افزایش اعتماد به هوش مصنوعی به شکلی جدی در دانشگاه های بریتانیا دنبال می شود

به گزارش مالزی ارزان، با دریافت نخستین جایزه توسعه شبکه تورینگ، پژوهشگران دانشگاه های بریتانیا ازجمله دانشگاه ناتینگهام روی افزایش دسترسی به هوش مصنوعی و ایجاد اعتماد در استفاده از آن تمرکز می کنند.

افزایش اعتماد به هوش مصنوعی به شکلی جدی در دانشگاه های بریتانیا دنبال می شود

دانشگاه ناتینگهام یکی از 24 دانشگاهی است که این جایزه تازه را از سوی مؤسسه آلن تورینگ (Alan Turing Institute) دریافت کرده است. کمک هزینه ای تحقیقاتی که پس نشان دادن برتری تحقیقات اثبات شده و سابقه فعالیت پیوسته در علم داده و هوش مصنوعی به برگزیدگان اعطا شد. اکنون کار این دانشگاه ها از طریق مشارکت فعال با شبکه رو به رشد مؤسسه، به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

پرامیندا کالب سولی (Praminda Caleb-Solly) پروفسور حوزه هوش تجسم یافته (Embodied Intelligence) این پروژه را در دانشگاه ناتینگهام سرپرستی خواهد کرد و با یک گروه هماهنگی و مشاوره از متخصصان هوش مصنوعی در حوزه های کاربردی گوناگون از سراسر این دانشگاه (موسوم به CaG) همکاری می کند. این شبکه پژوهشی برای ارتباط بیشتر، توسعه تحقیقات و توسعه و ارائه طیف وسیعی از فعالیت های تجاری و جامعه محور، از دانش تخصصی خود استفاده خواهد کرد.

پرامیندا گفت: دانش و تخصص عظیمی در زمینه هوش مصنوعی و علم داده در دانشگاه ناتینگهام وجود دارد، بنابراین دریافت این جایزه که چارچوبی منحصربه فرد برای به اشتراک گذاشتن دانش و همکاری با دانشگاه های دیگر در سراسر کشور فراهم می کند، واقعا هیجان انگیز است.

او افزود: تمرکز شبکه ما دسترس پذیر کردن پروژه هوش مصنوعی ناتینگهام (Accessible AI@Nottingham) است و در جهت ایجاد اعتماد عمومی از طریق ارتقای شفافیت تصمیم گیری هوش مصنوعی حرکت می کنیم. ما مجموعه ای از فعالیت ها را برای تعامل فعال در این حوزه طراحی کرده ایم که هدف آن ها توانمندسازی افراد برای اطمینان در دسترسی، درک و بهره برداری از داده هاست.

به عنوان مؤسسه ملی علوم داده و هوش مصنوعی، مؤسسه تورینگ هم اکنون یک شبکه تثبیت شده از همکاران دانشگاهی دارد. با این وجود، اعطای این جوایز به به گروهی از دانشگاه های پیروز که تا سقف 25000 پوند برای ارائه پروژه های آن ها تعلق می گیرد، به این مؤسسه امکان می دهد تا دامنه فعالیت های خود را باز هم توسعه دهد.

پروفسور گلدن، که هم اکنون رییس شورای تحقیقات مهندسی و علوم فیزیکی (EPSRC) است در این زمینه گفت: این جوایز نشان دهنده تقاضا در طیف گسترده ای از بخش ها برای همکاری با مؤسسه است. علم داده و هوش مصنوعی ثابت نمی مانند، بنابراین ما مشتاقانه منتشر همکاری با این شبکه از دانشگاه ها و کاوش راه های تازه برای رشد چشم انداز پژوهشی و نوآوری در انگلستان هستیم.

منبع: SciTechDaily

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 فروردین 1401 بروزرسانی: 28 فروردین 1401 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1204

به "افزایش اعتماد به هوش مصنوعی به شکلی جدی در دانشگاه های بریتانیا دنبال می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش اعتماد به هوش مصنوعی به شکلی جدی در دانشگاه های بریتانیا دنبال می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید