عدم حضور گردشگران علیرغم باز بودن مرزهای اروپا

به گزارش مالزی ارزان، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، عدم حضور گردشگران علیرغم باز بودن مرزهای اروپا بچشم می خورد.

عدم حضور گردشگران علیرغم باز بودن مرزهای اروپا

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

مرزهای اروپا باز است اما از جهانگرد خبری نیست

با باز شدن مرز بسیاری از کشورهای جنوبی اروپا، آمار رزرو هتل در ایتالیا به رغم اقدامات تشویقی دولت بسیار کم است، خبری از انبوه جهانگردان در جزایر قناری اسپانیا نیست و جزایر یونان شاهد نیمی از ظرفیت همیشگی جهانگردان هستند.

با وجود بازگشت جهانگردان به کشورهای جنوب اروپا از جمله پرتغال و یونان، به دلیل شروع موج جدید ابتلا به ویروس کرونا در بعضی از کشورها، فرایند شروع دوباره صنعت جهانگردی بسیار کم سرعت تر از حد انتظار بوده است.

آمار و ارقام منتشرشده نشان می دهند با توجه به شرایط کنونی، اروپایی ها به خصوص بریتانیایی ها، آلمانی ها و شهفرایندان سایر کشورهای اروپایی که سالانه به جنوب اروپا سفر و میلیاردها یورو هزینه می نمایند، سفر در کشور خود را به سفرهای خارجی ترجیح می دهند.

همچنین با محدود شدن فهرست کشورهای غیراروپایی که اجازه سفر به کشورهای اتحادیه اروپا را دارند، آمار جهانگردان غیراروپایی نیز کاهش یافته است.

چندی پیش، اتحادیه اروپا فهرستی از 13 کشور خارج از قاره اروپا منتشر کرد که با توجه به آمار کم مبتلایان به ویروس کرونا در کشورشان اجازه ورود به کشورهای اروپایی را دارند. ایالات متحده نیز از جمله کشورهایی است که هنوز به این فهرست اضافه نشد.

این کاهش آمار به ویژه در مقاصدی که به سفرهای هوایی متکی هستند دیده می گردد که از جمله این مقاصد به جزایر قناری در اسپانیا می توان اشاره نمود. سال گذشته در مجموع 15 میلیون جهانگرد به وسیله خطوط هوایی به این جزیره سفر کردند، اما ظرفیت پرواز در ماه جاری فقط 30 درصد سال گذشته است.

در ایتالیا نیز به رغم برنامه های تشویقی دولت برای احیای جهانگردی داخلی، آمار رزرو در هتل ها بسیار کم است و با 80 درصد کاهش روبرو شد.

در یونان که آمار مبتلایان به ویروس کرونا شرایط بهتری نسبت به اسپانیا و ایتالیا دارد نیز جهانگردی رونق چندانی نداشته است.

در 12 روز نخست جولای، ترافیک مسافران در فرودگاه آتن به نسبت همین بازه زمانی در سال گذشته با 75 درصد کاهش روبه رو بوده است.

با اینکه قرنطنیه در تمامی کشورهای جنوب اروپا لغو شد، شروع موج جدید ابتلا به ویروس کرونا و قوانین قرنطینه در سایر کشورها موانع جدیدی را ایجاد نموده است.

اوایل همین ماه، بریتانیا اعلام نمود افرادی که از پرتغال به این کشور سفر می نمایند باید مدتی را در قرنطینه سپری نمایند. از آنجایی که بریتانیایی ها یکی از هواداران سرسخت الگاوره هستند، این موضوع واکنش وزارت خارجه پرتغال را بدنبال داشت.

منبع: همگردی
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 319

به "عدم حضور گردشگران علیرغم باز بودن مرزهای اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم حضور گردشگران علیرغم باز بودن مرزهای اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید