بسیار رنج آور است که جوان تحصیلکرده بیکار باشد

به گزارش مالزی ارزان، به گزارش خبرنگاران، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور شامگاه پنجشنبه در سرانجام سفر به استان فارس در نشست خبری درباره نتایج و دستاوردهای سفر گفت: استان فارس مهد تمدن و فرهنگ و ادب فارسی است و آثار این تمدن و مدنیت در جای جای استان به چشم می خورد.

بسیار رنج آور است که جوان تحصیلکرده بیکار باشد

رئیس جمهور گفت: در جریان احصای نیازها و اولویت های استان فارس، طرح های نیمه تمام متعددی در حوزه آبرسانی، کشاورزی، معدن، صنعت و گردشگری در استان شناسایی شد که با وجود صرف منابع مالی، بلااستفاده مانده اند و اولویت دولت تکمیل و بهره برداری از این طرح هاست.

رئیسی با اشاره به تصویب بیش از 100 طرح برای استان فارس در جلسات متعدد بین مسئولان دولت و مدیران استان فارس گفت: حدود 6 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این 100 طرح در نظر گرفته شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه استاندار و معاون اجرایی رئیس جمهور مسئول پیگیری اجرای این مصوبات هستند گفت: بخش قابل توجهی از مسائل استان ناشی از خشکسالی است. دولت برای رفع مشکل خشکسالی در کشور کمیته ای ایجاد نموده است که مشکل کم آبی استان فارس را هم دنبال خواهد نمود. بعلاوه شورای عالی آب هم برای توزیع عادلانه منابع موجود آبی کشور تشکیل جلسه خواهد داد. موضوع انتقال آب از دریا هم در این جلسات پیگیری خواهد شد.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رئیسی با اشاره به گزارش وزرا از طرح ها و برنامه های وزارتخانه خود برای استان در جلسه شورای اداری گفت: تاکید داریم این مباحث در جلسه شورای اداری استان مطرح گردد تا اولا به ایجاد حس مشترک بین همه دستگاه ها و مسئولان اجرایی و حاکمیتی برای پیشرفت استان یاری کند و هم مردم از برنامه ها و طرح های دولت برای استان خود آگاه شوند.

رئیس جمهور با بیان اینکه استان فارس یک قطب فرهنگی است و تقویت این قطب، وظیفه ای ملی و فرهنگی است، گفت: این فرهنگ غنی باید تقویت و به نسل های آینده منتقل گردد.

رئیسی با تاکید بر اینکه ظرفیت های گردشگری فارس باید بیش از پیش فعال گردد، گفت: استان فارس بعلاوه قطب مهم فراوری محصولات کشاورزی است و صندلی استان در حوزه کشاورزی باید تقویت گردد. بعلاوه استان فارس در عرصه صنعتی هم ظرفیت های چشمگیری دارد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اعطای تسهیلات باید به سوی فراوری راهنمایی گردد تا افزایش نقدینگی باعث تورم و رکود نگردد، گفت: امروز اولویت اصلی دولت، رونق فراوری در بخش های صنعتی، کشاورزی و معدنی است.

رئیسی توسعه زیرساخت های ارتباطی به ویژه توسعه راه آهن و جاده ها را از دیگر اولویت های دولت برای استان فارس مطرح نمود و گفت: 100 طرحی که برای اجرا در استان در نظر گرفته شده، همه مسائل استان را رفع نخواهد نمود بلکه صرفا در پی رفع مسائلی است که اولویت و اهمیت بیشتری دارند و تاخیر در رفع آنها ممکن است باعث خسارت گردد.

رئیس جمهور از همه مسئولان خواست برای ایجاد اشتغال و رونق مالی کوشش نمایند و گفت: بسیار رنج آور است که جوان تحصیلنموده بیکار باشد. همه بخش ها باید در این زمینه احساس مسئولیت نمایند و اشتغال زایی صرفا وظیفه وزارت کار نیست.

رئیسی با بیان اینکه ایجاد اشتغال به معنای افزایش تعداد کارمندان دولت نیست، گفت: امروز دولت با تراکم کارمند و نیروی کار روبرو است، به شکلی که گاهی همین حجم بالای نیروی کار به جای گگرددن گره، تبدیل به یک گره تازه می گردد.

رئیس جمهور گفت: اشتغال زایی زمانی واقعی و صحیح صورت گرفته است که به رونق و افزایش فراوری بینجامد.

رئیسی درباره بازدید خود از آثار تاریخی و فرهنگی استان فارس هم گفت: رفع مسائل معیشتی به هیچ وجه نباید ما را از توجه به مسائل فرهنگی بازدارد. در دولت سیزدهم حوزه فرهنگ هیچ گاه اولویت خود را از دست نخواهد داد.

آخرین اخبار حوزه اقتصاد کلان را در صفحه اقتصادکلان خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1040

به "بسیار رنج آور است که جوان تحصیلکرده بیکار باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسیار رنج آور است که جوان تحصیلکرده بیکار باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید