اعلام شرایط هوای منطقه ها مختلف ایران طی روزهای آینده

به گزارش مالزی ارزان، شرایط هوای منطقه ها تهران و بسیاری از شهرهای کشور اعلام شد. هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته است.

اعلام شرایط هوای منطقه ها مختلف ایران طی روزهای آینده

حسین شهبازی مدیر واحد مدل سازی و پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت:

میانگین کیفیت هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته با شاخص 115 در شرایط ناسالم برای گروه های حساس بود و شاخص میانگین کیفیت هوای هم اکنون برای تهران 112 و همچنان در شرایط ناسالم برای گروه های حساس است.

مدیر واحد مدل سازی و پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد:

بر اساس نتایج، پارامترهای هواشناسی پیش بینی شده برای ایستگاه مهرآباد، برای برخی ساعات امروز (21 اسفند) به ویژه در بعدازظهر، وزش باد شدید به بزرگی 8 تا 10 متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی انتظار می رود.

شهبازی افزود:

با تداوم این شرایط طی فردا (22 اسفند) طی برخی ساعات وزش باد موثر به بزرگی بین 3 تا 5 متر بر ثانیه پیش بینی می شود. اما دمای هوای تهران تا فردا فرایند کاهشی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه این شرایط در روز چهارشنبه (23 اسفند) کمابیش ادامه خواهد داشت، گفت:

در این روز در برخی ساعات وزش باد موثر خواهیم داشت.

احد وظیفه مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی نیز درباره شرایط جوی تهران گفت:

فردا (22 اسفندماه)، آسمان مرکز کمی ابری گاهی همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 16 و 6 درجه سانتی گراد پیش بینی میشود. آسمان تهران چهارشنبه (23 اسفندماه) کمی ابری همراه با وزش باد خواهد بود و بیشترین و کمترین دما در این روز به 17 و 7 درجه سانتی گراد می رسد.

وظیفه درباره شرایط هوای دیگر منطقه ها کشور گفت:

امروز (21 اسفندماه) در برخی از نقاط استان های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، یزد، هرمزگان، تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی و اصفهان وزش باد شدید همراه با گرد و خاک رخ می دهد.

وی افزود:

بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی و خروجی مدل ها امروز (21 اسفندماه) با تقویت جریانات جنوبی بارش در جنوب و شرق کشور و با شمالی شدن جریان ها روی دریای خزر، بارش در سواحل دریای خزر و شمال شرق تقویت می شود.

وی در ادامه گفت:

امروز در استان های فارس، کرمان، خراسان جنوبی، غرب و شمال هرمزگان، جنوب کهگیلویه و بویراحمد، اردیبل، شرق آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و برخی نقاط استان های سمنان، و یزد رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی و ارتفاعات شرقی البرز بارش برف پیش بینی می شود. همچنین بعدازظهر امروز دریای خزر مواج می شود.

وی با بیان اینکه فردا (22 اسفندماه) ناپایداری ها به صورت بارش باران و وزش باد در استان های گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی ادامه می یابد، گفت:

امروز ضمن کاهش محسوس دما در شمال شرق و شرق کشور بارش در برخی نقاط خراسان شمالی و خراسان رضوی به صورت برف پیش بینی می شود.

وظیفه برای برخی نقاط استان های سیستان وبلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی و هرمزگان بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق پیش بینی کرد و افزود:

روز چهارشنبه (23 اسفند ماه) بارش پراکنده در شمال سیستان و بلوچستان رخ می دهد.

منبع: کجارو / خبرآنلاین / خبرآنلاین
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1149

به "اعلام شرایط هوای منطقه ها مختلف ایران طی روزهای آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام شرایط هوای منطقه ها مختلف ایران طی روزهای آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید