تور قطر ارزان: ریاض فردا میزبان نشست شورای همکاری خلیج فارس، پیغام امیر قطر برای ملک سلمان

به گزارش مالزی ارزان، منابع خبری از برگزاری نشست آینده سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در ریاض خبر دادند.

تور قطر ارزان: ریاض فردا میزبان نشست شورای همکاری خلیج فارس، پیغام امیر قطر برای ملک سلمان

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نشست مقدماتی وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در دبیرخانه آن در ریاض به ریاست فیصل بن فرحان بن عبدالله وزیر خارجه عربستان و با حضور نایف فلاح مبارک الحجرف دبیرکل شورا برگزار گردید.

فیصل بن فرحان آل سعود روز یکشنبه با سامح شکری همتای مصری، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس و وزرای کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نشستی را در ریاض برگزار کرد.

وزیر خارجه عربستان سعودی پس از این نشست در یک کنفرانس خبری خاطرنشان کرد، نشست آینده شورای همکاری خلیج فارس قرار است 14 دسامبر در ریاض برگزار گردد که در این نشست چندین موضوع از جمله امنیت منطقه آنالیز خواهد شد.

فیصل بن فرحان تأکید کرد که هماهنگی بین کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با مصر اصل اساسی برای ثبات منطقه است و نشست آینده شورای همکاری نیز در زمان حساس برگزار می گردد که در آن چندین موضوع مورد آنالیز قرار خواهد گرفت.

الحجرف در این نشست اظهار کرد: وزرای خارجه اعلام نموده اند که نشست آینده شورا ادامه نشست های قبلی سران آن در دهه های گذشته خواهد بود، بعلاوه آنها نسبت به تقویت همکاری ها در تمامی زمینه ها ابراز امیدواری نموده اند.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در ادامه اضافه نمود: در این نشست درباره مسائل مختلفی از جمله اقدامات صورت گرفته در چارچوب تحقق همکاری در فرایند اقدام مشترک و پیشنهادات ارائه شده تبادل نظر شد.

شکری نیز در نشست وزرای خارجه کشورهای عربی بر تقویت روابط و هماهنگی برای مقابله با چالش های موجود در منطقه تأکید کرد و گفت: امنیت کشورهای حاشیه خلیج فارس بخشی از امنیت مصر است.

وزرای خارجه نیز در این نشست بر تداوم رایزنی و هماهنگی بین شورای همکاری خلیج فارس و مصر به منظور تقویت ثبات منطقه تأکید کردند.

سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان نیز پیغام مکتوبی از سوی تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر دریافت کرد.

در این نامه که به وسیله بندر بن محمد العطیه سفیر قطر در عربستان در ساختمان وزارت خارجه در شهر ریاض به ولید بن عبدالکریم الخلیجی معاون وزیر خارجه عربستان تحویل داده شد، بر روابط مستحکم دوجانبه موجود میان دو کشور و ملت و راه های حمایت و تقویت آنها در تمامی زمینه ها و سطوح تأکید شد.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 آذر 1400 بروزرسانی: 28 آذر 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1088

به "تور قطر ارزان: ریاض فردا میزبان نشست شورای همکاری خلیج فارس، پیغام امیر قطر برای ملک سلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور قطر ارزان: ریاض فردا میزبان نشست شورای همکاری خلیج فارس، پیغام امیر قطر برای ملک سلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید