مسافران احتمالی ناقل ویروس راهی گیلان شدند

به گزارش مالزی ارزان، خبرگزاری مهر - با اعلام برطرف موانع تردد بین استانی، استان های شمالی کشور شاهد ورود مسافران بوده و موجب نگرانی اهالی این استان ها از انتقال گسترده تر ویروس کرونا توسط مسافران شدند.

مسافران احتمالی ناقل ویروس راهی گیلان شدند

اگرچه دو روز پیش سرهنگ امیر طالبی سرپرست پلیس راهور گیلان با اشاره به برداشتن محدودیت تردد بین استانی از اول اردیبهشت گفته بود که این برطرف محدودیت ها به معنای شروع مسافرت ها از سوی هموطنان نیست؛ اما بسیاری از مردم سفرهای اردیبهشت خود را با رفتن به سمت استانی مانند گیلان شروع کردند.

طالبی با اشاره به توریست پذیر بودن این استان در تمام ایام سال، گفته بود: در حال حاضر شرایط استان گیلان به گونه ای است که از پذیرش مسافر تا مهار کامل کرونا معذوریم. شهروندان و هموطنان عزیز برای حفظ سلامت خود و خانواده هایشان از سفر به استان گیلان در حال حاضر خودداری نمایند. چرا که از ابتدای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی 1000 خودرو توقیف و هزار و 500 برگه جریمه نیز صادر شده است.

اما دیری نگذشت که بی توجه به هشدارها مسافران راهی استان های شمالی شدند آنهایی که بیشتر در این استان ها ویلای شخصی داشتند تمایل پیدا کردند که پس از مدتها سری به ویلاهای خود بزنند و بی توجه به آنکه بسیاری از مراکز توریستی و هتل ها بسته است، خود را به ویلای شخصی برسانند. تا اینکه محمد حسین قربانی نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان از افزایش ورود مسافران به این استان در روزهای گذشته خبر داده و ابراز نگرانی نموده که این مسافرت ها موجب خواهد شد تا شمار مبتلایان به ویروس بیشتر گردد.

نکته دیگر اینکه در این مدت هم سخت گیری های تردد انجام نمی شد و مردم با وسایل نقلیه می توانستند بین استان ها تردد نمایند اما از آنجا که ورود خودروهای شخصی به استان ها آزاد شده، این بار مردم به صورت خانوادگی به این شهرها رفته اند.

با این وجود باز هم تاکید شده که هتل ها و مراکز توریستی همچنان تعطیل است اما از آنجا که طبیعت گردی در استان های شمالی کشور هوادار زیادی دارد مسافران بی توجه به هشدارها این تصور را دارند که طبیعت گردی خطری برای آنها نخواهد داشت.

از این رو بعضی از راهنمایان توریستی غیرمجازی که از فرصت های این چنینی سو استفاده می نمایند، درصدد برآمده و به تبلیغ تورهای طبیعتگردی می پردازند و اعلام می نمایند که با حفظ رعایت فاصله اجتماعی (!) تورهای طبیعت گردی به همراه کمپ در مناطق خوش آب و هوا و ییلاقی گیلان برپاست!

منبع: صدای میراث
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 181

به "مسافران احتمالی ناقل ویروس راهی گیلان شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسافران احتمالی ناقل ویروس راهی گیلان شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید