خبرنگاران ماهان سه پرواز بجنورد را لغو کرد

به گزارش مالزی ارزان، بجنورد- خبرنگاران- مدیر فرودگاه بجنورد گفت: پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان به مقصد بجنورد در روزهای 9، 11 و 16 مردادماه جاری لغو شد.

خبرنگاران ماهان سه پرواز بجنورد را لغو کرد

محمدابراهیم قدمگاهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: معمولا پرواز شرکت های هواپیمایی به مقصد بجنورد به علت کمبود ناوگان، نیاز به بررسی فنی دوره ای هواپیما، شیوع ویروس کرونا و کاهش سفر لغو می شود.

وی اضافه کرد: شرکت آسمان نیز تمامی پروازهای خود را در تیرماه جاری لغو کرده بود که اکنون این شرکت لغو پروازهای خود به این فرودگاه را تا خاتمه مهرماه امسال تمدید کرده است.

قدمگاهی گفت: علاوه بر شرکت هواپیمایی آسمان، ایرلاین ماهان نیز به علت مسائل مختلف در طول هفته یک تا دو برنامه پروازی خود را لغو می کند.

وی گفت: سه شرکت هواپیمایی در هفته 9 برنامه پروازی بین مرکز خراسان شمالی و تهران دارند اما به علت اینکه برخی از شرکت ها برنامه پروازی را لغو می کنند این میزان به کمتر از 6 پرواز در هفته می رسد.

537 مسافر در فروردین و اردیبهشت امسال و در شرایط کرونایی با پروازهای فرودگاه بجنورد جابه جا شدند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه پارسال 97 درصد کاهش داشت.

پارسال 242 پرواز توسط سه شرکت هواپیمایی بین تهران و بجنورد انجام شد که این تعداد در مقایسه با سال پیش از آن 120 درصد افزایش داشت اما از اسفند پارسال و پس از شیوع کرونا، سفر با ناوگان هوایی در خراسان شمالی بسیار کاهش یافت.

28 هزار و 162 مسافر، سال گذشته از طریق پروازهای فرودگاه بجنورد جابه جا شده اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل آن 98.5 درصد افزایش نشان می دهد.

استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار گرفته است و فاصله بجنورد، مرکز این استان تا تهران افزون بر 700 کیلومتر و تا مشهد 250 کیلومتر است.

فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی فعال است که دارای یک باند به ابعاد 4200 در 45 متر، اپرون به ابعاد 245 در 118 متر، تاکسی وی عمود به ابعاد 23 در 120 متر و ساختمان ترمینال مسافری به مساحت 1700 متر مربع و ترمینال جدید به مساحت 4600 مترمربع است.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 329

به "خبرنگاران ماهان سه پرواز بجنورد را لغو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ماهان سه پرواز بجنورد را لغو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید