باریکترین خیابان پراگ که چراغ هدایت برای عابرین پیاده دارد! (تور چک)

به گزارش مالزی ارزان، باریکترین خیابان پراگ، همانطور که از نامش پیداست، بسیار باریک است و چراغ هدایت برای عابرین پیاده دارد. در قلب قدیمی ترین محله پراگ، مرکز جمهوری چک، مالا سانترای قدیمی یا محله کوچک، خیابان بسیار باریکی وجود دارد که امکان ندارد دو نفر هر چقدر هم کوشش نمایند از کنار یکدیگر رد شوند. خیابان به نام وینارا سرتوکا (Vinarna Certovka) در واقع گذرگاهی باریک با عرض 50 سانتیمتر (با توجه به بعضی از منابع 70 سانتیمتر) و طول حدود 10 متر است که از میان چندین خانه نزدیک به پل چارلز عبور نموده است. خیابان شامل چندین پله سنگی است که از خیابان یو لوزیکه سمینار (U Luzickeho Seminare) به رستوران سرتوکا کنار آبراهه سرتوکا منتهی می گردد. پس در ادامه با ما در مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید برای معرفی باریکترین خیابان در پراگ یکی از مجذوب کننده ترین جاذبه های دیدنی پراگ...

باریکترین خیابان پراگ که چراغ هدایت برای عابرین پیاده دارد! (تور چک)

با ما سفر کنید و با تور چک از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای پراگ را ببینید.

معرفی باریکترین خیابان پراگ

اخیراً برای راحتی بیشتر عابرین پیاده دو چراغ هدایت در هر دو طرف خیابان نصب شده تا زمانی که خیابان آزاد یا اشغال است را نشان دهند و عابرین را هدایت کند تا از گیر افتادن در این راه باریک جلو گیری نمایند. بیشتر کسانی که از خیابان استفاده می نمایند، جهانگردان هستند. آنها دکمه رفتن که در دو سوی خیابان تعبیه شده است را فشار می دهند، چند عکس می گیرند و وقتی که می روند چراغ روشن را جدی نگرفته و معمولاً با فردی که از رو به رو میآید، برخورد می نمایند.

صاحب رستوران سرتوکا به یاد میآورد یک بار، جهانگرد آلمانی چاقی گیر افتاده بود. او نمی توانست عقب یا جلو برود و به طرز وحشتناکی در این راه باریک گیر افتاده بود. کارکنان رستوران سعی کردند با هل دادن او را به خیابان بازگردانند و هدایت اش نمایند، اما فایده نداشت. در نهایت ما مجبور شدیم به او صابون بزنیم تا به آسانی لیز بخورد و بتواند به راهش ادامه دهد و راه هم باز گردد. او مجبور شد برای ناهار جای دیگری برود . این خیابان خاطرات عجیب و غریبی از این دست ماجراها با خود به همراه دارد و هنوز هم پتانسیل این گونه اتفاقات را دارا می باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 15 دی 1401 بروزرسانی: 15 دی 1401 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1377

به "باریکترین خیابان پراگ که چراغ هدایت برای عابرین پیاده دارد! (تور چک)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باریکترین خیابان پراگ که چراغ هدایت برای عابرین پیاده دارد! (تور چک)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید