031205300800

وب سایت: www3.hilton.com

آدرس: هلند - آمستردام Oosterdokskade 4، 1011 Amsterdam، Netherlands

  • هتل اکسپرس | Holiday Inn Express Amsterdam

هتل 3 ستاره اکسپرس در شهر آمستردام می تواند گزینه بسیار خوبی برای اقامت شما در شهر آمستردام باشید. شاید همچون هتل های 4 یا 5 ستاره نباشد اما می تواند شرایط ایده آلی را برای مسافران خود به ارمعان بیاورد.

وب سایت: www.ihg.com

شماره تلفن: 0031208204550

آدرس: هلند - آمستردام Arena Towers، Hoogoorddreef 66، 1101 BE Amsterdam-Zuidoost، Netherlands

هزینه خورد و خوراک در آمستردام

در شهر آمستردام نکته مثبتی که وجود دارد این است که می توانید به راحتی به هر رستورانی که می خواهید بروید و از منوی غذایی آنها غذا سفارش دهید، زیرا اغلب غذاهای این شهر با ذائقه ایرانی ها جور در می آید. محبوب ترین غذاها در این شهر استیک و سیب زمینی است که در بیشتر رستوران های آمستردام طبخ می شود. هزینه های مربوط به غذا در این کشور را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

برای یک وعده غذا در یک رستوران مقرون به صرفه قیمت باید هزینه 15 یورو را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان میانه باید 60 یورو پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهر آمستردام به نسبت مقرون به صرفه تر است و مبلغ 8 یورو می باشد.

اگر می خواهید که در سفر مالی عمل کنید با کمی جستجو می توانید با قیمت های کمتری یک وعده غذای نسبتا خوب را در رستوران هایی که به اصطلاح به آنها street food می گویند، میل کنید؛ بعلاوه می توانید مواد اولیه غذاهای خود را هم از سوپرمارکت های این شهر تهیه فرمایید و خودتان اقدام به پخت غذا کنید تا در هزینه های سفرتان کاهش چشم گیری را شاهد باشید. در ادامه راهنمای سفر به آمستردام به چند رستوران مناسب در این شهر هلندی اشاره می کنیم.

رستوران های پیشنهادی در آمستردام

  • رستوران تاج محل | Taj Mahal Restaurant

رستوران نام آشنای تاج محل رستوران هندی است و دارای غذاهای تند و تیز هندی است. اگر شما هم از دسته افرادی هستید که همواره و همه جا هوادار غذاهای تند هستید می توانید به این رستوران بروید که خوب البته هزینه زیادی هم باید بپردازید.

آدرس: هلند - آمستردام Marie Heinekenplein 8، 1072 Amsterdam، Netherlands

  • رستوران فصل | Seasons Restaurant

در شهر آمستردام رستوران عالی و فوق العاده ای با کلی غذاهای خوش طعم و با قیمت های مناسب وجود دارد. در این رستوران می توانید انواع غذاهای اروپایی و هلندی که یکی از یکی بهتر هستند را سفارش دهید و میل کنید.

آدرس: هلند - آمستردام Herenstraat 16HS، 1015 CA Amsterdam، Netherlands

  • فست فود | Lombardos

ساندویچی عالی که صرفداران بسیاری دارد و البته خوب هم زمان کمتری برای طبخ و هم هزینه کمتری را شامل می شود فست فودی Lombardo است. برترین ساندویچ های هلندی را می توانید دراین رستوران میل کنید.

آدرس: هلند - آمستردام Nieuwe Spiegelstraat 481، 1017 DG Amsterdam، Netherlands

هزینه حمل و نقل در آمستردام

جابجایی در هر نقطه از شهر آمستردام به وسیله سیستم حمل و نقل عمومی ساده و راحت است. این سیستم کارآمد عمده نقاط شهر را با استفاده از قطار، تراموای، مترو، اتوبوس و کشتی به هم متصل می نماید.

هزینه بلیط تک سفره 2.90 یورو

هزینه بلیط ماهانه 90 یورو

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 4 یورو و به ازای هر یک کیلومتر 2.40 یورو به مبلغ اضافه می شود. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 40 یورو باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 1.50 یورو

جاذبه های گردشگری در آمستردام

  • موزه ملی آمستردام | Rijksmuseum

موزه ملی آمستردام نیز شامل انواع صنایع دستی، تاریخی و هنری می باشد. در این موزه ایالتی مجموعه زیادی از نقاشی های هلندی از عصر طلایی و بعلاوه یک مجموعه قابل توجه از هنر آسیا موجود می باشد. این موزه در ابتدا در سال 1800 در لاهه تاسیس شد و در آن موقع آن را به عنوان نگارخانه ملی می شناختند. در سال 1808 موزه به دستور پادشاه لویی بناپارت، برادر ناپلئون بناپارت، به آمستردام انتقال یافت.

آدرس: هلند - آمستردام Museumstraat 1، 1071 Amsterdam، Netherlands

  • منطقه و کانال زیبای جوردان | Dierenkliniek De Jordaan

کانال های آبی آمستردام یکی از زیباترین جاذبه های تماشای این شهر و یکی از مواردی هستن که آمستردام رو از سایر شهر های اروپا متمایز هتسند. این منطقه زیبا در دهکده گرینویچ آمستردام واقع شده که از شرق به کانال پرنسس و از غرب به کانال Lijnbaansgracht متصل می شود. حتما از این کانال در سفرتان به آمستردام تماشا کنید.

آدرس: هلند - آمستردام Tweede Goudsbloemdwarsstraat 17I، 1015 JX Amsterdam، Netherlands

  • کانال پرنسس | Prinsengracht

این کانال آبی فوق العاده در کنار کانال های Herengracht و Keizershgracht جز سه کانال اصلی این شهر محسوب می شن. این کانال به عنوان طولانی ترین کانال آمستردام شناخته می شه. اطراف این کانال کافه های عالی و خانه های زیبایی وجود دارن که محیطی بی نظیری رو برای پیاده روی شما فراهم میکنن. بعلاوه روی این کانال، انواع پل ها وجود دارن که خیابان ها رو در منطقه The Jordaan به هم وصل می کنن. برای بازید از این کانال ها، تورهای مختلفی برگزار می شه که میشه از این تورها استفاده کنین و کانال های معروف شهر زیبای آمستردام رو ببینین.

آدرس: هلند - آمستردام Kalverstraat 53، 1012 NZ Amsterdam، Netherlands

  • بازدید از آسیاب های بادی و Zaanse Schans

حتما شما هم نام آسیاب های بادی و نمادهای مختلف کشور هلند و آمستردام را بر روی کارت پستال های مختلف و اینترنت دیده اید، اما در آمستردام دیگر می توانید از نزدیک این جاذبه های تماشای را مشاهده کنید.

آدرس: هلند - آمستردام Schansend 7، 1509 AW Zaandam، Netherlands

  • کلیسای پروتستان اودکرک | the oude kerk church

کلیسای اودکرک از قرن 14 تا به امروز در شهر آمستردام به جای مانده است و جزء جاذبه های گردشگری این به شمار می رود. بازسازی های زیادی در فضای داخلی این کلیسا اجرا شده است.

آدرس: هلند - آمستردام Oudekerksplein 25، 1012 GX Amsterdam، Netherlands

  • کاخ سلطنتی آمستردام | Royal Palace Amsterdam

کاخ سلطنتی آمستردام یکی از زیباترین بناهای تاریخی این شهر است که در بیشتر ایام سال به روی مردم باز است و تنها در مواقع احتیاج و انجام امور دولتی درهای این کاخ بسته می شود. این کاخ قبلا در تصرف امپراطوری فرانسه بوده، و تاریخ و داستان های بی شماری را در خود جای داده است. در سال 1808، لوئیز ناپلئون، برادر ناپلئون بناپارت، پادشاه فرانسه، به عنوان پادشاه هلند برگزیده شد و در این محل اقامت نمود.

آدرس: هلند - آمستردام Royal Palace of Amsterdam، 1012 Amsterdam، Netherlands

  • پارک وندل | vondelpark

این پارک یکی از زیباترین مکان هایی است که برای گذراندن اوقات فراغت می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. حتما برای رفتن به این پارک دوربین عکاسی همراهتان باشد، بعلاوه در فصل تابستان این پارک اجراهای متفاوت و تماشای برگزار می شود.

آدرس: هلند - آمستردام Van Eeghenstraat 102HS، 1071 GL Amsterdam، Netherlands

  • باغ وحش آرتیس | Natura Artis Magistra

باغ وحش آرتیس که عنوان یکی از برندگان منتخبین سایت معتبر تریپ ادوایزر در سال 2015 انتخاب شده، در قسمت مرکزی شهر آمستردام واقع هست. آرتیس یکی از قدیمی ترین باغ وحش هلند شناخته شده و دارای آکواریوم و پلانتاریوم نیز می باشد. در کل، گردشگران به شهر زیبای آمستردام نباید از کنار این باغ وحش به راحتی بگذرند.

آدرس: هلند - آمستردام Plantage Doklaan، 1018 Amsterdam، Netherlands

مراکز خرید شهر آمستردام

  • فروشگاه پنیر | Old Amsterdam Cheese Store

آدرس: هلند - آمستردام Singel 490، 1017 AW Amsterdam، Netherlands

  • شکلات فروشی | PGC Hajenius

آدرس: هلند - آمستردام Rokin 96I، 1012 KZ Amsterdam، Netherlands

  • مرکز خرید | Kalvertoren Shoppingcenter

آدرس: هلند - آمستردام Singel 457B18، 1012 WP Amsterdam، Netherlands

  • مرکز خرید | De Bijenkorf

آدرس: هلند - آمستردام Dam 1، 1012 JS Amsterdam، Netherlands

جشنوارهای شهر آمستردام

  • فستیوال گل لاله

زمان برگزاری: فروردین ماه هر سال

  • فستیوال قهوه آمستردام

زمان برگزاری: 18 الی 20 اسفند

بایدها و نبایدهای آمستردامی

  • برای اینکه بتوانید سفر خوبی را در این شهر داشته باشید سعی کنید که قانونمند باشید.
  • حتما یک کارت شناسایی همراه خودتان در سطح شهر داشته باشید.
  • جهت کسب اطلاعات لازم برای اخذ ویزای این کشور می توانید را مطالعه کنید.
منبع: الی گشت
انتشار: 11 اسفند 1400 بروزرسانی: 11 اسفند 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1166

به "تور هلند ارزان: راهنمای سفر به آمستردام" امتیاز دهید

1 کاربر به "تور هلند ارزان: راهنمای سفر به آمستردام" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هلند ارزان: راهنمای سفر به آمستردام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید