تز چینی برای جنگ جهانی سوم

به گزارش مالزی ارزان، براساس سندی که محققان آمریکایی به آن دست یافته اند، دانشمندان چینی در 6 سال گذشته خود را برای جنگ جهانی سوم با سلاح های بیولوژیکی و ژنتیکی از جمله ویروس کرونا آماده نموده اند. این بمب خبری که وزارت خارجه آمریکا هم به آن دسترسی یافته، اصرار دارد که این سلاح ها در حقیقت سلاح اصلی برای پیروزی در چنین نبرد هایی خواهند بود. این اسناد حتی شرایط مناسب برای انتشار یک اسلحه بیولوژیکی را شرح داده و تاثیری که می تواند روی نظام پزشکی-درمانی دشمن داشته باشد را مستندسازی نموده است.

تز چینی برای جنگ جهانی سوم

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش دنیای اقتصاد؛ تام پیمان و مارک نیکول در گزارش 8 مه برای دیلی میل نوشتند، این شواهد جدید که پکن از سال 2015 ویروس های کرونا از گونه ای مانند سارس را در اقدامات نظامی در نظر داشته ترس و بیم هایی در خصوص منشأ کووید-19 هم برانگیخته است. چنین است که بعضی مقام ها همچنان بر این باورند که این ویروس از آزمایشگاهی در ووهان چین گریخته است.

این پفراینده از سوی دانشمندان ارتش آزادیبخش خلق و مقام های بهداشتی که جزئیات آن در The Australian گزارش شده است، دستکاری بیماری ها برای ساخت سلاح به روشی که قبلا هرگز دیده نشده را آنالیز نموده است. چهره های ارشد دولت می گویند که این امر نگرانی های عمده ای را در خصوص اهداف نزدیکان رئیس جمهور شی جین پینگ در بحبوحه ترس روزافزون از فقدان مقررات تعیین این کشور در خصوص آزمایشگاه ها ایجاد نموده است. نویسندگان این سند اصرار دارند که جنگ دنیای سوم بیولوژیکی خواهد بود، برخلاف دو جنگ دیگر که به ترتیب شیمیایی و هسته ای توصیف شدند.

این سند می گوید تحقیقات ارجاعی حاکی از آن است که دو بمب اتمی که بر سر ژاپن ریخته شد آن ها را مجبور به تسلیم کرد و جنگ دنیای دوم را به سرانجام رساند، اما به گفته نویسندگان سند سلاح های بیولوژیکی سلاح اصلی پیروزی در جنگ دنیای سوم خواهد بود. این سند همچنین شرایط ایده آل برای استفاده از اسلحه بیولوژیکی و وارد آوردن حداکثر آسیب را بیان می نماید.

پیمان- نیکول در ادامه گزارش خود اضافه نموده اند: دانشمندان می گویند چنین حملاتی نباید در وسط روز روشن انجام گردد، زیرا نور شدید خورشید می تواند به عوامل بیماری زا آسیب برساند و باران یا برف می تواند بر ذرات آئروسل [ذرات گرد و گاز که در هوا معلق است]تاثیر بگذارد. درعوض، باید این حملات در شب یا هنگام طلوع فجر یا غروب یا در هوای ابری انجام گیرد آن هم با جهت پایدار باد... به طوری که ذرات معلق گاز در منطقه هدف شناور گردد.

این تحقیق همچنین خاطرنشان می نماید که چنین حمله ای منجر به افزایش تعداد بیمارانی می گردد که به درمان در بیمارستان احتیاج دارند و این می تواند باعث فروپاشی سیستم پزشکی دشمن گردد. نگرانی های دیگر شامل تحقیقات بر افزایش عملکرد (Gain of Function) چین در موسسه ویروس شناسی ووهان است - در نزدیکی جایی که اولین شیوع کووید-19 کشف شد - که در آن ویروس شناسان در حال خلق ویروس های جدیدی هستند که گفته می گردد مُسری تر و کُشنده تر ند.

تام توگندهت، نماینده مجلس بریتانیا و رئیس کمیته امور خارجی گفت: این سند نگرانی های عمده ای را درباره جاه طلبی بعضی از کسانی که به رهبر عالی حزب توصیه ارائه می دهند، ایجاد نموده است. حتی تحت شدیدترین کنترل ها، این سلاح ها خطرناک هستند. همچنین هَمیش دو برتون گوردون، کارشناس سلاح های شیمیایی گفت: چین همه کوشش ها برای قاعده مند کردن و نظارت بر آزمایشگاه های خود را در مواردی که چنین آزمایشاتی انجام می گردد، خنثی نموده است.

افشاگری های کتاب آنچه در ووهان به وقوع پیوست هم در 7 مه بیرون آمد. این سند - گونه های جدید ویروس های دست ساز انسان به عنوان سلاح های بیولوژیک-ژنتیکی - می گوید: به دنبال تحولاتی در سایر زمینه های علمی، پیشرفت های زیادی در شکل گیری و بیرون دادن عوامل بیولوژیکی حاصل شده است. به عنوان نمونه، توانایی تا زه یافت شده در انجماد میکروارگانیسم ها باعث شده که بتوان عوامل بیولوژیک را ذخیره و در هنگام حملات آن ها را به صورت ذرات معلق در آورد.

تحلیلگران می گویند این سند 18 نویسنده داشته که در آزمایشگاه های پرخطر کار می کردند. پیتر جنینگز، مدیر اجرایی موسسه سیاست استراتژیک استرالیا نیز نگرانی هایی را در خصوص تحقیقات بیولوژیکی چین در خصوص ویروس های کرونا که به طور بالقوه در آینده به عنوان سلاح مورد استفاده قرار خواهند گرفت مطرح نموده است. وی می گوید: هیچ تمایز تعیینی برای توانایی تحقیق وجود ندارد، زیرا خواه از آن استفاده تهاجمی گردد یا دفاعی، اما این تصمیمی نیست که این دانشمندان بتوانند اتخاذ نمایند.

او می افزاید: اگر در ظاهر برای محافظت از ارتش خود در برابر حمله بیولوژیک در حال ساخت یا ایجاد مهارت هایی هستید، در همان زمان به ارتش خود توانایی استفاده از این سلاح ها را می دهید. شما نمی توانید این دو را از هم جدا کنید. آژانس های اطلاعاتی مشکوک هستند که کووید-19 ممکن است نتیجه نشت یا بی توجهی سهوی آزمایشگاه ووهان باشد. اما هنوز هیچ مدرکی وجود ندارد که بتواند ثابت کند این ویروس به عمد منتشر شده است.

درست طی همین هفته بود که ژائر بولسونارو رئیس جمهور برزیل، به شدت از چین انتقاد و این کشور را متهم کرد که با خلق کووید به دنبال ایجاد یک جنگ شیمیایی-میکروبی است. این اظهارات طی یک کنفرانس مطبوعاتی در روز چهارشنبه در حالی انجام شد که این رهبر تندرو سعی در فاصله دریافت بیشتر از حملات فزاینده بر سر مدیریت داخلی این بیماری داشت که باعث شده این کشور دومین میزان مرگ و میر در دنیا را داشته باشد.

بولسونارو گفت: این یک ویروس جدید است. هیچ کس نمی داند آیا این ویروس در آزمایشگاه متولد شده یا به این دلیل که انسان ها مبادرت به خوردن حیواناتی نموده اند که نباید می خوردند. رئیس جمهور برزیل اضافه نمود: اما این ویروس هست. ارتش از نوع جنگ شیمیایی، باکتریولوژی و رادیولوژیک آگاه است. آیا ما با جنگ جدیدی روبه رو هستیم، چه کشوری بیشترین GDP را داشته است؟ این را به شما نخواهم گفت.

اگرچه بولسونارو در سخنرانی خود نامی از چین نبرد، اما داده های سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) نشان داد که چین تنها عضو گروه20 (G 20) است که فراوری ناخالص داخلی اش در دوران همه گیری در سال 2020 فرایندی صعودی داشت و 3/ 2 درصد رشد کرد. رئیس سازمان بهداشت دنیای هم در ماه مارس گفت که همه نظریه های مربوط به منشأ بیماری کووید-19 پس از خواندن گزارش WHO-China همچنان باز است؛ هر چند گزارش مذکور این مفهوم را که ویروس از آزمایشگاه گریخته با ذکر عبارت کاملا بعید است، نادیده گرفت.

تدروس ادهانوم قبریسوس، رئیس سازمان بهداشت دنیای گفت که تمام فرضیه ها روی میز است و پس از خواندن گزارش ماموریت کارشناسان بین المللی به ووهان، احتیاج به تحقیقات بیشتر است. اما اظهارات وی تنها چند ساعت پس از آن بود که انتشار گزارش مذکور نظریه نشت آزمایشگاهی را رد نموده و گفت که انتقال ویروس از خفاش به انسان به وسیله حیوان دیگر محتمل ترین سناریو است.

انتشار این گزارش بار ها به تاخیر افتاد و این سوال و ابهام را عنوان کرد که طرف چینی سعی دارد کاری کند تا از سرزنش این کشور به خاطر این همه گیری جلوگیری گردد. منتقدان از جمله رئیس جمهور سابق آمریکا یعنی دونالد ترامپ، سازمان بهداشت دنیای را به تکرار طوطی وار پروپاگاندای چین در خصوص این ویروس از زمان اعلام اولین شیوع آن در دنیا متهم کردند.

اظهارات دکتر تدروس پس از آن مطرح شد که لی زلدین، نماینده جمهوری خواه نیویورک، چین را به دلیل پنهان کردن منشأ این همه گیری در دنیا مورد انتقاد قرار داد در حالی که سازمان بهداشت دنیای بار ها و بار ها به بازی گرفته شده است. با این حال، دکتر آنتونی فائوچی، مشاور ارشد پزشکی رئیس جمهور بایدن، فاش کرد که نسبت به ماموریت بحث برانگیز WHO برای کشف حقیقت نگرانی هایی دارد.

تاخیر های مکرر در انتشار این گزارش، سوالات مهمی را در خصوص این مساله عنوان کرد که طرف چینی به دنبال اعمال نفوذ در نتیجه گیری ها به نفع خود است. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، در مصاحبه اخیر خود با سی. ان. ان گفت: ما نگرانی های واقعی در خصوص روش شناسی و فرآیندی داریم که وارد آن گزارش شده از جمله این واقعیت که پکن ظاهرا در نوشتن آن یاری نموده است.

چین این انتقاد را رد کرد و ایالات متحده را به اعمال فشار سیاسی بر کارشناسان حقیقت یاب متهم کرد. ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، گفت: ایالات متحده انتقاداتی به این گزارش وارد نموده است. آیا آن ها با انجام این کار به دنبال اعمال فشار سیاسی بر اعضای گروه کارشناسان سازمان بهداشت دنیای نیستند؟

دانشمندانی که در حال آزمایش روی بیماری های خفاش در آزمایشگاه به شدت امنیتی و مراقبت شده در ووهان بودند همراه با مقام های نظامی برجسته در پروژه ای عظیم برای آنالیز ویروس های حیوانی درگیر بودند با وجود اینکه آن ها چنین پیوند هایی را منکر هستند.

اسناد به دست آمده از سوی The Mail on Sunday نشان می دهد که یک طرح سراسری، به کارگردانی یک ارگان برجسته دولتی، 9 سال پیش برای شناسایی ویروس های جدید و کشف ماده تا ریک [dark matter: در اخترشناسی و کیهان شناسی، ماده تا ریک به ماده ای فرضی می گویند که، چون از خود نور یا امواج الکترومغناطیسی منتشر یا بازتاب نمی نماید، نمی توان آن را مستقیما دید؛ اما با توجه به اثرات گرانشی آن روی اجسام مرئی، مثل ستاره ها و کهکشان ها، فکر می کنیم باید وجود داشته باشد.]زیست شناسی دخیل در انتشار بیماری ها آغاز شده است.

یک دانشمند برجسته چینی که اولین توالی ژنتیکی ویروس کووید-19 را در ژانویه سال گذشته منتشر کرد، تنها در سه سال اول این پروژه 143 بیماری جدید را پیدا کرد. به نظر می رسد این واقعیت که چنین پروژه کشف ویروسی هم از سوی دانشمندان غیرنظامی و هم نظامی راهنمایی می گردد، ادعا های محرمانه ایالات متحده مبنی بر همکاری بین موسسه ویروس شناسی ووهان (WIV) و نیرو های مسلح 1/ 2 میلیونی این کشور را تایید می نماید.

رهبران پنج تیم این طرح شامل شی ژنگلی، ویروس شناس موسسه ویروس شناسی ووهان که به او به دلیل سفرهایش برای یافتن نمونه هایی در غار ها زن خفاش لقب داده اند و کائو ووچون، افسر ارشد ارتش و مشاور دولتی در زمینه بیوتروریسم می شوند. پروفسور شی ماه گذشته ادعا های ایالات متحده را رد کرد و گفت: من هیچ کار نظامی ای در WIV بلد نیستم. این اطلاعات نادرست است.

با این حال، نام سرهنگ کائو به عنوان محقق آموزشگاه علوم پزشکی ارتش ارتش آزادی بخش خلق در گزارش های پروژه ذکر شده است که همکاری نزدیکی با سایر دانشمندان نظامی داشته و مدیر کمیته تخصصی زیست ایمنی نظامی [Biosafety: رعایت احتیاط لازم هنگام انجام آزمایش های زیست شناسی]است.

کائو، متخصص اپیدمیولوژیک که در دانشگاه کمبریج تحصیل نموده است، نامش حتی در هیات مشاورین موسسه ویروس شناسی ووهان هم واقع شده است. وی دومین فرمانده تیم نظامی پس از سرلشکر چن وی (بهترین کارشناس دفاع بیولوژیک در این کشور) بود که تحت نظر او، به ووهان اعزام شد تا به ویروس جدید پاسخ داده و در فرایند فراوری واکسن فعالیت کند. وزارت امور خارجه آمریکا همچنین نگرانی هایی را در خصوص آزمایش های پرمخاطره افزایش عملکرد برای دستکاری ویروس های کرونا در آزمایشگاه ووهان ابراز و نشان داد که محققان با علائم کووید هفته ها قبل از شیوع گسترده این بیماری در این شهر، بیمار می شوند.

ماه گذشته انگلیس، ایالات متحده و 12 کشور دیگر از پکن به دلیل عدم به اشتراک گذاری داده ها و نمونه های کلیدی پس از گزارش مشترک سازمان بهداشت دنیای - چین در خصوص ریشه های همه گیری که نشت از این آزمایشگاه را بسیار بعید اعلام می کرد، انتقاد کردند. فیلیپا لنتزوس، یک متخصص امنیت زیستی در کینگ کالج لندن گفت که جدیدترین افشاگری ها متناسب الگوی ناسازگاری است که از پکن ساطع می گردد.

وی گفت: آن ها هنوز با ما شفاف و صادق نیستند. ما هیچ اطلاعات متقنی در خصوص منشأ همه گیری نداریم، خواه این یک سرریز طبیعی از حیوانات باشد یا نوعی نشت تصادفی مرتبط با تحقیقات، اما ما قادر به دریافت پاسخ های صریح نیستیم و این به راحتی اعتماد به نفس ایجاد نمی نماید. اسناد به دست آمده از سوی

The Mail on Sunday جزئیات یک پروژه عظیم به نام کشف عوامل بیماری زای حیوانی که حامل آن حیوانات غیراهلی و وحشی هستند را نشان می دهد که هدف آن یافتن ارگانیسم هایی است که می توانند انسان را آلوده و اطلاعاتی از فرایند تکاملشان به دست آورد.

این پروژه در سال 2012 کلید خورد و تامین اقتصادی آن بر عهده بنیاد ملی علوم طبیعی چین بوده است. راهنمایی این پروژه از سوی شو جیانگو بود که در کنفرانسی در سال 2019، بلوف زنان گفت که شبکه عظیم پیشگیری و کنترل بیماری های عفونی در حال شکل گیری است.

این استاد دانشگاه همچنین در رأس اولین گروه متخصص آنالیز ظهور کووید در ووهان بود. وی، به رغم شواهدی از بیمارستان ها، ابتدا انتقال به انسان را انکار کرد، اما سپس در نیمه ژانویه تاکید نمود که این اپیدمی محدود است و اگر موارد جدیدی در هفته آینده وجود نداشته باشد، سرانجام می یابد.

یک آنالیز از پروژه شکار ویروس از سوی وی به تعداد زیادی از ویروس های جدید کشف شده اذعان داشت که باعث نگرانی شدید جامعه ویروس شناسی بین المللی شده است. این گزارش اضافه نمود که اگر عوامل بیماری زا به انسان و دام منتقل شوند، می توانند باعث بیماری های جدید عفونی شوند که تهدید عظیمی برای سلامت انسان و ایمنی زندگی است و ممکن است موجب خسارات اقتصادی گردد و حتی ثبات اجتماعی را تحت تاثیر قرار دهد.

یک به روزرسانی در سال 2018 گفت که تیم های علمی - که بسیاری از یافته های خود را در مجلات بین المللی منتشر نموده اند - چهار عامل بیماری زای جدید و 10 باکتری جدید یافته اند درحالی که بیش از 1640 ویروس جدید با استفاده از فناوری متاژنومیکس کشف شده است.

چنین تحقیقاتی بر اساس استخراج مواد ژنتیکی از نمونه هایی مانند نمونه های به دست آمده پروفسور شی از مدفوع و خون خفاش در شبکه های غاری جنوب چین به دست آمده است. این نمونه گیری گسترده منجر به افشای سریع RaTG 13 از سوی پروفسور شی در سال گذشته شد که نزدیک ترین مورد شناخته شده نسبت به سویه جدید ویروس کرونایی است که موجب کووید می گردد.

این نمونه در آزمایشگاه ووهان، عظیم ترین مخزن ویروس های خفاش در آسیا ذخیره شده است. بعدا تعیین شد که وی نام آن را از ویروس دیگری که در مقاله قبلی تعیین شده بود، تغییر داد و به این ترتیب ارتباط آن با سه معدنچی که در اثر یک بیماری تنفسی عجیب برخاسته از پاک کردن مدفوع خفاش جان خود را از دست دادند با علامت سوال عظیمی روبرو کرد.

پروفسور شی همچنین اعتراف کرد که 8 ویروس سارس ناشناس دیگر در معدن جمع آوری شده است. این موسسه فقط چند هفته قبل از فوران موارد کووید در ووهان، پایگاه داده ای خود از نمونه های ویروسی را در سپتامبر 2019 آفلاین کرد. پس از آنکه سرهنگ کائو مقاله ای در خصوص گزش مرگبار کنه منتشر کرد، در شبکه های اجتماعی اظهارنظری شد.

وی گفت که همراه با پروفسور شی همیشه می توانند ویروسی را پیدا نمایند که هرگز در انسان یافت نشده است. او اضافه نمود: من گمان می کنم این یکی دیگر از به اصطلاح تحقیقات علمی است که در آزمایشگاه انجام گرفته است.

در سال های اخیر، پس از آنکه رئیس جمهور شی جین پینگ گفت که این یکی از عناصر اصلی در حرکت ملت برای رجحان دنیای است، ارتش چین سرعت استخدام دانشمندان را افزایش داد. لیانچائو هان، مخالفی که قبلا برای دولت چین کار می کرد، گفت: مشارکت و دخالت کائو این شبهات را ایجاد نموده که محققان نظامی که متخصص ویروس های کرونا هستند نیز ممکن است در عملیات دفاع زیستی نقش داشته باشند. او گفت: از سال ها پیش بسیاری با موسسات غربی همکاری می کردند تا دانش ما را بدزدند، اما چین همچنان از به اشتراک گذاری اطلاعات مهم یک سال پس از کشته شدن بیش از سه میلیون نفر از این بیماری همه گیر امتناع ورزیده است.

دیوید اشر، متخصص تکثیر بیولوژیکی، شیمیایی و هسته ای که تحقیقات وزارت امور خارجه در خصوص منشأ کووید را انجام می داد، گفت: چینی ها به روشنی اعلام کردند که بیوتکنولوژی را بخش عظیمی از آینده جنگ ترکیبی می دانند.

سوال اصلی این است که آیا کار آن ها در این زمینه ها تهاجمی است یا دفاعی؟ ناظران، کارشناسان و سیاستمداران هشدار داده اند که چین تقریبا در هر مرحله از واکنش به ویروس کرونا، دروغ گفته و اطلاعات اصلی را پنهان نموده است: از شیوع اولیه گرفته تا تعداد موارد مرگ و میر و هنوز هم حقیقت را بیان نمی نماید.

پکن در ابتدا سعی کرد با مجازات پزشکانی که ویروس را کشف نموده اند، انتشار این ویروس را لاپوشانی نموده و منکر آن گردد که ممکن است از فردی به فرد دیگر منتقل گردد و به این ترتیب قرنطینه مناطق آسیب دیده را هم به تاخیر بیندازد. این یعنی از بین رفتن فرصت های اولیه برای کنترل شیوع بیماری. سپس، هنگامی که ویروس آغاز به گسترش کرد، حزب کمونیست سانسور اطلاعات عمومی در خصوص آن را آغاز کرد و اطلاعات دروغ را در خارج از کشور گسترش داد از جمله اینکه محتمل است که نیرو های آمریکایی ناقلین اولیه این بیماری باشند.

اکنون هم سیاستمداران برجسته هشدار داده اند که احتمال سرایت و مرگ ومیر گزارش شده از سوی رژیم کمونیستی چین اشتباه است و بومی های ووهان می گویند تلفات واقعی 10 برابر بیشتر است.

منبع: فرارو
انتشار: 6 خرداد 1400 بروزرسانی: 6 خرداد 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 823

به "تز چینی برای جنگ جهانی سوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تز چینی برای جنگ جهانی سوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید