تور ارزان ایتالیا: ابرخودرویی عجیب از یک برند خاص ایتالیایی

به گزارش مالزی ارزان، خودروسازی ایتالیایی مازانتی Mazzanti در سال های اخیر، ابرخودرو های گاهاً عجیب و غریبی را روانه بازار نموده که توانسته بسیاری از نگاه ها را به خود خیره سازد. در ادامه همین رویکرد، این خودروسازی اخیراً تصمیم گرفته تا خودوری مشهور مدل Evantra خود را با تغییراتی شگفت انگیز، به روز رسانی نموده و راهی بازار کند که این فرآیند منجر به معرفی ابرخودروی خاص Mazzanti Evantra Pura شده است.

تور ارزان ایتالیا: ابرخودرویی عجیب از یک برند خاص ایتالیایی

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگاران، Mazzanti Automobili یک شرکت ایتالیایی است که سوپر خودرو های دست ساز با کارایی بالا فراوری می نماید. این شرکت که در سال 2002 تأسیس شد، در ابتدا با رویکرد بازسازی خودرو های کلاسیک کار خود را شروع کرد، اما در سال 2010 که به دو شرکت مستقل تبدیل شد، طراحی و فراوری ابرخودرو های دست ساز در دستور کار این شرکت نهاده شد و در سال 2011 برنامه فراوری اولین ابرخودروی این شرکت با نام Evantra شروع شد که نهایتاً در سال 2013 در نمایشگاه موناکو، در معرض دید عموم نهاده شد. این سازنده مطرح ایتالیایی اکنون به یکی از برند های شاخص در عرصه فراوری ابرخودرو های دست ساز در دنیا تبدیل شده است. نکته جالب توجه این است که این خودروساز سالانه تنها 5 سوپرخودروی دست ساز فراوری می نماید.

بیش از هشت سال از زمانی که خودروسازی مازانتی اولین خودروی مدل Evantra را در جریان رویداد Top Marques Monaco 2013 معرفی کرد، می گذرد. از آن موقع تا کنون، این خودروساز ایتالیایی به برنامه های توسعه خود در عرصه ابرخودرو ها ادامه داده و تعدادی خودرو های اسپورت عجیب و غریب را با استفاده از به روزرسانی هایی که در همین مدل موجود اعمال نموده، در معرض دید قرار داده است. برای مثال این سازنده ایتالیایی، نسخه Evantra Millecavalli را پیش از این عرضه نموده که از موتور 7.3 لیتری LS7 V8 توئین توربو استفاده می کرد و 1200 اسب بخار قدرت داشت.

اکنون، مازانتی با نسخه دیگری از خودروی Evantra بازگشته است و آن را Evantra Pura می نامد. همانطور که از نامش پیداست، مازانتی می خواهد مفهوم خلوص را با این مدل تداعی کند و از رویکردی با عنوان کمتر به معنای بیشتر است بهره گیرد. نیروبخش Evantra Pura یک موتور 8 سیلندر 6.2 لیتری سوپرشارژر (با منشأ آمریکایی) است که برای فراوری 761 اسب بخار (560 کیلووات) و 671 پوند فوت (910 نیوتن متر) گشتاور تنظیم شده است. در حالی که این اندازه به طور قابل توجهی کمتر از قدرتمندترین نسخه سال 2018 است، اما مازانتی از کاهش وزن قابل توجهی در سوپراسپرت خود استفاده کرد و آن را 90 کیلوگرم سبکتر از اوانترا اصلی با وزن 2843 پوند (1290 کیلوگرم) کرد.

این اعداد به Evantra Pura اجازه می دهد تا 0-62 مایل در ساعت (100 کیلومتر در ساعت) را در 2.9 ثانیه و با حداکثر سرعت بیش از 224 مایل در ساعت (360 کیلومتر در ساعت) طی کند. از سوی دیگر، سیستم تازه ترمز این خودرو به وسیله مجموعه ای از برمبو های کربن سرامیکی تامین می گردد تا بتواند با عملکرد فوق العاده، سرعت این شتاب را کاهش دهد. Mazzanti Evantra Pura بعلاوه می تواند به دلخواه خریدار سفارشی گردد. خریدار می تواند یک صفحه نمایش کوچک در مرکز فرمان برای اطلاعات مختلف رانندگی اضافه کند، در حالی که شیفتر پدال فیبر کربنی نیز به عنوان یک آپشن موجود است. به گزارش خبرنگاران، مشتریان بعلاوه می توانند برای حداکثر راحتی و ارگونومی، جایگاه ها را به طور خاص قالب گیری نمایند. گفته می گردد، تنها تعداد کمی از افراد می توانند این ابرخودروی عجیب و غریب را بخرند، زیرا مازانتی فراوری آن را تنها به پنج نمونه در سال محدود می نماید، در حالی که کل فراوری آن نیز محدود است.

تصاویر ابر خودروی تازه Mazzanti Evantra Pura

منبع: motor1

ترجمه: مصطفی جرفی-خبرنگاران

منبع: فرارو
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1057

به "تور ارزان ایتالیا: ابرخودرویی عجیب از یک برند خاص ایتالیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ایتالیا: ابرخودرویی عجیب از یک برند خاص ایتالیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید