شرایط تحصیل در امارات سال 2021

به گزارش مالزی ارزان، تحصیل در کشورهای خارجی، چند سالی است که بیشتر مورد توجه قرار گرفته و افراد زیادی با اهداف مختلف برای ادامۀ تحصیل کشورهای دیگری را انتخاب می نمایند. کشور امارات هم با توجه به پیشرفتی که طی سال های اخیر داشته و ارتباطات خوبی که با کشورهای ابرقدرت و بزرگ جهان دارد، مورد استقبال بسیاری از محصلان در مقاطع مختلف قرار گرفته است.

شرایط تحصیل در امارات سال 2021

امارات به علت نزدیک بودن به ایران و داشتن امکانات رفاهی مناسب، گزینۀ مناسبی برای تحصیل محسوب می گردد. به علاوه با توجه به شرایط دریافت اقامت و ادامۀ تحصیل در کشورهای اروپایی و آمریکایی، تحصیل در امارات می تواند راه را هموارتر کند.

در این مطلب می خواهیم شرایط تحصیل در کشور امارات در مقاطع مختلف را آنالیز کنیم و شما را با جزئیات آن بیشتر آشنا کنیم. بنابراین اگر قصد تحصیل در خارج از کشور و به خصوص امارات را دارید، این مطلب را از دست ندهید.

شرایط تحصیل در مدارس

کشور امارات با داشتن بیشترین مدارس بین المللی در بین کشورهای منطقه، شرایط مناسبی برای دانش آموزان فراهم نموده است. با توجه به اینکه در مدارس امارات زبان انگلیسی به صورت تخصصی آموزش داده می گردد و حتی در مدارس خصوصی کاملا انگلیسی صحبت می نمایند، موقعیت مناسبی برای دانش آموزان است.

دریافت ویزای تحصیلی در این مقطع باید به وسیله والدین صورت گیرد و دردسرهای مربوط به خود را دارد؛ اما می تواند باعث گردد که راحت تر وارد دانشگاه های این کشور شوند و پس از آن هم فرایند اخذ اقامت یا ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی را با آسودگی بیشتری طی نمایند. تحصیل تا مقطع دیپلم برای تمامی شهروندان اماراتی اجباری است و کسی نمی تواند زودتر از دیپلم، ترک تحصیل کند.

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی

هرچقدر مقطع تحصیلی بالاتر رود، دریافت ویزای تحصیلی سخت تر خواهد شد و موارد بیشتری را باید فراهم کنید. برای تحصیل در مقطع کارشناسی دیگر احتیاجی نیست که در کنکور ایران شرکت کنید. فقط کافیست که از سطح خوبی از زبان برخوردار باشید و در آزمون های این کشور شرکت نموده و برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنید. به علاوه مدرک دیپلم و ریز نمرات شما هم ضروری است.

اخذ لیسانس در کشور امارات 3 الی 5 سال طول می کشد. در این مدت شما می توانید برای ادامۀ تحصیل در کشورهای اروپایی هم اقدام کنید. با گذشت 2 سال از ویزای تحصیلی امارات، امکان دریافت ویزای تحصیلی در کشورهای پیشرفته بسیار راحت خواهد شد.

دانشگاه های امارات در جهان، رنکینگ هایی بین 400 الی 500 را در میان دانشگاه های برتر دارند و در رشته های علوم انسانی، علوم فنی مهندسی، علوم پزشکی و رشته های هنر می توان در آن ها تحصیل کرد. علت راحت تر شدن فرایند مهاجرت به کشورهای اروپایی هم ارتباطات خوب امارات با این کشورهاست.

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

مقطع کارشناس ارشد، جایی است که بیشترین متقاضیان برای دریافت ویزای تحصیلی حضور دارند. برای تحصیل در برترین دانشگاه های امارات در این مقطع، باید علاوه بر ریز نمرات و مدرک کارشناسی، آیلتسی با نمرۀ حداقل 6 هم داشته باشید. تحصیل در مقطع فوق لیسانس در امارات بین 2 الی 3 سال طول خواهد کشید.

اگر قصد ادامۀ تحصیل در کشورهای اروپایی یا سایر کشورها را دارید، بهتر است برای دریافت ویزای تحصیلی در مقطع کارشناسی اقدام کنید تا فرصت کافی را برای انتقال به اروپا داشته باشید؛ اما اگر قصد دارید در دبی ماندگار شوید و اقامت بگیرید، دریافت ویزای تحصیلی در این مقطع هم می تواند به شما یاری کند.

شرایط تحصیل در مقطع دکترا

امارات در بین کشورهای عرب زبان، بیشترین دانشگاه تخصصی در مقطع دکترا را دارد. تحصیل در مقطع دکترا حدود 4 سال طول خواهد کشید. برای دریافت ویزای تحصیلی در این مقطع علاوه بر داشتن مدرک فوق لیسانس و ریز نمرات، باید حداقل آیلتس 6.5 داشته باشید. بعلاوه احتیاج است که یک استاد راهنما در یکی از دانشگاه های امارات پیدا کنید و پروپوزالی علمی آماده کنید تا مورد تایید استاد راهنما واقع گردد.

پس از دریافت تاییدیه از استاد راهنما، می توانید ویزای تحصیلی را دریافت کنید و در این کشور مشغول به تحصیل شوید.

در خصوص شرایط تحصیل در امارات باید بدانید که هزینه های زیادی را به همراه دارد. هزینه های زندگی در این کشور بالاست و جزو کشورهای گران قیمت محسوب می شوند. به علاوه هزینۀ تحصیل هم به سایر مخارج شما اضافه خواهد شد و اگر به اندازۀ کافی پول نداشته باشید، به سختی می توانید در امارات تحصیل کنید.

نکتۀ دیگری که باید در خصوص تحصیل در امارات بدانید، این است که درس خواندن در این کشور و سپس بازگشت به ایران، نمی تواند برای شما مفید باشد؛ چراکه مدرک بعضی از دانشگاه های امارات برای وزارت علوم ایران قابل قبول نیست.

کلام پایانی

در خصوص تحصیل در کشورهای دیگر، از جمله امارات، باید شرایط مختلفی را درنظر بگیرید. سخت گیری هایی که در قوانین این کشورها وجود دارد، می تواند باعث گردد که به سادگی درخواست شما را رد نمایند. به همین دلیل حضور متخصصانی باتجربه که این راه را بارها رفته اند و به قوانین مسلط هستند، می تواند به شما یاری زیادی کند.

استفاده از مشاورۀ رایگان گروه مهاجرتی مروارید که سال ها در این زمینه تجربه دارند و در این حوزه متخصص هستند می توانند در ابتدای جهت دید خوبی به شما دهد و فرایند اخذ ویزای تحصیلی امارات را برای شما ساده تر کند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1036

به "شرایط تحصیل در امارات سال 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط تحصیل در امارات سال 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید