ملاقات با نورهای جادویی در مورمانسک

به گزارش مالزی ارزان، مورمانسک یکی از شهرهای روسیه است اما نه چیزی شبیه به مسکو یا سنپترزبورگ! یک شهر در نزدیکی قطب که آسمانش میزبان شفق های قطبی یا همان نورهای جادویی است، برخی مردمش با سورتمه هایی که سگ های هاسکی آن را می کشند جابه جا می شوند و خبرنگاران نیز به زودی قرار است توری را برای چندمین بار به مقصد آن برگزار کند. اگر عاشق مقاصد نو و تجربه های نو هستید، این مطلب را از دست ندهید.

ملاقات با نورهای جادویی در مورمانسک
  • تور روسیه به مقصد مورمانسک
    • مورمانسک (Murmansk) کجاست؟
    • مجموعه بناهای یادبود مورمانسک
    • دیدنی شفق قطبی
    • عبور از جاده مورمانسک تا تریبرکا
    • ساحل تخم اژدها در تریبرکا
    • روستای یخی مورمانسک
    • مردم روستای سامی روسیه
    • مراکز نگهداری گوزن های منطقه ها قطبی
    • کلبه های شیشه ای ایگلو مورمانسک تور روسیه
    • محل پرورش سگ های هاسکی روسیه
    • کشتی یخ شکن لنین
    • سخن آخر

تور روسیه به مقصد مورمانسک

ایستگاه های مترو عمیق و زیبا، کلیساهای رنگارنگ، هزاران ساختمان تاریخی، مجسمه های سنگی باشکوه و موزه های بسیار بزرگ... احتمالا شما را به یاد آخرین کسی بیاندازد که خاطرات تور روسیه خود را برای شما تعریف نموده است؛ اما واقعیت این کشور شگفت انگیز، چیزی فراتر از تاریخ دو شهر زیبای مسکو و سنت پترزبورگ است! شاید باور کردنی نباشد، اما در میان تورهای خارجی کشورهای تاریخی و سرد، تور روسیه یکی از محبوب ترین ها نزد طبیعت گردان است! این سرزمین سرد، محل پدید آمدن یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی جهان یعنی شفق های قطبی است.

پدیده ای طبیعی که شاید کمتر از آن بدانید اما سالانه هزاران نفر در آرزوی دیدن آن به شهر مورمانسک روسیه سفر می نمایند. اما شفق های قطبی تنها جاذبه گردشگری مورمانسک نیستند! تا انتهای این نوشتار با ما همراه باشید تا با برترین جاذبه های این مقصد متفاوت گردشگری روسیه بیشتر آشنا بشوید. شهری که شاید داستان ملکه برفی و قلعه یخ زده اش هم از آن الهام گرفته شده است.

مورمانسک (Murmansk) کجاست؟

تمام منطقه ها بالای مدار جغرافیایی عرض 66 درجه را به اصطلاح شمالگان می نامند. این منطقه ها شامل کشورهای مختلفی از جمله روسیه شده که مورمانسک توریستی ترین شهر آن است. بیشتر مسافران و گردشگران برای شرکت در تور شفق قطبی، به این شهر می آیند. معمولا سفر به استان مورمانسک به وسیله پروازی به طول 3 ساعت از فرودگاه مسکو انجام می گردد. این شهر روسیه حداقل از یک قرن پیش مسکونی شده است. در اینجا از جاهای دیدنی مورمانسک روسیه گفته ایم که تنها در تور روسیه خبرنگاران می توانید آنها را ببینید.

مجموعه بناهای یادبود مورمانسک

در طول دوران جنگ شهر مورمانسک همچون یک سد در برابر آلمان ها مقاومت کرد و به شهر قهرمان شهره گشت. به همین علت یاد بودهای تاریخی فراوانی را در این می توان مشاهده کرد. یکی از معروف ترین این بناها مجسمه زیبای سربازی است که به آلیوشا مشهور است. این مجسمه 35 متری که بخش جدایی ناپذیر بازدیدهای شهری مورمانسک است در سال 1974 ساخته و تبدیل به نماد این شهر شده است. یاد بود کشته شدگان زیر دریایی روسی، یاد بود ملوان، یادبود ماهیگیران و... از دیگر المان های این شهر در تور روسیه هستند.

دیدنی شفق قطبی

بی تردید نخستین هدف هر مسافری در یک تور خارجی به مقصد سرزمین شمالگان، دیدن شفق قطبی است. همان طور که می گردد از نام شان حدس زد، شفق های قطبی نورهای رنگارنگ طبیعی، حاصل برخورد ذرات باردار الکترونیکی خورشید با جو زمین هستند که در این منطقه جغرافیایی، شب های زمستان قابل مشاهده می باشند؛ هرچند گاهی کمی شانس هم برای دیدنشان ضروری است. برای مشاهده آن ها، بهتر است به منطقه های که بیشتر برگزارنمایندگان تورهای شفق قطبی می روند، بروید یا با تور روسیه خبرنگاران همراه شوید.

عبور از جاده مورمانسک تا تریبرکا

تریبرکا نام روستایی کوچک و قدیمی در بخش شمالی شبه جزیره کولا است که به وسیله جاده ای زیبا از مورمانسک قابل دسترس است. این جاده شگفت انگیز هرچند بسیار زیبا است اما به علت شرایط جغرافیایی و سرمای به شدت زیاد و یخبندان بسیاری از اوقات عبور از آن غیر ممکن بوده و مسیر بسته می گردد. اما در تور روسیه خبرنگاران ما به ساحلی زیبا برای دیدن نهنگ ها خواهیم رفت.

ساحل تخم اژدها در تریبرکا

شاید با شنیدن این نام حسابی تعجب کنید و یا سریال خاندان اژدها و جنگ های آنها بیوفتید. اما این نامی است که بازدیدنمایندگان برای ساحلی زیبا در تریبرکار انتخاب نموده اند. این ساحل که در نزدیکی روستای تریبرکا قرار گرفته دارای سنگ های گرد و صیقلی زیبایی است که به علت ابعاد بزرگشان بسیاری آن ها را شبیه به تخم های اژدها می دانند. برای رسیدن به این ساحل از کنار جاده بایستی با پرداخت 1000 روبل روسیه، از اسنومبیل های مخصوص بهره ببرید تا دوشواری و خطرات قدم زدن در مسیر لغزنده را کمتر به جان خریداری کنید. در تور روسیه خبرنگاران با امنیت کامل شما را به این ساحل می رسانیم.

روستای یخی مورمانسک

برف و یخ تنها ابزاری که با هنر برترین مجسمه سازان روسی تبدیل به یکی از پر طرفدارترین جاذبه های گردشگری منطقه شمالگان روسیه شده است. در بیشتر تورهای روسیه، برنامه بازدید از این مجسمه های یخی که دیگر تبدیل به یک دهکده کوچک در منطقه کیروفسکِ مورمانسک شده، گنجانده می گردد. نکته جالب این مجموعه این است که هرسال با موضوعی تازه در شروع فصل زمستان دهکده از نو ساخته می گردد. این جاذبه به ویژه برای بچه ها می تواند بسیار قابل توجه باشد.

مردم روستای سامی روسیه

در نزدیکی مورمانسک یک اکولوژ طبیعی و روستایی قدیمی وجود دارد که مردمان آن از نژاد سامی هستند. در اسناد مذهبی و تاریخی، سامی ها از نوادگان حضرت نوح شمرده شده و خود را از نوادگان آن پیامبر می دانند. نژاد و فرهنگ های متفاوت آن ها، این روستا را به یک دهکده توریستی تبدیل نموده که مسافران زیادی را برای چشیدن غذاهایشان، شنیدن داستان ها و دیدن مراسم هایشان به آنجا می کشاند. یکی از جالب ترین رسم های مردم این روستا برگزاری یک بازار بزرگ میان قبیله ای است که به منظور آشنایی جوانان با یکدیگر و شکل گیری مراسم ازدواج است.

مراکز نگهداری گوزن های منطقه ها قطبی

از گذشته های دور یکی از پیشه های مردمان قبایل سامی پرورش گوزن شمالی بوده است؛ از همین روی اگر به این منطقه آمدید، بازدید از مراکز نگهداری و پرورش گوزن ها را از دست ندهید. دیدن این حیوان دوست داشتنی از نزدیک و غذا دادن به آن ها تجربه فوق العاده لذت بخشی در تور خارجی خواهد بود.

کلبه های شیشه ای ایگلو مورمانسک تور روسیه

مکانی را تصور کنید که هوا بیش از منفی 30 درجه باشد و شما در میان کلبه ای شیشه ای گرم و راحت بدون حس کردن کمی سرما با تمام امکانات رفاهی همچون حمام و دستشویی با آب گرم، راحت استراحت کنید و چشم انداز برفی بیرون را دیدن کنید.

ایگلوها یا همان کلبه ای تمام شیشه ای در میان جنگل های پوشیده از یخ قرار گرفتند که تجربه یک شب اقامت در آن ها هیچگاه از یادتان نخواهد رفت.

محل پرورش سگ های هاسکی روسیه

در روستایی نزدیک به ایگلوهای شیشه ای شما می توانید از نزدیک سگ های منطقه سرد یا همان نژاد هاسکی را دیدار کنید. در این منطقه با یاری مربی های تور خارجی می توانید به هاسکی ها غذا بدهید و حتی از تجربه سورتمه سواری با این سگ ها لذت ببرید. این سگ ها با چشمان رنگی بسیار زیبا، بی تردید شما را مجذوب خود خواهند کرد.

کشتی یخ شکن لنین

سال ها پیش کشتی لنین، شناور در اقیانوس منجمد شمالی بود اما با امروز 30 سال است که در بندر مورمانسک پهلو گرفته و تبدیل به یک موزه عجیب برای بازدیدنمایندگان شده است. از این کشتی به عنوان نخستین کشتی یخ شکن هسته ای جهان یاد می گردد. درون این کشتی 13 طبقه تمام امکانات زندگی از رستوران گرفته تا درمانگاه و اتاق عمل جراحی وجود دارد که بی شک دیدن آن در تور خارجی روسیه می تواند جالب باشد.

سخن آخر

تور خارجی آن هم به مقصدی مجذوب کننده مانند مورمانسک تجربه ای است که باید با یک تیم حرفه ای آن را تجربه کنید. چراکه قرار است به منطقه ای متفاوت قدم بگذارید و به جاهای دیدنی روسیه که کمتر کسی درباره آنها می داند، سر بزنید. اگر عاشق طبیعت، آسمان شب و کشف مقاصد نو هستید پیشنهاد می کنیم در تور روسیه خبرنگاران شرکت کنید و یکی از خاص ترین پدیده های جهان یعنی شفق قطبی را نیز ببینید.

لینک کوتاه:

http://dlho.ir/n5050 کپی کردنمنبع: دالاهو
انتشار: 5 شهریور 1403 بروزرسانی: 5 شهریور 1403 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1508

به "ملاقات با نورهای جادویی در مورمانسک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات با نورهای جادویی در مورمانسک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید