ربات جراحی از راه دور وارد مرحله حیوانی شد

به گزارش مالزی ارزان، خبرگزاری خبرنگاران- مدیر عامل شرکت دانش بنیان فراوری کننده ربات جراحی گفت: به تازگی جراحی از راه دور روی حیوانات را با ربات شروع کردیم و پس از طی این مرحله با اخذ مجوز در حوزه انسانی ورود می کنیم.

ربات جراحی از راه دور وارد مرحله حیوانی شد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، دکتر علیرضا میرباقری عضو دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: سامانه جراحی رباتیک از راه دور یک اقتدار تکنولوژیک در کشور محسوب می گردد و طی نزدیک به دو دهه اخیر پیشرفت های قابل توجهی داشته است.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان فراوری کننده سامانه جراحی رباتیک از راه دور با بیان اینکه بعد از ساخت این ربات توانستیم زمینه های مختلف تکنولوژیکی آن را ارتقا دهیم، گفت: در حال حاضر تنها یک نمونه ربات جراحی از راه دور خارجی در جهان وجود دارد که در امریکا ساخته شده است؛ این رباتی که ما طراحی کردیم قابل رقابت با این نمونه امریکایی است.

آقای دکتر میرباقری گفت: ربات جراح ساخته شده در این شرکت دانش بنیان به لحاظ توانمندی فنی قابلیت های بیشتری نسبت به نمونه امریکایی دارد؛ در این سامانه جراحی ایرانی ابزاری ظریف تر از 5میلیمتری تعبیه شده در حالیکه ظریف ترین ابزار سامانه خارجی 8-12 میلیمتر است.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان فراوری کننده سامانه جراحی رباتیک از راه دور با بیان اینکه قیمت نمونه ایرانی یک سوم نمونه امریکایی و برابر با یک میلیون دلار است، گفت: بعلاوه قیمت هزینه های مصرفی نمونه ایرانی یک دهم نمونه خارجی است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطر نشان کرد: ویژگی های سامانه جراحی از راه دور ایرانی برای کشور های در حال توسعه مجذوب کننده است و امیدواریم با تکیه بر همین ویژگی ها در بازار های بین المللی رقابت کنیم.

عمل جراحی با سامانه رباتیک روی حیوانات زنده

وی با تأکید بر اینکه اکنون علاوه بر آموزش با این سامانه به جراحان، در حال جراحی و آزمایش ها روی حیوانات زنده هستیم، بیان نمود: بعد از این مرحله و اخذ مجوز ها از وزارت بهداشت می توانیم جراحی روی انسان را با این سامانه رباتیکی داشته باشیم و خدمات درمانی ارائه کنیم.

آقای میرباقری گفت: این آزمایش های حیوانی تا یک سال دیگر ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان فراوری کننده سامانه جراحی از راه دور با تاکید بر اینکه اکنون در رقابت با امریکایی ها در کشور اندونزی پیروز شدیم و توانستیم قرارداد فروش این دستگاه و سپس فراوری در آن کشور را منعقد کنیم، گفت: با وجود اینکه هنوز این سامانه مجوز های لازم را اخذ نکرده و در حال تست حیوانی است، وزرای بهداشت دوره های مختلف کشور اندونزی طالب خریداری و ساخت آن در کشورشان بوده اند.

وی اضافه نمود: اندونزی به صورت خاص، 17 هزار جزیره دارد و جراحی از راه دور برای این کشور شدیدا مجذوب کننده است به همین علت پیشنهاد انعقاد قرار داد با شرکت ما را داشتند و این در حالی بود که امریکا درصدد ارسال رایگان 5ربات جراح خود به این کشور بود. اما کشور اندونزی خرید از ایران را به نمونه های رایگان امریکا ترجیح داد و این برای کشور و شرکت ما باعث افتخار است.

آقای میرباقری خاطر نشان کرد: طبق قراردادی که با اندونزی داریم علاوه بر فروش دستگاه، انتقال فناوری و فراوری را در این کشور خواهیم داشت ضمن اینکه ما اکنون در حال رایزنی با کشور های دیگری همانند روسیه هستیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 954

به "ربات جراحی از راه دور وارد مرحله حیوانی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات جراحی از راه دور وارد مرحله حیوانی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید