نامه نگاری ناموران ایرانی با ایران شناس روسی در دفتری برای ایران منتشر شد

به گزارش مالزی ارزان، کتاب دفتری برای ایران شامل 500 نامه نوشته شده میان ناموران ایرانی با ایران شناس روسی از سوی انتشارات بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار منتشر شد.

نامه نگاری ناموران ایرانی با ایران شناس روسی در دفتری برای ایران منتشر شد

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری خبرنگاران، کتاب دفتری برای ایران به تلاش دکتر گودرز رشتیانی از سوی انتشارات بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار به بازار کتاب عرضه شد.

دفتری برای ایران مجموعه ای است شامل بیش از 500 نامه فارسی از نامه نگاری های گسترده میان ناموران ایرانی با ایران شناس برجسته سده بیستم میلادی، ولادیمیر مینورسکی. اصل این نامه ها اکنون در انستیتوی نسخ خطی شرقی آموزشگاه علوم روسیه در سنت پترزبورگ نگهداری می گردد. 127 نامه از محمد قزوینی، 69 نامه از سید حسن تقی زاده، 25 نامه از عباس اقبال آشتیانی، 22 نامه از فخرالدین خوشحال، 20 نامه از ایرج افشار، همین تعداد از احسان یارشاطر، 17 نامه از علی اصغر حکمت، 11 نامه از مجتبی مینوی و ... بخشی از نامه های گردآمده در این کتاب است که از جهات مختلف برای پژوهشگران اهمیت دارند.

تصویری از ولادیمیر مینورسکی، ایران شناس برجسته روسی

در یک ارزیابی کلی از محتوای نامه ها می توان بسیاری از آن ها را به مثابه بعضی مباحث عمیق علمی مکتوب به شمار آورد که گاه از دل آن ها اطلاعات عمیقی استخراج می گردد.

علاقه مندان می توانند از یکم تا پانزدهم اردیبهشت ماه، این کتاب را با 30٪ تخفیف از دفتر مرکزی بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار تهیه نمایند.

4028/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 178

به "نامه نگاری ناموران ایرانی با ایران شناس روسی در دفتری برای ایران منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه نگاری ناموران ایرانی با ایران شناس روسی در دفتری برای ایران منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید