برنامه های میراث فرهنگی به مناسبت جهانی شدن هنر خوشنویسی

به گزارش مالزی ارزان، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، برنامه های میراث فرهنگی به مناسبت جهانی شدن هنر خوشنویسی اعلام شدند.

برنامه های میراث فرهنگی به مناسبت جهانی شدن هنر خوشنویسی

پرهام جانفشان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران از برگزاری 9 نمایشگاه و نشست تخصصی خوشنویسی و تور خوشنویسی و گردشگری شهری با همکاری و مشارکت موزه و کتابخانه ملک و موزه رضا عباسی به مناسبت ثبت برنامه ملی پاسداری از هنر سنتی خوشنویسی ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو خبر داد و گفت: به مناسبت این رویداد ملی 2 نمایشگاه مجازی از خوشنویسان مدفون در شهرری با عنوان منتخب آثار خوشنویسی میرزا غلامرضا اصفهانی و محمد حسین عمادالکتاب و یک نمایشگاه حضوری از منتخب آثار خوشنویسی ایرانی اسلامی در موزه رضا عباسی برگزار می شود.

وی ادامه داد: نشست تخصصی ضرورت ثبت هنر خوشنویسی در فهرست میراث جهانی ناملموس و 5 نشست مجازی با عنوان نگاهی به سیر تحول خوشنویسی ایران با موضوع خط کوفی، خطوط 6 گانه، خط نستعلیق و خط شکسته نستعلیق در موزه رضا عباسی برگزار می شود.

جانفشان افزود: تور خوشنویسی و گردشگری شهر ری برای علاقمندان به منظور بازدید از مقبره مشاهیر خوشنویسی مدفون در ری و معرفی آثار خوشنویسی در تزئینات بناهای تاریخی در ری برگزار می شود.

منبع: همگردی
انتشار: 1 بهمن 1400 بروزرسانی: 1 بهمن 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1123

به "برنامه های میراث فرهنگی به مناسبت جهانی شدن هنر خوشنویسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های میراث فرهنگی به مناسبت جهانی شدن هنر خوشنویسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید