محوطه سازی ورودی آتشکده تاریخی آتشکوه در محلات

به گزارش مالزی ارزان، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، مهدی لعل بار امروز یکشنبه 26 بهمن ماه 99 با اعلام این خبر، افزود: بهسازی ورودی و محوطه مجاور آتشکده آتشکوه با همت هیئت امنای روستای آتشکوه و با مشارکت خیران، در حال اجراست، در این مرحله تا به امروز 160 متر دیوار سنگی احداث شده است.

محوطه سازی ورودی آتشکده تاریخی آتشکوه در محلات

او اعلام کرد: در این عملیات همچنین 1000 مترمربع محوطه مجاور تسطیح و خاک ریزی و پل راستا نیز خاک ریزی و اصلاح شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی محلات ضمن تشکر از اهالی فرهنگ دوست روستای آتشکوه، همچنین خیران به ویژه حسین برقی و قاسم آقاباقری که با مشارکت در این کار فرهنگی موجب تغییرات مناسب در محوطه این اثر تاریخی شده اند، اظهار کرد: عملیات سنگ چینی و حصارکشی این آتشکده دو ماه طول کشید و برای انجام این کار یک میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شد.

او تأکید کرد: حفظ و بازسازی آثار تاریخی و فرهنگی به تنهایی از عهده دولت خارج است و نیازمند همکاری و تلاش عموم مردم هستیم.

لعل بار با اشاره به لزوم حفاظت و حراست هر چه بیشتر از این بنای مهم تاریخی، اضافه کرد: با انجام این سنگ چینی، زمینه نگهداری بهتر از این مکان تاریخی مهیا شده است و تردد گردشگران نیز تسهیل شده است.

او یادآور شد: آتشکده آتشکوه در فاصله پنج کیلومتری محور اصلی نیم ور واقع شده که با شهر محلات نزدیک به 13 کیلومتر فاصله دارد این اثر ارزشمند تاریخی مربوط به دوره ساسانی، در تاریخ 21 آبان 1317 با شماره ثبت 311 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 686

به "محوطه سازی ورودی آتشکده تاریخی آتشکوه در محلات" امتیاز دهید

1 کاربر به "محوطه سازی ورودی آتشکده تاریخی آتشکوه در محلات" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محوطه سازی ورودی آتشکده تاریخی آتشکوه در محلات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید