جواد رضویان؛ مردی که می خنداند

به گزارش مالزی ارزان، روزگاری صدا و سیما سکوی پرشی بود تا بازیگران به سوپری استاری برسند. بازیگرانی که تماشاگران اولین بار چهره آنها را از تلویزیون دیدند و پس از آن بود که با طی مسیری بر پرده سینماهای کشور رفتند.

جواد رضویان؛ مردی که می خنداند

جواد رضویان از این دسته بازیگران است که اولین بازی هایش را در صدا و سیما داشت و توانست در سریال های طنز دهه هفتاد چهره ثابت بسیاری از سریال ها و فیلم های سینمایی طنز باشد.

اولین بازی های او در دهه هفتاد و مجموعه های سیب خنده و مجید دلبندم برای بچه ها آن دهه به شدت آشنا و خاطره ساز شد. رضویان توانسته خنده را بر لب تماشاگر خود بیاورد و در روزهایی که به دلایل شرایط مالی و اجتماعی خندیدن سخت است، چند کار او را با هم مرور می کنیم.

سیب خنده

مجموعه تلویزیونی سیب خنده محصول سال 1376 به کارگردانی رضا عطاران و شیرین جاهد، و نویسندگی رضا عطاران، شیرین جاهد، شیما بحرینی، مجید صالحی است که از گروه نوجوان شبکه یک در 35 قسمت، پخش شد.

یوسف تیموری، مجید حامد، بهراد خرازی، سید جواد رضویان، مجید صالحی، سپهر آزادی، اشکان اشتیاق، دنا رسام، امیر غفارمنش، مریم شیرازی و ارژنگ امیرفضلی تعدادی از بازیگران این مجموعه بودند.

در این باره بخوانید:

کتایون ریاحی؛ بازیگری که هیچ نقش تکراری نداشت

پرفروش ترین کارگردانان تاریخ سینما را بشناسید

مردن در آب مطهر؛ خاتمه کار برادران محمودی؟

پاورچین

فرهاد یک برره ای است که سال ها پیش برای تحصیل از برره به تهران آمده و با مهتاب مهتابی ازدواج نموده و داماد سرخانه است. او که فردی چاپلوس است با همین روش در یک شرکت مهندسی ساختمان مشغول کار معماری شده، به تدریج، جای مدیر بخش پیشین را اشغال می نماید. طُغرُل سرایدار خانه پدر و مادر مهتاب است که به شدت از برره ای ها بیزار است.

پاورچین نام مجموعه تلویزیونی است که در سال های 1381 و 1382 در گروه فیلم و سریال شبکه پنج فراوری و پخش شد. کارگردانی این سریال را مهران مدیری بر عهده داشت و پیمان قاسم خانی نیز سرپرست نویسندگان آن بود.

شاخه گلی برای عروس

سلطان علی دل در گرو دختری به نام آزیتا دارد و هدفش ازدواج با اوست. سلطان علی در توافقی با ناصر دایی او، قول داده بود که اگر این ازدواج سر بگیرد، در عوض زمین هایش را در روستا به ناصر می فروشد. از طرفی آزیتا که دختر ثروتمندی است، مردی به نام سعید را دوست دارد و می خواهد با او ازدواج کند ولی پس از اینکه متوجه می گردد که او زن دیگری هم دارد، با سلطان علی ازدواج می نماید.

شاخه گلی برای عروس فیلمی به کارگردانی قدرت الله صلح میرزایی و محصول سال 1383 است و جواد رضویان نقش سلطان علی را در آن بازی می نماید.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 18 دی 1400 بروزرسانی: 18 دی 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1109

به "جواد رضویان؛ مردی که می خنداند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جواد رضویان؛ مردی که می خنداند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید