تور آمریکا: بیانیه هشدار آمیز آمریکا برای مسافران راهی به اروپا

به گزارش مالزی ارزان، در بیانیه هشدارآمیز وزارت خارجه امریکا برای سفر به قاره اروپا در امسال از دو رویداد مهم نام برده شده است. نخستین رویداد مسابقات فوتبال قهرمانان اروپا یورو 2016 است که امسال در کشور فرانسه برگزار می گردد و از تاریخ دهم ژوئن تا دهم ژوئیه ادامه می یابد. رویداد دوم، روز جهانی جوانان کاتولیک است که از بیشت و ششم ژوئیه شروع می گردد و تا سی و یکم همین ماه ادامه خواهد یافت. بر اساس این بیانیه، محل تجمع طرفداران تیم های ورزشی، محل برگزاری مسابقات فوتبال و هر نوع اجتماعات عمومی در سراسر اروپا در زمره اهداف بالقوه تروریستی قرار دارند. در این میان، دولت فرانسه شرایط اضطراری را در این کشور تا تاریخ بیست و ششم ژوئیه تمدید نموده است تا امنیت مسابقات دوچرخه سواری تور دو فرانس را که از تاریخ دوم تا بیست و چهارم ژوئیه برگزار می گردد تامین کند.

تور آمریکا: بیانیه هشدار آمیز آمریکا برای مسافران راهی به اروپا

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت تور نوروز آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آمریکا از نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

بر اساس گزارش خبرنگاران، وزارت خارجه امریکا اعلام کرده است برگزاری جشن های روز دنیای جوانان که پیش بینی می گردد بیش از دو و نیم میلیون نفر بازدیدنماینده را از اقصی نقاط دنیا به شهر کراکوف لهستان بکشاند، ممکن است به زیرساخت های محلی این شهر آسیب بزند. در راستای این رویداد عظیم دولت لهستان برنامه ای را برای کنترل ویژه تمامی مرزهای این کشور از تاریخ چهارم ژوئیه تا دوم اوت برقرار می نماید. در این مدت، گذرنامه های مسافران مرتب آنالیز می گردد و بازرسی های امنیتی شدیدتری در سراسر لهستان اجرا خواهد شد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه هشدارآمیز خود به شهفرایندان آمریکایی که قصد سفر به اروپا را دارند چند توصیه کرده است. این نکته ها به مسافران گوشزد شده که در اماکن عمومی و هنگام جابجایی با وسایل حمل ونقل عمومی هوشیارتر باشند؛ از دستورهای مقامات محلی در هر منطقه پیروی نمایند؛ به اخبار رسانه های هر منطقه توجه نمایند؛ در طول سفر آمادگی لازم برای روبروه با بازرسی های امنیتی بیشتر را داشته باشند و پیش از سفر تدابیری برای رویارویی با شرایط اضطراری بیندیشند.

تاثیر منفی صدور بیانیه هشدار آمیز بر صنعت گردشگری

نشریه اکونومیست در یکی از سرمقاله های خود به انتقاد از بیانیه هشدارآمیز وزارت امور خارجه امریکا می پردازد و به این نکته اشاره می نماید که در این بیانیه به هیچ کشور خاصی در اروپا اشاره نشده است، بنابراین همه کشورهای اروپایی شامل بیانیه می شوند. این نشریه در مقاله انتقادی اش چنین استدلال می نماید که اروپا قاره ای پهناور و بسیار متنوع است، بنابراین هشداری که همه کشورهای این قاره را دربرمی گیرد بیش ازاندازه مبهم و بی ارزش است.

اکونومیست در ادامه تحلیلش انتقادهای گذشته صنعت گردشگری را از بیانیه های هشدارآمیز نابجای امریکا انعکاس می دهد. برای مثال انجمن آژانس های مسافرتی امریکا در پاسخ به بیانیه هشدار برای سفرهای بین المللی که در تاریخ بیست و سوم نوامبر سال گذشته از سوی وزارت خارجه امریکا صادر شده بود، بیانیه ای با این مضمون منتشر کرد:

صدور هشدارهای کلی و ابهام آمیز درباره سفرهای بین المللی که در آن از هیچ کشوری نام برده نمی گردد مسافران را دچار سردرگمی می نماید و ممکن است مایه دلسردی گردشگران برای سفر به اقصی نقاط دنیا گردد.

در زمان انتشار این بیانیه، زین کربی ( Zane Kerby ) رییس انجمن آژانس های مسافرتی امریکا در یک اظهارنظر گفته بود:

اگرچه صدور این بیانیه بدون هیچ تردیدی با حسن نیت صورت گرفته است، اما اشاره نکردن به جزییات موضوع و محدود نکردن شرایط غیرعادی به بعضی کشورها یا مناطق دنیا پذیرفتنی نیست. هشدارهای مسافرتی توام با کلی گویی برای گردشگران هدایت مفیدی محسوب نمی گردد. در حقیقت دست اندرکاران دولتی با صدور این بیانیه ناخواسته پیامدهای منفی رویگردانی مسافران از سفرهای خارجی را متوجه صنعت گردشگری و کل اقتصاد امریکا کرده اند.

با این حال مطالعات اخیر درباره تاثیر منفی تروریسم بر فرایند مسافرت ها به اروپا نشان می دهد که گردشگران بین المللی هنوز هم تمایل دارند به این قاره مسافرت نمایند، هرچند که آمار سفرها به بعضی نقاط که به تازگی شاهد وقوع حملات تروریستی بوده کاهش یافته است. به همین دلیل آنالیز جدید وب سایت سفر محور ( Allianz Global Assistance ) درباره فرایند مسافرت ها به قاره اروپا در سال 2016 نشان می دهد شهرهایی که اخیرا حملات تروریستی در آن ها گزارش شده، با کاهش آمار بازدید گردشگران روبرو شده اند.

در این میان دو شهر استانبول و بروکسل به طور خاص با ثبت آمار 43/7 و 30/4درصد از میزبانی سفرهای خارجی، کمترین آمار ورود مسافران بین المللی را در دوره اخیر به خود اختصاص داده اند. اما جدا از این دو شهر، دیگر نقاط گردشگری اروپا مانند شهر دوبلین و رودخانه شانون در کشور ایرلند به ترتیب با ثبت آمار 42/8 و 46/5 درصد، شهر آتن یونان با آمار 42/7 درصد، شهر لیسبون پرتقال با آمار 42/3 درصد و شهر آمستردام هلند با آمار 34/5درصد افزایش چشمگیر بازدید گردشگران خارجی را به ثبت رسانده اند . آنالیز وب سایت یاد شده همچنین نشان می دهد که آمار کلی سفر به قاره اروپا در تابستان سال 2016 در مقایسه با دوره مشابه سال 2015 رشد 9/3 درصدی داشته است.

با این اوصاف باید منتظر ماند و دید که آیا باز هم انتشار یک هشدار مسافرتی جدید از سوی ایالات متحده بر فرایند مسافرت ها به قاره سبز تأثیر منفی می گذارد یا خیر.

منبع: کجارو / travelagentcentral.com
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 602

به "تور آمریکا: بیانیه هشدار آمیز آمریکا برای مسافران راهی به اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آمریکا: بیانیه هشدار آمیز آمریکا برای مسافران راهی به اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید